Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس لوداب-صادق بهادران/ بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسئولان نسبت به رفع محرومیت‌ها در بخش لوداب به حد نهایت خود رسیده است.

سوال این است، چرا در لوداب بعد از مصیبت، مسئولان یاد مردم می‌افتند؟ شهر گراب تنها یک نقطه از بخش لوداب است، مسئولان نقاط دیگر را بییند.

از نظر جغرافیایی، این بخش حد فاصل بین شهرستان بویراحمد و کهگیلویه بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود داشتن ظرفیت‌های بزرگی چون جوانان فعال و تحصیل کرده، وجود زمینه هایی برای پرورش گیاهان دارویی ، چراگاه‌های مناسب برای دامداری‌های پیش رفته و...  متاسفانه این بخش یکی از محروم‌ترین نقطه استان که نه، بلکه یکی از محروم ترین نقاط کشور است.

در این بخش روستاهایی وجود دارند که تا محور اصلی ارتباطی بخش، یک یا دو کیلومتر فاصله دارند، ولی به اندازه فاصله یاسوج تا مرکز کشور، تا داشتن زندگی در شأن یک خانواده روستایی فاصله دارند.

در بخش لوداب ، مسئولان استانی و شهرستانی ، قصد دارند علاج واقعه را بعد از رخ دادن اتفاق با دهل و شیپور رفع کرده تا اسمی برای خود دست و پا کنند.

نمونه آن، بارندگی های اخیر است که در بخش لوداب علاوه بر نعمت، برای مردم رنج دیده مصیبت عظما شد و بر سر آنها و داشته های کمشان بارید.

روستاهایی که در این بارندگی راه بندان شدند، خانه هایشان تخریب شد، دام هایشان تلف و نیازمند تأمین کوچکترین ملزومات زندگی هستند.

مسئولان باید پاسخگو باشند مگر قبل فصل کار و تلاش (تابستان) را پشت سر نگذاشتند و نمی دانستند که راه ارتباطی روستاهایی چون گرگیون، دلاوری و لیرسوخته از رودخانه می گذرد و کاری عملی انجام دهند؟

آیا مسئولان قبل از بارندگی روستاهای پایین دست لوداب را بازدید و بازرسی کردند تا موقع بارش رحمت الهی این مردم کمتر رنج ببینند.

بخشدار محترم لوداب با پیگیری های خود کمی از مشکلات را نیز برطرف کرده ولی چیزی که مشخص است، این که برای رفع مشکلات بخش لوداب باید همتی بلند از مسئولان در خواب استانی و شهرستانی دیده شود تا به دور از ملاحظات سیاسی و با دید انجام وظیفه به این مردم خدمت کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بارندگی سکه کهگیلویه و بویراحمد شهر گراب بخش لوداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور

ایسنا/کرمان فرماندار راور گفت: بارندگی روزهای گذشته در مجموع حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، راه‌ها و دام شهرستان وارد کرده است.

رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره خسارت اولیه ناشی از بارش‌های اخیر در شهرستان راور اظهار کرد: ۱۴ رشته قنات در این بارش‌ها آسیب دیده که ارزش ریالی آن چهار میلیارد تومان برآورد شده می‌شود.

وی با اشاره به خسارت پنج میلیارد تومانی به کانال و لوله‌های آب کشاورزی افزود: بارندگی روزهای پایانی هفته گذشته ۹ میلیارد ریال به مزارع گندم، استخرهای ذخیره آب و تعدادی دام خسارت زده است.

فرماندار راور با اشاره به آسیب ۲۰ هکتار باغ زیتون و پسته با برآورد اولیه یک و نیم میلیارد تومان بیان کرد: ۲۰۰ کیلومتر راه‌های عشایری شهرستان تخریب شده است. 

وی با اشاره به تخریب بندهای انحرافی در سطح شهرستان راور در بارش‌های روزهای گذشته گفت: جمع کل خسارت اولیه در این بخش بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

عباسی خسارت بارندگی و سیلاب به ابنیه راهداری از جمله پل‌ها، روکش آسفالت و شانه جاده‌ها در شهرستان راور را ۱۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خسارت نوسانات دمایی و عدم تامین نیاز سرمایی در ۶۰۰۰ هکتار از باغات پسته شهرستان به ویژه رقم کله قوچی نیز باعث ریزش بیش از ۶۰ درصد جوانه‌های گل پسته شده که برآورد خسارت به میزان ۱۴۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر