Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «هادی عبادی» روز جمعه به ایرنا افزود: براساس این گزارش، دانشگاه رازی موفق به کسب رتبه ۲۲۲ جهانی در میان ۹۵۶ دانشگاه شرکت کننده در سطح جهان و قرار گرفتن در بین ۶ دانشگاه برتر کشور از ۴۲ دانشگاه ایرانی شرکت کننده در این رتبه بندی شده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که دانشگاه رازی در سال ۱۳۹۷ در بین هزار دانشگاه سبز جهان جایگاهی نداشته و رتبه دانشگاه رازی در کشور ۲۳ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه رازی کرمانشاه این موفقیت را مرهون تلاش‌های مستمر همکاران دانشگاه رازی می‌داند.

مسوول پیگیری دانشگاه سبز رازی گفت: براساس این گزارش، (world university UI Green Metric) با همکاری یونسکو و همکاری دانشگاه های دنیا با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان براساس معیارها و شاخص‌های مرتبط با مسایل زیست محیطی در دانشگاه‌ها کرده است.

وی بیان کرد: محورهای مورد توجه در این نظام رتبه‌بندی شامل: محیط و زیرساخت (۱۵۰۰ امتیاز)، انرژی و تغییرات اقلیمی (۲۱۰۰ امتیاز)، پسماند (۱۸۰۰ امتیاز)، آب (۱۰۰۰ امتیاز)، حمل و نقل (۱۸۰۰ امتیاز) و آموزش و پژوهش (۱۸۰۰ امتیاز) می‌باشد که شامل ۸۲ زیر مجموعه به همراه جمع آوری مستندات در این حوزه هاست.

عبادی یادآور شد: از حمایت‌های سرپرست دانشگاه، دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی و خدمات فنی، معاونت‌های دانشگاه­، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، شهرداری دانشگاه، مرکز تحقیقات محیط زیست، مزرعه آموزشی و پژوهشی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، اعضای هیات علمی و پژوهشگرانی که در جمع ­آوری اطلاعات موردنیاز، مرکز مدیریت سبز را یاری کردند، قدردانی می‌ کنم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا»  آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.  

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.  

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.  

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار  دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و  دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها دانشگاه رازی رتبه بندی جهانی دانشگاه رازی کرمانشاه کرمانشاه دانشگاه یونسکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه رازی رتبه بندی جهانی دانشگاه رازی کرمانشاه دانشگاه رازی رتبه بندی جهانی دانشگاه رازی کرمانشاه کرمانشاه دانشگاه یونسکو دانشگاه رازی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲

شما شهروندان عزیز در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس علمی پزشکی ارجاع داده شد.

 

دغدغه های روز/

طرح رتبه بندی برخی از معلمان بازنشسته چه زمانی اجرا می‌شود؟

معلمان بازنشسته در انتظار اجرای طرح رتبه بندی

معلمان بازنشسته همچنان در پیچ و خم دریافت پاداش و اجرای طرح رتبه بندی

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، در لینک زیر مشاهده کنید.

احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )