Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، سرهنگ غلامرضا توکل ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه حماسه سازان ایران اسلامی بیان داشت: بزرگداشت شهدای تاریخ معاصر شهرستان کازرون از ناصر دیوان کازرونی تا شهدای دفاع مقدس در شهرستان کازرون برگزار می شود.

وی ادامه داد: 4 دی ماه در تاریخ ایران اسلامی، روزی مقدس برای مردم شهرستان انقلابی کازرون است، روزی که شهادت 84 فرزند برومند این شهرستان در عملیات کربلای 4 در سال 1365 اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این روز، به عنوان یک روز شاخص و تاثیرگذار، به نام روز کازرون، در تقویم دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و ماندگار شده است. 

فرمانده سپاه شهرستان کازرون بیان کرد: 4 دی ماه، روزی که مبارزان و مجاهدان این شهرستان به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی که با اذن و فتوای جهاد علمای عالیقدر زمان به خصوص حاج سید عبدالحسین لاری، به جنگ با استعمارگر قرن، انگلیس جنایتکار شتافتند و با شکست پلیس جنوب، در این روز برگ زرینی در تاریخ ایران به یادگار گماشتند.  

وی اظهار داشت: دی ماه در اذهان مردم انقلابی کازرون با توجه به وقایع و اتفاقاتی از قبیل تظاهرات خونین مردم کازرون بر علیه رژیم پهلوی در 9 دی 1357 ، همچنین راهپیمایی مردم کازرون بر علیه هتاکان به ساحت امام حسین (ع) در 8 دی ماه 1388 است که به همین منظور از 4 الی 13 دی ماه، دهه کازرون نامگذاری شده است که همه ساله در این دهه مراسم و برنامه های ویژه ای برگزار می گردد.

توکل گفت: با توجه به مناسبت های یاد شده و بنا به تدابیر صورت گرفته، گرامیداشت مبارزان و رزمندگان شهرستان کازرون به صورت مشترک و با رویکرد ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار، گروه ها و هیات  مختلف مردم در روز شنبه 4 دی ماه 1400 راس ساعت 15 در جوار مقبره ناصر دیوان کازرونی واقع در خیابان امیرکبیر این شهرستان برگزار می گردد.

وی خاطرنشان نمود: یک ساعت پیش از برپایی بزرگداشت، غبار روبی و عطرافشانی شهدای کازرون برگزار می گردد و سپس مراسم بزرگداشت ناصر دیوان کازرون و شهدای گرانقدر برگزار خواهد شد که از عموم مردم متدین و انقلابی شهرستان کازرون، به خصوص خانواده های شهدا، ایثارگران و رزمندگان جهت حضور باشکوه در این مراسم دعوت به عمل می آید.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سپاه کازرون روز کازرون عملیات کربلای 4 شهدای دفاع مقدس ناصر دیوان کازرون شهرستان کازرون دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اعلام زمان استقبال و وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام، از تغییر در میزبانی خبر داد.

محمود مهدوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، استان کرمان میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود، اظهار کرد: مراسم استقبال از شهدای گمنام پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ در فرودگاه کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم وداع با شهدا در شهرهای رفسنجان و کوهپایه کرمان جمعه شب برگزار می شود، افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا روز شنبه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در رفسنجان از میدان شهید سلیمانی تا میدان حضرت ابراهیم (ع) و در کوهپایه کرمان از روستای عبدالله‌آباد تا منطقه سیمک برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: شهید متعلق به شهرستان رفسنجان ۲۴ ساله و در سال ۱۳۶۳ در منطقه بدر شرق دجله و شهید متعلق به کوهپایه کرمان ۱۹ ساله و در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

به گزارش ایمنا، پیش از این مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از ورود چهار پیکر شهید گمنام به استان کرمان در سالروز شهادت امام صادق(ع) خبر داده بود که به نظر می‌رسد فراهم نبودن شرایط میزبانی در دو شهرستان دیگر علت تغییر در میزبانی استان کرمان ذکر شده است.

کد خبر 749253

دیگر خبرها

  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام