Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@11:59:56 GMT

تشخیص عطر و ادکلن اورجینال از تقلبی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۴۱۷۳

تشخیص عطر و ادکلن اورجینال از تقلبی

برای اینکه با خیال راحت تری عطر مورد نظر خود را بخرید، بهتر است از فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن معتبر خرید خود را انجام دهید.

به گزارش برنا، یکی از بزرگ ترین دغدغه های دوستداران عطر و ادکلن، تشخیص اصل و یا تقلبی بودن آن است به ویژه امروزه که قیمت عطرهای محبوب از برندهای پرطرفدار، بالاست و دسترسی به آن برای عموم مردم سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشخیص عطر و ادکلن اورجینال از تقلبی آن به هیچ عنوان سخت و یا پیچیده نیست بلکه با کمک یکسری راهکار ها می توانید به راحتی از اصل بودن عطر مورد نظر خود مطمئن شوید. همچنین برای اینکه با خیال راحت تری عطر مورد نظر خود را بخرید، بهتر است از فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن  معتبر خرید خود را انجام دهید.

بهترین روش های تشخیص عطر و ادکلن اورجینال توجه به بسته بندی عطر

اولین و ابتدایی ترین موردی که باید به آن توجه کنید، بسته بندی عطر می باشد. برخی از فروشنده ها عطر مورد نظر شما را بدون جعبه و بدون سلفون و بسته بندی مناسب در اختیار شما قرار می دهند. در چنین شرایطی بدانید که آن عطر اورجینال نیست. گاهی اوقات عطر ها سلفون دارند اما از کیفیت پایین بسته بندی آنها می توان به تقلبی بودن آن پی برد. اما اگر به طور مثال عطر کرید مردانه اصل را ببینید، متوجه کیفیت بالای بسته بندی آن خواهید شد. روی جعبه عطر کرید مردانه نام برند کریید به صورت برجسته و با کیفیت بالا چاپ شده است.

توجه به کیفیت رایحه عطر

یکی از مهم ترین و راحت ترین اقداماتی که در جهت تشخیص اصل بودن عطر و ادکلن خود می توانید انجام دهید، توجه به کیفیت رایحه عطر می باشد. اگر قبل از خرید، با رایحه عطر مورد نظر خود، ترکیباتی که دارد و میزان ماندگاری که دارد آشنایی داشته باشید، تنها با بوییدن عطر متوجه کیفیت رایحه عطر خواهید شد. به طور مثال، اگر با رایحه عطر کرید اونتوس مردانه آشنایی داشته باشید، می دانید که هنگام بوییدن آن باید با رایحه خوش ترنج و یاس و نعناع هندی مواجه شوید.

توجه به کیفیت و جنس پمپ عطر

یکی دیگر از روش های تشخیص اصل و یا تقلبی بودن عطر و ادکلن، توجه به جنس پمپ عطر می باشد. چرا که اغلب تولیدکنندگان عطر و ادکلن برای کاهش هزینه های تولیدی خود از پمپ های آلومینیومی بی کیفیت استفاده می کنند. به طور مثال اگر به پمپ عطر دیور مردانه اصل دقت کنید، متوجه می شوید که پمپ آن از جنس پلاستیک با کیفیت و مرغوب است.

شیشه عطر و محتویات داخل آن را بررسی کنید

اگر پیش از خرید عطر و ادکلن بدانید که محتویات آن باید صاف، شفاف و بدون حباب باشد و نوشته های چاپ شده روی آن دقیق و برجسته باشند، راحت تر می توانید به اصل و یا تقلبی بودن عطر انتخابی خود پی ببرید. همچنین گاهی متوجه می شوید که شیشه عطر مات و بی کیفیت است و طراحی تا حدی متفاوت دارد. در چنین شرایطی بدانید که عطر انتخابی شما اورجینال نیست و از خرید آن خودداری کنید.

توجه به درب عطر

اگر تا به حال دقت کرده باشید، درب عطر اورجینال فلزی می باشد درحالیکه درب عطر تقلبی پلاستیکی و کم وزن است. به طور مثال، نشان و تاج حک شده روی درب  ادکلن کرید اونتوس مردانه در نمونه اورجینال با قالب سازی بسیار دقیق و تمیز حک شده است در حالیکه در نمونه تقلبی به این صورت نیست. همچنین در نمونه اورجینال، درب عطر به خوبی روی آن چفت می شود.

استعلام بارکد عطر و توجه به اطلاعات درج شده روی آن

اغلب افراد، استعلام بارکد عطر را جدی نمی گیرند در حالیکه با کمک این روش به راحتی می توانید از اصل و یا تقلبی بودن عطر انتخابی خود مطمئن شوید. چرا که تنها وجود آرم و برچسب ها و اطلاعات چاپ شده روی عطر ضامن اصل بودن آن نیست. بدون استعلام از بارکد تشخیص اصل و یا فیک بودن عطر، تنها از روی اطلاعات درج شده روی آن ساده نیست.

 همانطور که می دانید ، بارکد عطر در زیر جعبه قرار دارد و به همین دلیل است که تاکید می کنیم عطر و ادکلن خود را بدون جعبه خریداری نکنید چرا که بدون جعبه، امکان استعلام از بارکد آن وجود ندارد. برای استعلام بارکد عطر خود می توانید از قبل نرم افزار scanner را روی گوشی خود نصب کنید و هنگام خرید، در کسری از ثانیه می توانید از تمام اطلاعات مربوط به عطر اعم از زمان و مکان تولید آن، مطلع شوید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفتیم، کیفیت و ماندگاری پایین عطرهای تقلبی نه تنها به لباس های شما آسیب می زند بلکه ممکن است منجر به جوش زدن و یا مشکلات پوستی جبران ناپذیری شود. بنابراین هنگام خرید حتما به نکاتی که در این مقاله گفته شد، توجه کنید. همچنین قبل از هر چیز از یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن معتبر و قابل اطمینان خرید خود را انجام دهید تا دلسوزانه شما را راهنمایی کنند. بدین منظور توصیه می کنیم به فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن الیت استور که یکی از معتبر ترین فروشگاه ها در این زمینه می باشد مراجعه کنید تا عطر مورد علاقه خود را با کیفیتی بالا و همراه با بسته بندی خریداری کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادکلن اورجینال عطر و ادکلن اورجینال فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن اصل و یا تقلبی بودن طور مثال انجام دهید بسته بندی رایحه عطر تشخیص اصل بودن عطر شده روی روی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سرهنگ هادی گندمی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر اینکه یک خانم با مراجعه به یکی از بانک‌های سطح شهرستان مبلغی پول تقلبی همراه خود دارد، بلافاصله عوامل گشت کلانتری اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران انتظامی در بانک مشخص شد خانمی مبلغ 500 میلیون ریال وجه تقلبی  همراه داشته است،که قصد داشته آن‌را به حساب خود واریز کند که متصدی بانک متوجه می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان با بیان اینکه متهم اعلام کرده که وجه را از فرد دیگری دریافت کرده است، گفت: با تلاش ماموران انتظامی، متهمِ دیگر در یک عملیات منسجم دستگیر شد.

سرهنگ گندمی با اشاره به اینکه هر دو متهم غیربومی و ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور هستند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی