Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  تعدادی از قصابان کلانشهر اهواز روز گذشته با حضور مقابل کشتارگاه به ابعاد و پیامد‌های طرح بسته بندی بهداشتی آلایش‌های دامی اعتراض داشتند.

بر اساس این طرح، دامپزشکی، کشتارگاه صنعتی اهواز را موظف کرده با بسته بندی بهداشتی آلایش‌های دامی (کله پاچه، قلوه، جگر و ..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.) به گونه‌ای که تاریخ تولید و انقضای فرآورده با «برچسب» دامپزشکی قابل رصد، کنترل و نظارت باشد این فرآورده‌ها را پس از ۲۴ ساعت نگهداری در فضای بهداشتی وسردخانه‌ای وارد بازار مصرف کند.

دست اندرکاران اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ، ماهی و تخم مرغ اهواز که تجمع مسالمت آمیز پنجشنبه شماری از قضابی‌های اهواز را ساماندهی کرده معتقدند هزینه‌های بسته بندی که قرار است روی آلایش‌های خام دامی افزوده شود غیرعادلانه بوده و به طور مستقیم بر قیمت گوشت قرمز اثرگذار است و درنهایت منجر به گرانی گوشت در بازار خواهد شد.

بخشی معاون اتحادیه فروشندگان گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ اهواز گفت: ما مخالفتی با بسته بندی بهداشتی آلایش‌های دامی که از سوی کشتارگاه اهواز صورت می‌گیرد نداریم، ولی اگر قرار است هزینه زیادی برای این کار بپردازیم، رضایتی هم نخواهیم داشت.

او افزود: اگر بهای هر بسته بهداشتی آلایش دامی با آنچه گفته می‌شود هزینه ۷۰۰ هزار ریالی داشته باشد، قیمت گوشت باز هم افزایش خواهد یافت و فشار روی مردم مضاعف می‌شود.

سید اصغر حسینی بهارانچی رییس اتحادیه فروشندگان گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ اهواز گفت: دود افزایش قیمت آلایش‌های دامی به چشم مردم می‌رود، چون این مساله افزایش قیمت گوشت قرمز را نیز به دنبال خواهد داشت.

او افزود: بسیاری از قصابان کلانشهر اهواز با افزایش هزینه‌های بهداشتی آلایش‌های دامی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم ناراضی هستند بنابراین دستگاه‌های ناظر باید به این مساله ورود کنند و اجازه ندهند قیمت گوشت قرمز باز هم افزایش یابد.

حسینی بهارانچی اضافه کرد: افزایش گوشت سبب کاهش مصرف گوشت قرمز بسیاری از قشر‌های متوسط و کم درآمد شده است که باید از افزایش قیمت فرآورده‌های پروتئینی جلوگیری کرد و دولت سیزدهم نیز در این مسیر جدی است.

 رییس اتحادیه فروشندگان گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ اهواز ادامه داد: هیچ کس مخالف ارتقای سطح بهداشتی فرآورده‌های دامی در اهواز نیست، ولی نباید هزینه‌های آن بر مردم تحمیل شود.

البرز کریمی مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز نیز  با اشاره به الزام کتبی برای عرضه بهداشتی آلایش‌های دامی از سوی دامپزشکی در شهریور ماه گذشته گفت: هنوز قیمتی برای بسته بندی بهداشتی آلایش‌های دامی مشخص نشده است بنابراین اعتراض‌ها وارد و قابل درک نیست.

او افزود: قیمت بسته بندی بهداشتی آلایش‌های دامی در ستاد تنظیم بازار مصوب می‌شود و قیمت ۷۰۰هزار ریالی برای هزینه هر بسته بهداشتی آلایش‌های دامی گمانه زنی و یک پیش داوری از سوی عده‌ای است.

کریمی ادامه داد: برخی حاضر نیستند از سود بالایی که در این مسیر نصیب شان می‌شود دست بکشند و با هر تغییری که منافع شخصی آنان را تهدید می‌کند مخالفت می‌کنند.

پای منافع شخصی در میان است؟

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز اضافه کرد: کشتارگاه برای اجرای طرح بسته بندی آلایش‌های دامی که از سال‌ها پیش در بسیاری از استان‌ها و کلانشهر اجرایی شده سرمایه گذاری کرده و درست نیست افرادی فقط به دلیل منافع شخصی بخواهند با هر بهانه‌ای جلوی این طرح را که تضمین کننده سلامت مردم است، مخالفت کنند.

این مقام مسئول گفت: نشست‌های هماهنگی بین اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اهواز و دامپزشکی برای اجرای طرح بسته بندی آلایش‌های دامی در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی شده است و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی گامی مهم برای پیشگیری از بیماری مشترک دام و انسان همچون تب کریمه کنگو است.

او افزود: اگر تعداد معدودی از واحد‌های قصابی اهواز بخواهند در برابر این طرح بهداشتی که دامپزشکی ما را موظف به اجرای آن کرده و کشتارگاه هزینه‌های زیادی برای اجرای طرح پرداخته کرده بایستند و یا کشتار دام را متوقف کنند، کشتارگاه آمادگی دارد برای پاسخگویی به نیاز مردم، گوشت قرمز را به صورت مستقیم و زیر قیمت بازار عرضه کند.

بسته بندی بهداشتی گامی به سوی سلامت مردم

مصطفی کنارکوهی مدیرکل دامپزشکی خوزستان نیز اجرای طرح بسته بندی بهداشتی آلایش‌های دامی را در ارتقای سطح سلامت مردم و پیشگیری از بیماری‌ها موثر عنوان کردو گفت: همه باید همکاری کنند تا فرآورده‌های دامی بهداشتی با قیمت مناسب به دست مردم برسند.

او افزود: بسته بندی آلایش‌های دامی برای واحد‌های قصابی آبادان و خرمشهر در کشتارگاه صنعتی اهواز از ۳ ماه قبل الزامی بوده و اجرای آن در اهواز منع قانونی ندارد.

کنارکوهی اضافه کرد: اختلاف مدیریت کشتارگاه اهواز و قصابی‌ها بر سر هزینه‌های بسته بندی آلایش‌های دامی با ورود ستاد تنظیم بازار و فرمانداری قابل حل است، ولی آنچه مسلم است بسته بندی بهداشتی فرآورده‌های خام دامی به سود جامعه و مصرف کننده نهایی یعنی مردم خواهد بود.

بر اساس اعلام دامپزشکی در زمان حاضر روزانه حدود ۵۰۰راس دام سبک و ۴۰ راس دام سنگین در کشتارگاه صنعتی اهواز کشتار می‌شود و افزایش قیمت گوشت قرمز در اهواز در ۲ سال اخیر که هرکیلوگرم بین ۱.۳ تا ۱.۷ میلیون ریال عرضه می‌شود سبب شده مصرف گوشت قرمز به کمتر از نصف کاهش یابد.

اما افزایش قیمت گوشت قرمز سبب شده که تعدادی از قصابی‌های غیرمجاز در ورودی شمالی اهواز و برخی جاده‌های بین شهری اقدام به کشتار غیربهداشتی و عرضه گوشت قرمز کمتر از قیمت بازار کنند. با وجود برخورد دامپزشکی، دستگاه قضایی و اجراییات شهرداری اهواز با پدیده کشتار غیرمجاز دام، هنوز این پدیده در اهواز کم و بیش وجود دارد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسته بندی بهداشتی قصابی ها گوشت قرمز بسته بندی آلایش های دامی اتحادیه فروشندگان گوشت کشتارگاه صنعتی اهواز اجرای طرح بسته بندی قیمت گوشت قرمز افزایش قیمت فرآورده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار داد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.   به گزارش تسنیم؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.   وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند.   معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن