Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه پنجشنبه در نشست با حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه اظهارداشت: رفت و آمدهای مسوولان ارشد دستگاه قضا به سیستان‌وبلوچستان عامل آشنایی بیشتر با مشکلات استان و در نتیجه پشتیبانی و حمایت بیشتر از مسوولان در استان خواهد بود.
وی افزود: وجود شرایط ویژه، گستردگی و کمبود امکانات در استان بر مشکلات دستگاه قضا افزوده که در این جهت نیازمند پشتیبانی ویژه از سوی مرکز کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه زاهدان تصریح کرد: متاسفانه برخی قوانین و سیاست‌ها تاثیر لازم را نداشته و مشکلات به قوت خود باقی است برای مثال مساله قاچاق همواره وجود داشته که برای حل این معضل نیاز به طراحی جدید هستیم.
وی تدبیر جهت جلوگیری از تشکیل  پرونده ها در دستگاه قضا را خواستار شد و عنوان کرد: در این صورت حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا کاهش پیدا خواهد کرد.
آیت الله محامی با بیان اینکه مردم باید قوه قضائیه را پناهگاه خود بدانند و اینکار باید با امیدواری صورت گیرد افزود: گاهی در رسیدگی به برخی پرونده ها با نهایت دقت و نظارت حکم صادر می شود و گاهی ممکن است با سخت گیری‌های بیش از حد جرئت و جسارت از قاضی گرفته و حکم صادره همراه با احتیاط باشد که چنین چیزی می تواند مخرب باشد.
وی تصریح کرد: فراهم بودن شرایط قاچاق در سیستان‌وبلوچستان باعث شده تا آلودگی محیط زیاد باشد و از طرفی وجود دستگاه‌های مختلف نظامی، انتظامی و امنیتی کار را سخت و در مواردی برخی دستگاه‌ها توسط مردم به قانون شکنی متهم می شوند.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم استفاده از همه نیروها و امکانات، برای افزایش بهره‌وری دستگاه قضا گفت: در دستگاه قضایی جنس ماموریت کاملا متفاوت با سازمان‌های دیگر است و تاثیر کاری که صورت می‌پذیرد از مهم‌ترین و اساسی‌ترین امور است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی افزود: حجم بالای پرونده های ورودی به دستگاه قضا یکی از چالش های بزرگ بوده که در این جهت طراحی و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

برچسب‌ها نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان مصطفی محامی قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان مصطفی محامی قوه قضاییه نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان مصطفی محامی قوه قضاییه دستگاه قضا پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر سه شنبه در شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان گفت: شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی نموده اند و درصد پرونده های سازش شده به پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف جنوب استان در سال گذشته ۳۵ درصد می باشد.

وی افزود: درسال گذشته ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان واردو ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

عالی ترین مقام قضائی استان کرمان به فعالیت شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و افزود: در سال گذشته ۳۷۷ پرونده به این شوراهای حل اختلاف وارد و ۳۸۰پ رونده مختومه شدند که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی سال گذشته تعداد ۳۸ زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف ویژه زندان، از زندان های جنوب استان کرمان آزاد شده و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

کد خبر 6093305

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ