Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ امیرعباس آسمند مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد از راهیابی یک اثر داستانی از استان به مرحله نهایی دهمین جایزه ادبی یوسف (داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) خبر داد.

او با اشاره به برگزاری دهمین دوره جایزه ادبی یوسف (جشنواره داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) در سال جاری، گفت: در مرحله استانی این جشنواره حدود ۴۰ اثر دریافت شد که از این تعداد، شش اثر برگزیده به مرحله کشوری راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسمند افزود: داستان‌های کوتاه تا جایی که رودخانه می‌رود، شماره ۵- آزاد، زُنار سلیمانی و سجاده خونین در بخش بزرگسال و داستان‌های کوتاه چشم‌انتظار و سال‌های چشم‌انتظاری در بخش ویژه از کهگیلویه و بویراحمد به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند.

او اضافه کرد: با رقابت آثار برگزیده نویسندگان کهگیلویه و بویراحمد، در مرحله کشوری دهمین جایزه ادبی یوسف با آثار داستان‌نویسان سایر استان‌ها و با نظر هیئت داوران، داستان کوتاه تا جایی که رودخانه می‌رود اثر خانم سارا شجاعی از کهگیلویه و بویراحمد در میان ۳۶ اثر برتر کشور قرار گرفت و به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت.

آسمند با بیان اینکه  جایزه ادبی یوسف (داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) هر ساله با هدف ترغیب و تشویق نویسندگان جوان، شناسایی استعدادها و تولید و خلق آثار ادبی فاخر در حوزه مقاومت و دفاع مقدس برگزار می شود افزود: تبلور اندیشه‌های داستانی در دفاع مقدس و مقاومت، تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به به‌عنوان پیشران فرهنگ ملی برای  نیل به آرمان‌های انقلاب، بازشناسی فرهنگ جهاد، شهادت و پایداری و پاسداری از ارزش‌‎ها و آرمان‌های انقلاب و شناسایی و معرفی نویسندگان جوان و نو قلم به جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

او از چاپ آثار برگزیده نهمین جایزه ادبی یوسف پارسال در قالب کتابی با عنوان گنجشک‌ها برگشته‌اند خبر داد و گفت: آثار برگزیده دهمین دوره این جشنواره نیز پس از ویراستاری، توسط مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس این اداره‌کل به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جایزه ادبی دفاع مقدس و مقاومت داستان های کوتاه جایزه ادبی یوسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار وظیفه ترویج و نشر سیرت و صورت شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس دارد و با توجه به ظرفیت‌های استان و سرداران و فرماندهان اما هنوز تولید آثار هنری فاخر نداریم.

وی ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان را یکی از برنامه‌های مهم خواند و گفت: ساخت موزه زنجان به تعویق افتاده اما امسال با توفیق الهی فاز یک موزه دفاع مقدس که نماد و بیرق ۳۵۳۵ شهید و ۷۰ هزار رزمنده دفاع مقدس است، در تاریخ سوم خرداد افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه ساخت موزه تقریباً ۱۱ به طول انجامید، ابراز کرد: استانداری و شهرداری زنجان کمک‌های خوبی را در زمینه ساخت موزه داشتند و موزه‌های دفاع مقدس باید با کمک مسئولان استانی ساخته شود که امیدواریم سال آینده فاز دوم را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تدوین و چاپ و نشر کتاب باید سالانه ۶۰ عنوان کتاب مکتوب ۲۰ عنوان کتاب صوتی تهیه کنیم، عنوان کرد: این کار نیز با همکاری سایر نهادهای فرهنگی انجام می‌شود.

موسوی با تأکید بر اینکه همه کارهای بنیاد باید با مشارکت نهادهای فرهنگی و نظامی استان باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با گرانی کاغذ مواجه هستیم و ۶۰ عنوان کتاب را آماده کردیم که قسمتی از این کتاب‌ها چاپ شده و یک قسمت برای تأمین هزینه به مشکل برخوردیم.

وی تجلیل از یک میلیون نفر پیشکسوتان دفاع مقدس در سال را از دیگر برنامه‌های این بنیاد برشمرد و افزود: در تجلیل یک میلیون نفری ایثارگران ،۱۰ هزار نفر سهم استان زنجان می‌باشد

موسوی افزود: در حوزه هنر نیز تولید موسیقی، کلیپ، فیلم کوتاه و سینمایی و برگزاری جشنواره‌های مرتبط مثل فانوس و افتخار من در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه تولید فیلم هزینه‌بردار است، ادامه داد: وظیفه ما پای کار آوردن جوانان متعهد، انقلابی و دلسوز است و بر این اساس استارت فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای شهید مخبری زده شده است.

وی هزینه مورد نیاز برای تولید این فیلم را ۵ میلیارد تومان دانست و گفت: مؤسسه روایت فتح هم قول حمایت داده و ارتش نیز در بحث ادوات و تجهیزات کمک‌هایی را ارائه می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه تدریس درس ۲ واحدی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها یکی از رویکردهای جدی است، یادآور شد: استان زنجان به لحاظ دارا بودن دانشگاه‌های متعدد و اساتید برجسته، ظرفیت خوبی برای حفظ حافظه تاریخی ملت و انتقال وقایع به جوانان دارد.

کد خبر 6090527

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد