Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعیت مشاغل سودان از مردم این کشور خواست در تظاهرات میلیونی فردا (شنبه) شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جمعیت مشاغل تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مردم می‌خواهیم فردا شنبه در تظاهرات میلیونی برای تاسیس دولت مدنی شرکت کنند.

از ۲۵ اکتبر سودان شاهد تظاهرات و اعتراضات گسترده علیه اقدامات عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیشتر عبدالله حمدوک نخست‌وزیر را برکنار کرده بود اما بعد از امضای توافقی وی به پستش بازگشت. گروه‌های سیاسی و مدنی سودانی این توافق را تلاشی برای مشروعیت بخشی به کودتا می‌دانند.

همزمان گروه‌های "ائتلاف آزادی و تغییر" سودان یک چشم‌انداز سیاسی را برای شکست کودتای نظامی و تشکیل دولت مدنی ارائه کردند.

در بیانیه این گروه‌ها آمده است: شکست کودتا ایجاد یک جبهه مردمی گسترده تر را می‌طلبد که بر پایه هماهنگی محکم میان گروه‌های سیاسی و کمیته‌های مقاومت و سندیکاها و جامعه مدنی و نهادهای زنان و جوانان باشد.

همچنین در این بیانیه آمده است: این چشم انداز سیاسی شامل شروع روند قانون اساسی فراگیر، بهبود روابط با جهان خارج براساس سیاست ملی متوازن، روند فراگیر اداره دولت انتقالی برای کشف جنایت‌ها و ممانعت از تکرار آن، انجام اصلاحات فوری در دستگاه‌های امنیت و پلیس تحت نظارت کامل یک قدرت مدنی، اصلاح دستگاه‌های قضایی و دادگستری و امضای یک منشور فراگیر است که روابط میان نظامیان و غیرنظامیان را مشخص کند.

در ادامه این بیانیه آمده است:این چشم‌انداز سیاسی همچنین شامل برگزاری انتخابات آزاد و شفاف با نظارت بین المللی در سریعترین زمان ممکن در پایان مرحله انتقالی است.

همچنین خالد عمر یوسف، از رهبران آزادی و تغییر اعلام کرد: کودتای نظامی از بین رفته است و کودتاچیان صدها بار ضعیف‌تر از عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع سودان هستند. ما مردم را به تظاهرات، اعتصاب و نافرمانی مدنی برای شکست کودتاچیان دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان چشم انداز سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا

گروه مقاومت اسلامی عراق در ادامه مقابله با اشغالگران از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی دشمن صهیونیستی در بندر اشغالی حیفا خبر داد.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به یک هدف حیاتی در بندر اشغالی حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

در ادامه مسیر مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت از غزه و در پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی، مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی و مهم در حیفای اشغالی خبر داد.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق اعلام کرد که این حمله با چندین پهپاد صورت گرفته است.

در بیانیه رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بر تداوم حملات به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا