Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان بر ضرورت همکاری مسئولین استان در پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

عبدالمجید کشوری در پنجمین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد که در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی خرم‌آباد برگزار شد، با تأکید بر نقش مهم فرهنگ‌سازی در پیشگیری از اعتیاد در جامعه وضع زیرساخت‌ها  و مشکلات اقتصادی در بروز قاچاق مواد مخدر و اعتیاد در کشور به‌ویژه جوانان استان بیان کرد: همه به‌عنوان مسئولین این نظام باید بتوانیم با تصمیم‌گیری‌های به‌جا نگرش مردم را نسبت به اعتیاد روشن‌تر و در بحث پاک‌سازی معتادین در جامعه مؤثرتر عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تلاش شبانه‌روزی تمامی عزیزان مدافع مردم و امنیت در مجموعه‌ای به نام زندان است و مسئولیت نگهداری این افراد همچنین به عهده سازمان زندان‌هاست.

کشوری با بیان اینکه دستگاه قضا در بحث سند تحول قضایی، مأموریت ششم را به‌عنوان اصلاح و تربیت محکومین به سازمان زندان‌ها ابلاغ کرده است،  افزود: یکی از شاخه‌های آن، تأکید بر تغییر نگرش محکومین و متهمین مواد مخدر نسبت به ارتکاب جرم انجام شده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: با دو رویکرد می‌توان به امر اصلاح و تربیت زندانیان  تحقق بخشید، یکی توانمند کردن زندانیان با برنامه‌ها و آموزش‌ها در درون زندان و اعطای تسهیلات پس از خروج زندانی و بخش دیگر فرهنگ‌سازی و فرهنگ بخشی به آنان که در این رابطه تفاهم‌نامه‌هایی  که با نهادهای مختلف فرهنگی برقرار کرده‌ایم قطعاً می‌توان مسیر تغییر نگرش زندانیان نسبت به جرم صورت گرفته را مشاهده کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این امر خطیر که  سرمایه‌گذاری اصلاحی و تربیتی است سازمان زندان‌ها را نباید تنها گذاشت؛  همکاری نهادهای دیگر را می‌طلبد و امیدواریم که مسئولین دلسوز و انقلابی استان در این حوزه وارد کار شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سند تحول قضایی سازمان زندان ها دستگاه قضا لرستان سازمان زندان ها پیشگیری از اعتیاد سازمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضور مدیران ادارات تشکیل شد، با تاکید بر برنامه محوری مسؤولان اظهار کرد: باید همه اقدامات منطبق بر برنامه باشد و در ارائه از زیاده گویی ها خودداری و بدون محاسبه منابع و محدودیت‌ها برآورد انجام ندهیم.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت انعطاف پذیری در برنامه‌ها گفت: با رعایت اصول و چارچوب‌ها و با توجه به اسناد بالادستی می‌توانیم به یک برنامه منعطف دست یابیم. فخاری با تاکید بر ارزیابی مدیران بر اساس عملکرد برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه‌های ارائه شده باید طبق واقعیت‌ها باشند و برای مشارکت در برنامه ریزی استان نیازمند ادبیات مشترک میان همه مسؤولان هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی و آینده پژوهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیان کرد: برای برنامه ریزی باید انتقادها را شنید و یک برنامه عملیاتی، اجرایی و واقع گرایانه تنظیم کرد و نتیجه کار را در قالب عملکرد دستگاه‌ها به قضاوت مردم بگذاریم، چرا که در این صورت سطح پاسخگویی به مردم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه برنامه مورد ارائه توسط مدیران باید در بستر اتفاقات تنظیم و تهیه شود گفت: در این صورت است که نیازها و ضروریات شناخته می‌شود و می‌توان برای آن برنامه ریزی صحیح انجام داد، زمانی که مدیری در تعامل با مردم باشد نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را شناسایی و برای آنها برنامه ریزی می‌کند.

وی با اشاره به همسو شدن افکار در مدیران بر ضرورت نظام برنامه ریزی تاکید و اظهار کرد: برای اداره کردن استان باید نسبت به میزان ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها شناخت دقیق داشته باشیم.

فخاری در خصوص انتظارات از سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی عنوان کرد: ضروری است که سازمان برنامه و بودجه از رخوت حضور در صحنه و توزیع کنندگی پول خارج و ناظر بر اقدامات اجرایی دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه شود و برای ارزیابی پروژه‌ها به میدان بیاید.

کد خبر 6097586

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در سازمان زندان‌‎ها
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله