Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بهزاد رحیمی نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای ادارای شهرستان بانه اظهار داشت: ردیف اعتبارات پروژه های شهرستان های سقز و بانه برای سال آینده حذف نشده و عملیات اجرایی پروژه های این شهرستان ها همچنان ادامه دارد.

رحیمی اضافه کرد: در بودجه سال آینده بحث ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت استانی مطرح شده که در هر استان ۲ هزار میلیارد تومان علاوه بر همه ردیف بودجه ها برای محرومیت زدایی با مدیریت استان با اختیار استاندار و معاونت برنامه ریزی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: سهم استان کردستان از بودجه امسال از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۷۸۰ میلیارد تومان است که در حوزه راه روستایی، تامین آب شرب و نوسازی مدارس هزینه می شود که این اعتبارات برای زدودن سیمای محرومیت زدایی این استان پیش بینی شده است.

نماینده مردم شهر های سقز و بانه درمجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه شهرستان بانه در حوزه راه از شهرستان های کمتر برخوردار است اظهار داشت: شهرستان بانه از جاده های چهاربانده محروم است و برای بهبود این راه ها بودجه‌ای از اعتبارات سال آینده تعریف شده اما این اعتبارت قطره چکانی باعث تخریب بیشتر جاده ها می شود.

رحیمی گفت: پروژه چهارخطه کردن جاده بانه سقز که مطالعات آن در چهار قطعه انجام شده که پیمانکاران در ۲ قطعه در حال فعالیت هستند اما پیمانکاران طلب زیادی از دولت دارند و برای ادامه پروژه انگیزه زیادی ندارند.

او یاد آور شد: انتظار داریم عملیات مطالعاتی و اجرایی چهار خطه کردن جاده بانه سیرانبند به عنوان یک جاده مرزی به طول ۲۴ کیلومتر انجام شود و جاده بانه سوته جز پروژه های تاریخی استان است و هشت کیلومتر از این راه همچنان خاکی است و اعتبارات اندکی  که هر ساله به این جاده اختصاص می یابد صرف طلب پیمانکاران و بازسازی جاده می شود.

نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جاده بانه سردشت یک واریانت ۱۹ کیلومتری پیش بینی شده که عملیات واگذاری به پیمانکار انجام شده که نیاز به اعتبارات ویژه دارد.

رحیمی اضافه کرد: ذخایر آب در سدهای بانه به کمترین میزان رسیده که امیدوارم در سالهای آینده با آبگیری به موقع مشکل رفع و پیشگیری از نشتی آب این سدها از بحران کم آبی پیشگیری شود.

او تکمیل عملیات انتقال خط آب به طول پنج کیلومتر از تصفیه خانه بوئین به تصفیه خانه عثمان آباد را از پروژه های خوب در زمینه تامین آب شرب عنوان کرد و گفت: انتظاری که شهروندان بانه دارند تامین آب پایدار برای افق ۲۰ ساله است علارغم اینکه سد عباس آباد برای افق ۲۰ سال تعریف شده بود اما با رشد جمعیت و افزایش محدوده شهر این افق کوتاه تر شد که باید راهکاری کارآمدتر جایگزین شود.

نماینده مردم شهر های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: سهم حق آبه شهرستان بانه باید از سد ویسک که ۳۰ درصد آن از منابع آبی بانه تامین می شود برخوردار شود.

رحیمی ادامه داد: مردم شهرستان بانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تقدیم بیش از ۲ هزار شهید، جانباز و آزاده وفاداری و علاقه خود را به نظام نشان دادند و همواره در برابر مشکلات صبور و مقاوم هستند.

او گفت: مردم شهرستان بانه اعتراض خود را نسبت به کم آبی با روشی کاملا مسالمت آمیز و بدون تنش با امضای طوماری ۱۵ هزار امضایی بیان کرده و از تنش و آَشوب جلوگیری کردند.

نماینده مردم شهر های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت های توسعه بانه با همت نظام و مشارکت مردم به ثمر رسیده افزود: وجود مرزهای مشترک با اقلیم کردستان عراق، منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان و منطقه ویژه اقتصادی بانه از مهمترین زیرساخت های توسعه اقتصادی این شهرستان است و انتظار داریم از فرصت های اقتصادی بانه به خوبی بهره گیری شود.

رحیمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیش از یکسال از افتتاح و واگذاری زمین به متقاضیان منطقه ویژه اقتصادی می گذرد و اکنون نخستین سرمایه گذار اقدام به اجرای عملیات ساخت واحد تولیدی کرده که نوید بخش آینده بهتری در این شهرستان است.

 اضافه کرد: مراودات مرزی امسال به صورت جدی آغاز شده و تردد به خوبی در این مرز انجام می شود که باتوجه به ورود و خروج گردشگران و مسافران این مرز نیاز به توسعه و ایجاد زیرساخت هایی دارد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه ۱۴۰۱ کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بخیتاری، فرماندار بروجن در آیین افتتاح اورژانس ۱۱۵ بین جاده‌ای چغاخور گفت: با توجه به اهمیت منطقه گردشگری چغاخور و روستا‌های تحت پوشش، با مشارکت ۴۰ درصدی خانواده خیر نیک اندیش زنده یاد رستم صالحی، پایگاه اورژانس ۱۱۵ بین جاده‌ای چغاخور به بهره برداری رسید.
کرمی با بیان اینکه از ۱۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ این شهرستان، ۵ پایگاه به صورت خیری است، ادامه داد: پایگاه اورژانس بین‌جاده‌ای چغاخور سومین پایگاه است که با مشارکت خیری طی یکسال گذشته احداث شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن نیز گفت: ساختمان پایگاه اورژانس ۱۱۵ چغاخور در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در دوطبقه با زیربنای ۳۵۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

دیگر خبرها

  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند