Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- قیمت نفت در معاملات سبک روز پنج شنبه تحت تاثیر این نشانه که واریانت اُمیکرون برخلاف تصور اولیه، قابل مهارتر است و با وجود اعمال محدودیتهای سفر از سوی کشورهای متعدد به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید، بهبود یافت.

 بازار نفت در روزهای اخیر درباره این که تا چه اندازه باید تهدید افت دوباره تقاضا برای سوخت را جدی بگیرد، مردد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واریانت اُمیکرون قدرت شیوع بیشتری نسبت به جهشهای قبلی ویروس کرونا دارد اما اطلاعات اولیه نشان می دهد شدت بیماری زایی آن ملایمتر است.

بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۵۶ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش یافت و در ۷۶ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه بسته شد. نفت برنت روز چهارشنبه ۱.۸ درصد صعود کرده بود. این شاخص بازار جهانی ۴.۵ درصد رشد هفتگی ثبت کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت یک دلار و سه سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش یافت و در ۷۳ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه بسته شد. شاخص نفت آمریکا ۴.۱ درصد رشد هفتگی داشت. طبق آمار رفینیتیو آیکان، حجم معاملات سبک بود و تنها ۲۱۴ هزار قرارداد ماه آتی مبادله شد در حالی که میانگین روزانه در بیش از ۲۰۰ روز گذشته ۳۸۱ هزار قرارداد بوده است.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو اظهار کرد: نابودی تقاضا که همه تصور می کردند قرار است اتفاق بیافتد، اتفاق نخواهد افتاد.

با این حال بعضی از دولتها محدودیتهای سفر سخت گیرانه ای را به منظور مقابله با شیوع واریانت اُمیکرون به اجرا گذاشته اند که حتی اگر این واریانت باعث سطح پایینتر بستری شدن در بیمارستان شود، می تواند به تقاضا آسیب بزند. شهر شیان چین روز چهارشنبه به ۱۳ میلیون سکنه خود دستور داد در خانه بمانند. اسکاتلند هم برای تجمعات از ۲۶ دسامبر به مدت سه هفته محدودیت اعلام کرده و دو ایالت استرالیا استفاده از ماسک را به دنبال افزایش موارد ابتلا، اجباری کرده اند.

آمریکا به قرصهای ضد ویروس کووید ۱۹ که توسط شرکتهای فایزر و مِرک تولید شده است، مجوز داد و مقامات سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کردند این قرصها هر دو در برابر واریانت اُمیکرون موثر هستند.

استرازنکا با اشاره به مطالعات لابراتوار دانشگاه آکسفورد، اعلام کرد سه دوز واکسن کووید ۱۹ این شرکت در برابر واریانت اُمیکرون موثر است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز پنج شنبه اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا هفته جاری برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح از آوریل سال ۲۰۲۰ صعود کرد. شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا با هفت حلقه افزایش، به ۵۸۶ حلقه رسید که نشان می دهد تولید در ماههای آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

وزارت انرژی آمریکا روز پنج شنبه با برداشت ۲۵۰ هزار بشکه نفت از ذخایر استراتژیک که در قالب سواپ به شرکت ماراتن پترولیوم داده می شود، موافقت کرد. این وزارتخانه بیش از پنج میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک به منظور تقویت عرضه سوخت کشور فراهم کرده است و اوایل ماه میلادی جاری نخستین سواپ را به شرکت اکسون موبیل تحویل داد.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واریانت ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به نقل از نشریه "هندوستان تایمز" به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

* استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

* خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

* مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

* قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

* بی توجهی به افزایش استرس 

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی