Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین نشست خبری وزیر بهداشت، در کنار بحث واکسن کرونا، از سوی خبرنگاران تاکید شد که وزارت بهداشت نباید از موضوع تأمین واکسن‌های بیماری‌های دیگر نظیر کزاز، دیفتری، فلج اطفال، سرخک و…، و همچنین سرم‌های درمانی برای مارگزیدگی، عقرب گزیدگی و…، غفلت کند. بهرام عین الهی در این خصوص پاسخ داد که اگر چنین بوده است، در دوره جدید مدیریت سازمان غذا و دارو، تکرار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چندی بعد، ملک فاضلی نماینده مردم سراوان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ضمن گلایه در خصوص کمبود سرم ضد عقرب و ضد مار در مناطق محروم، گفت که خانه‌های بهداشت در مناطق محروم باید به این پادزهرها مجهز شوند؛ چرا که در مناطق محروم ممکن است فاصله یک مرکز درمانی و خانه بهداشت تا بیمارستان، حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر باشد، آن هم با مسیرهای روستایی سخت و صعب العبور که فاصله زمانی زیادی ایجاد می‌کند و انتقال بیمار به بیمارستان دشوار، پر هزینه و زمان بر است

در همین رابطه بهزاد امیری رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: از سال گذشته تا کنون، مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، دچار مشکلاتی در تولید سرم پادزهر مار شده است و نتوانسته تعهدات خود را به موقع اجرا کند و تأخیر این مؤسسه سبب کمبودها و مشکلاتی در سطح کشور شده است.

به دنبال اینکه به نظر می‌رسید مشکل کمبودها از طرف سرم سازی رازی است، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خواستار شفاف سازی مؤسسه سرم سازی رازی در این رابطه شد و گفت: هشدار بابت احتمال کمبود سرم‌های ضد عقرب و ضد مار، موضوع بسیار جدی است که باید بیش از این مورد توجه سیاستگذاران حوزه بهداشت و درمان قرار گیرد.

اما با وجود تاکید وزیر بهداشت و اعلام برخی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص ضرورت تأمین سرم‌های ضد عقرب و مار، به نظر می‌رسد سازمان غذا و دارو در تأمین این پادزهرها ناتوان است و زورش به سرم سازی رازی نمی‌رسد.

در این میان برخی خبرها نیز حاکی از آن است که دلیل اصلی تأخیر سرم سازی رازی، صرفاً اسباب کشی به سایت جدید نیست بلکه سرم سازی رازی برنامه‌های جدی برای صادرات این محصول به خارج کشور دارد و این در حالی است که از برنامه تأمین بازار داخلی بسیار عقب است.

ناگفته نماند که با وجود اینکه سرم سازی رازی به صورت منظم و بر اساس برنامه‌ها، محموله‌های خود را به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تحویل نمی‌دهد و این موضوع در جای خود محل نقد و پیگیری است، ولی نکته دیگر آن است که بنا به گفته کارشناسان، در سال‌های اخیر میزان خرید سازمان غذا و دارو نیز کافی نبوده است و این موضوع می‌تواند کشور را در مقابل رخدادهای غیر منتظره آسیب پذیر کند

امیدواریم بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو، علاوه بر حل و فصل بحران ارزی دارو، از موضوعات دیگر غافل نشود و بتواند پیش از اینکه دیر شود و وارد روزهای گرم سال و شیوع عقرب زدگی و مارگزیدگی در کشور شویم، سرم سازی رازی را وادار به تأمین نیاز بازار داخلی کرده یا اینکه جایگزین مناسبی را برای آن تدارک کند.

درست است که بازار صادراتی مهم و قابل توجه است ولی سرم سازی رازی باید تأمین نیاز مردم کشورمان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و با شفاف سازی صادقانه، اعلام کند که توانایی پوشش چه سهمی از بازار را دارد.

کد خبر 5382870

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن سازمان غذا و دارو عقرب سویه اومیکرون کرونا ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا مکمل های غذایی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نسخه الکترونیک آمار کرونا سازمان غذا و دارو واکسیناسیون سازمان بیمه سلامت شیوع کرونا ارز دارو جامعه پزشکی سازمان غذا و دارو بهداشت و درمان سرم سازی رازی ضد عقرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

کد خبر 6090996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند