Web Analytics Made Easy - Statcounter

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان با لوئیجی دی‌مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا و هیئت دیپلماتیک و نظامی همراه وی در خصوص تقویت و گسترش زمینه‌های همکاری مشترک به ویژه در ابعاد اقتصادی و فرهنگی گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا روز پنجشنبه پس از دیدارهایش در بغداد به اربیل رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که سفیر ایتالیا در عراق و سرکنسول این کشور در اربیل حضور داشتند وزیر خارجه ایتالیا گفت که از نیروهای کشورش در عراق بازدید خواهد کرد و بر تداوم حمایت ایتالیا از عراق و اقلیم کردستان تاکید کرد.

همچنین وزیر خارجه ایتالیا رسماً از نچیروان بارزانی برای سفر به رم دعوت و خاطرنشان کرد که با توجه به روابط عراق و منطقه با ایتالیا، دو طرف تمایل خود را برای تقویت و گسترش زمینه های همکاری مشترک بین خود ابراز کردند.

بارزانی نیز به نوبه خود علاوه بر تبریک به وزیر خارجه ایتالیا، مردم و دولت ایتالیا به مناسبت کریسمس و سال نوی میلادی، از ایتالیا بابت حمایت از عراق و اقلیم کردستان در جنگ با داعش، آموزش و توانبخشی نیروهای پیشمرگه و نیز کمک های بشردوستانه تشکر کرد. 

اوضاع سیاسی، انتخابات پارلمانی عراق و نتایج آن، تلاش برای تشکیل دولت بعدی، تحولات جنگ داعش، خطرات تروریسم، روابط اربیل و بغداد و اهمیت حفاظت امنیت و ثبات در منطقه و تعدادی از دیگر موضوعات این دیدار بود.

از سوی دیگر برخی منابع از سفر امروز جمعه وزیر دفاع ایتالیا به لبنان خبر دادند.

به گفته این منابع وی در این سفر با موریس سلیم همتای لبنانی خود و نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور دیدار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایتالیا وزیر خارجه ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه نکونام به هوادار خاص/ دختر آبی پوش در آغوش سرمربی استقلال

تمرین امروز استقلال با دعوت جواد نکونام از یک مهمان ویژه حال و هوای متفاوتی داشت.

به گزارش خبرورزشی، رسول مولایی، هوادار معلول استقلال که تصویر او پس از دیدار مقابل شمس آذر در فضای مجازی وایرال شده بود،  امروز به دعوت جواد نکونام به همراه دختر خود در کمپ حجازی حاضر شد و دقایقی را با اعضای این تیم به گفت‌وگو پرداخت.

نکونام به نشانه قدردانی و به عنوان پیراهن یادگاری یک پیراهن استقلال را به مولایی هدیه داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جدایی جواد نکونام از استقلال قطعی شد حمله نکونام به معاون باشگاه استقلال؛ ایشان بی خود می کند که بخواهد جواب من را بدهد!

دیگر خبرها

  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • هدیه نکونام به هوادار خاص/ دختر آبی پوش در آغوش سرمربی استقلال
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • ساعت پخش بازی یوونتوس و آث میلان امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳