Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم توسعه و بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در راستای شفاف سازی پرداخت‌ها تمامی دستگاه‌ها باید اطلاعات خود را در سامانه حقوق و مزایا ثبت می‌کردند اما براساس لیست منتشر شده ۱۳۰۰ دستگاه همچنان اطلاعات خود را وارد نکرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس بخشنامه‌ای که از سوی سازمان اداری و استخدامی صادر شد تمامی دستگاه‌ها مکلف شدند که اطلاعات مربوط به دریافتی تمامی کارکنان و کدیران خود را در سامانه حقوق و دستمزد وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا اعلام شد که هر دستگاهی اقدام به ثبت اطلاعات نکند حقوق کارکنان آن پرداخت نخواهد شد اما در بخشنامه بعدی تمامی کارکنان دستگاه از شمول این موضوع خارج شدند و عدم پرداخت حقوق در دستگاه‌هایی که اطلاعات خود را سامانه ثبت نکردند به  مدیران مربوطه از بالاترین مقام دستگاه اجرایی تا مدیران مالی و ذی حساب محدود شد.

در قانون برنامه ششم توسعه بود که بر شفاف سازی پرداخت‌ها به ویژه مدیران تاکید شده و این مسئله یکی از نکات اساسی در مدیریت هزینه در شرایط کنونی کشور است. در بخشنامه سازمان اداری و استخدامی تاکید شده بود که اگر دستگاه‌های اجرایی اقدام به ثبت اطلاعات خود نکنند علاوه بر اعلام نام آنها به سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی به عموم مردم نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس گزارش سازمان اداری استخدامی که اخیرا منتشر شد، مهم‌ترین دستگاه‌هایی که اطلاعات را وارد نکردند و یا عملکرد آنها کمتر از 50 درصد بوده، به شرح زیر است:

سازمان بازرسی کل کشور مانند اداره کل زندان‌ها، وزارت آموزش و پرورش مثل اداره‌های کل پرورش فکری کودک و نوجوان، وزارت ارتباطات از جمله ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور، کانون وکلای دادگستری، زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند جهاد دانشگاهی و موسسه رویان، زیر مجموعه‌های وزارت اقتصاد از جمله اداره‌های جمع آوری و فروش اموال تملیکی، اداره کل امور مالیاتی، مناطق آزاد کیش، قشم و ارس، شعب بانک توسعه صادرات، صندوق تامین خسارت بدنی، گمرک‌ها، شعب بانک مسکن، شعب بانک کشاورزی، وزارت بهداشت مثل بیمه سلامت، بهزیستی، وزارت تعان از جمله مدیریت تعاون روستایی، سازمان‌های دیگر مانند اداره کل راه آهن، خبرگزاری جهموری اسلامی در مراکز استانی، حج و زیارت از وزارت ارشاد، زیرمجموعه های وزارت نفت مانند شرکت بازرگانی گاز ایران و شرکت‌های پالایش نفت، زیرمجموعه های وزارت ورزش مانند فدراسیون های ورزشی و در سایر موارد شهرداری ها، دانشگاه امام صادق(ع)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دبیرخانه مجلس خبرگان و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام.

33 زیر مجموعه گمرک همچنان اطلاعات خود را وارد نکردند!

براساس اسامی اعلام شده توسط سازمان اداری و استخدامی فقط در گمرکات کشور 33 زیر مجموعه اطلاعات حقوق و دستمزد خود را وارد سامانه نکردند. این مسئله شامل بیشتر گمرکات استان‌های کشور و همچنین حوزه نظارت گمرکات شش استان می‌شود.

حال که اسامی این دستگاه‌ها اعلام شده است، عدم پرداخت حقوق و دستمز مدیران دستگاه‌ها و اجرای قانون در این خصوص به عهده سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد خواهد بود و باید دید آیا این دو دستگاه مهم با توجه به اینکه برخی زیر مجموعه‌های خودشان نیز شامل عدم پرداخت حقوق خواهند از قانون تمکین خواهند کرد یا خیر.

حقوق مدیرانی که اطلاعات کارکنان خود را در سامانه دستمزد ثبت نکنند واریز نمی شوددستگاه‌هایی که اطلاعات کارکنان خود را در پاکنا ثبت نکردند باید تعهد بدهند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برنامه ششم توسعه اخبار حقوق و دستمزد اقتصاد برنامه ششم توسعه اخبار حقوق و دستمزد اقتصاد سازمان اداری و استخدامی اطلاعات خود زیر مجموعه دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در چالوس در مورد افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با بیان اینکه دولت امسال افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته است، گفت: جلسه شورای معاونین دانشگاه برگزار شد و در حال آماده سازی لایحه‌ای برای هیئت امنا هستیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش حقوق دانشگاه آزاد رقم بخورد.

محمد مهدی طهرانچی افزود: آینده آموزش عالی در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و آینده کشور را رقم می‌زند.

او ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر هفته گذشته در رشته ریاضی، شش برابر این تعداد در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که حکایت از ناهنجاری در انتخاب رشته در بین دانش آموزان دارد و اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد

طهرانچی با بیان اینکه کشور در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته است و هنر و رسانه در این جنگ، نقش جدی را بازی می‌کنند، افزود: جامعه شناسی و مخاطب شناسی در هنر و رسانه جایگاه بسیار مهمی دارد که این موضوع از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد.

در این اجلاسیه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور به مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختند.

منبع: صداوسیما

کد خبر: 1228925 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان