Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توییتری پیش‌رفت‌ها در برنامه هسته‌ای ایران را نتیجه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و سیاست فشار حداکثری آن علیه ایران دانست.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در وین در صفحه توییترش در واکنش به پیام یکی از کاربران مبنی بر این که اتحادیه اروپا و آمریکا به اتفاق چین و روسیه در جبهه واحدی در برابر توسعه برنامه هسته‌ای ایران قرار دارند، نوشت: ما از توسعه سریع برنامه هسته‌ای ایران خشنود نیستیم اما این پاسخی به سیاست فشار حداکثری آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه تنها ایران، بلکه هر دو طرف باید دست از این رویه بردارند‍!

ایران در پی خروج یک جانبه آمریکا ار توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸، یک سال تحمل تحریم های سخت و بدعهدی کشورهای اروپایی در ارائه راهکارهایی عملی برای عادی سازی روابط تجاری با ایران و کاهش تاثیر تحریم ها، اعلام کرد طبق مفاد برجام، طی چند گام تعیین شده در پاسخ به این اقدامات ناقض توافق، از اجرای تعهدات داوطلبانه اش در توافق فاصله می گیرد. 

این اقدامات شامل نصب سانتریفیوژهای بیشتر و پیشرفته‌تر در تاسیسات هسته ای ایران و از سرگیری و افزایش سطح غنی  سازی اورانیوم بوده است. 
پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در سال ۲۰۲۱ در آمریکا و اعلام تصمیم این کشور برای بازگشت به توافق هسته ای، مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین در حال برگزاری است. 
ایران گفته است تنها با هدف رسیدن به توافقی خوب برای لغو کلیه تحریم های غیرقانونی آمریکا در مذاکرات وین مشارکت می کند. 
دولت آمریکا نیز از آغاز این مذاکرات در ماه مارس بر به کار بردن دیپلماسی برای بازگشت دوجانبه به پایبندی به توافق هسته ای تاکید کرده است در حالیکه این آمریکا بود که به طور یک‌جانبه از این توافق خارج شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میخائیل اولیانوف ايران برنامه هسته ای ایران توافق هسته ای سیاست فشار حداکثری ترامپ تحریم های آمریکا آمريكا برنامه هسته ای ایران توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید

نمایشگاه توانمندی صادراتی نشان‌دهنده تحریم‌ناپذیری ایران است. اینکه تحریم‌ها با وجود ارادۀ پولادین مردم، هرگز به نتیجه نرسیده و پس از این هم نخواهد رسید.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی