Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدامین ولی زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت اپیدمیولوژی بیماری کرونا در استان گفت: از ۱۷ شهرستان استان، نه شهر آبی و هشت شهر در وضعیت زرد می‌باشند که وضعیت مطلوب رنگبندی کرونایی در استان نباید باعث عادی انگاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تجربه تلخ در فروردین ماه سال جاری گفت: با اینکه در هفتم فروردین هیچ شهر قرمز و نارنجی در کل کشور وجود نداشت در عرض ده روز کل کشور قرمز شد بنابراین از رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون نباید غافل شد.

مقام عالی سلامت استان تصریح نمود: زدن ماسک، شستشوی مرتب دستها، رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مناسب در مکان‌های بسته، اجتناب از دورهمی‌ها و تجمعات و پرهیز از مسافرت‌های غیر ضروری بویژه اجتناب از مسافرت‌های خارج از کشور جزو اصول مهم پیشگیری از طغیان بیماری کرونا می‌باشد.

ولی زاد گفت: به علت مشاهده ویروس اُمیکرون در کشور‌های همسایه، جهت حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه از سفر به این کشور‌ها پرهیز شود.

وی اضافه کرد: با ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور از عموم افراد درخواست می‌شود به سلامتی خود توجه بیشتری داشته باشند و این سلامتی تامین نمی‌شود مگر اینکه دستورالعمل‌های وزارتی از جمله دریافت واکسن را رعایت نمایند.

وی با متفاوت خواندن روند تزریق دز سوم واکسن گفت: قبل از ورود سویه اُمیکرون به کشور این دوز برای افراد بالای ۶۰ سال، افراد با بیماری‌های ضعف سیستم ایمنی و کادر بهداشتی درمانی که در مواجه مستقیم با بیماری هستند تزریق می‌شد و سپس با توجه به نگرانی از ورود سویه اُمیکرون به کشور تصمیم بر تزریق برای سنین بالای ۴۰ سال گرفته شد و از تاریخ ۲۸ آذر ماه سالجاری با مشاهده اولین مورد مثبت ابتلا به سویه اُمیکرون در کشور، ستاد ملی تصمیم بر تزریق دوز سوم بعد از گذشت سه ماه از تزریق دوز دوم برای افراد بالای ۱۸ سال گرفت.

ولی زاده با بیان اینکه بدون تزریق هر سه دوز واکسن ایمنی کامل در جامعه ایجاد نخواهد شد، در خصوص تزریق انواع واکسن گفت: هدف انجام واکسیناسیون هر سه دوز می‌باشد و نوع واکسن تزریقی مهم نیست.

مقام عالی سلامت استان به کمی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میزان ۵۰ درصد در کشور و استان اشاره کرده و گفت: حداقل پوشش مورد انتظار ۸۰ درصد می‌باشد.

ولی زاد بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بویژه در مدارس و مکان‌هایی با تجمعات بالا و تهویه نامناسب تاکید نمود.

وی ضمن تاکید بر غالب شدن سویه جدید در کشور‌های اروپایی افزود: سرعت انتشار بیماری آن بالا بوده بطوریکه در عرض یک تا سه روز دوبرابر می‌شود بعنوان مثال در آفریقای جنوبی سرعت دوبرابر شدن سه روز بوده و در دانمارک به یک و شش دهم روز تبدیل شد.
ولی زاد تصریح کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون بعنوان دو راه حل اساسی برای گرفتار نشدن در موج ششم می‌باشد.
وی ضمن ابراز نگرانی از پایین بودن سن مبتلایان به سویه جدید گفت: در کشور‌های مختلف و ایران افراد بالای ۱۲ سال واکسینه شده اند و نگرانی ما از ابتلای افراد زیر ۱۲ سال به این بیماری می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به وضعیت استراتژیک استان و هم مرز بودن با سه کشور دیگر گفت: ۲۵ درصد مرز‌های کشور مربوط به استان آذربایجان‌غربی بوده و این استان از طریق مرز رازی، بازرگان و اقلیم کردستان گذرگاه کشور به اروپا می‌باشد.

وی استان آذربایجان‌غربی را بعلت ورود اتباع خارجی در معرض خطر خواند و گفت: ورود مسافر از پنج کشور اروپایی به کشور ممنوع شده است.

وی ضمن تشکر از همکاری بسیار نزدیک ادارات و نهاد‌های مربوطه با دانشگاه علوم پزشکی گفت: استانداری، فرمانداری شهرستانها، نیروی انتظامی، پایانه‌ها و اداره گذرنامه همکاری بسیار خوبی در کنترل مرز‌ها داشته اند و امید است کماکان با ادامه این روند شاهد درگیر نشدن در موج بعدی شویم.

ولی زاد در خاتمه ضمن تشکر از اقدامات برجسته بسیج جامعه پزشکی، سپاه و بسیج دانشجویی در اجرای طرح سپهبد شهید سلیمانی گفت: این عزیزان ۸۵۰ هزار دوز به هم استانی‌های عزیز تزریق نموده و اقدامات بسیار موثری در غربالگری، مراقبت در منزل و توزیع بسته‌های معیشتی داشتند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ا میکرون آذربایجان غربی کرونا ویروس رنگ بندی کرونا ا میکرون کشور ها ولی زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام قطار کامل موجب افزایش ایمنی می شود

تین نیوز

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: یکی از اقداماتی که از سال گذشته برای افزایش ایمنی در شبکه ریلی آغاز شد، اعزام قطار کامل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، حمید گوگوچانی درباره قطار کامل گفت: تمام قطارهای باری که از مبادی اعزام می شوند با کمترین مانور در ایستگاه های طول خط تا مقصد سیر می کنند.

گوگوچانی افزایش ایمنی، کاهش مانور و افزایش سرعت بازرگانی را از فواید اعزام قطار کامل ذکر کرد و تصریح کرد: حذف مانور برای ما بسیار مهم است زیرا از منظر ایمنی، هر مانور و اتصال و انفصال واگن ها، هر خرابی لوکوموتیو در بلاک و اعزام امداد، به صورت بالقوه یک سانحه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعزام قطار کامل موجب افزایش ایمنی می شود
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!