Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در چند روز اخیر با توجه به بارش باران رحمت الهی و برودت هوا زمزمه‌هایی برای رفع پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز بعضی از صنایع اصفهان مطرح شده که امیدواریم این شنیده‌ها و اطلاعات در حد گمانه‌زنی باقی بماند.

علی صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که کماکان بعضی از صنایع همچنان از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چند روز اخیر با توجه به بارش باران رحمت الهی و برودت هوا زمزمه‌ها و زمینه‌هایی برای برخی تصمیمات وجود دارد مبنی بر اینکه صنایعی که در ماه‌ها و روزهای قبل از مازوت استفاده نمی‌کردند و مشعل‌های آنها پلمب ‏و از مدار مازوت‌سوزی خارج شده بود، برای مدار استفاده قرار گرفتن آنها تصمیم‌گیری شود که امیدواریم این شنیده‌ها و اطلاعات در حد گمانه‌زنی باقی بماند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: به تدبیر مسئولان استانی و کشوری باور داریم و امیدواریم به قول داده شده خود به مردم پایبند باشند.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد در کلانشهرها و مسئولان کشوری قیاس مع الفارق دارند که چون در بعضی کلانشهرها مازوت‌سوزی مجدد انجام شده، در اصفهان نیز باید اقدام شود، اما این فقط بخشی از گذاره است زیرا کلانشهر اصفهان علی‌رغم داشتن جمعیت کمتر نسبت به کلانشهرهایی همچون تهران و مشهد، آلوده‌ترین روزها را پشت سر گذاشته و در عین حال کم بارش‌ترین کلانشهر کشور در سال‌های اخیر بوده است.

صالحی ادامه داد: حتی بعضی کلانشهرها از جمله تبریز چند برابر اصفهان بارش داشته است که میزان بارش‌ها و آلایندگی دلایلی منطقی برای تصمیم‌گیری در ارتباط با مازوت سوزی کفایت می‌کند.

وی گفت: معتقدم معیار کلانشهر بودن، معیار خوبی برای اتخاذ تصمیم نیست که امیدواریم در استان‌های دیگر و پایتخت حتماً این دلایل منطقی در نظر گرفته شود و در استان اصفهان نیز متولیان امر و دستگاه‌های نظارتی همچون گذشته پای وعده‌های داده شده به مردم، ثابت قدم باشند

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در اوج روزهای آلودگی در قالب بحث منافع ملی، مردم اصفهان و متولیان استانی رضایت ندارند چرخ حرکت قطب‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی شهر و استان اصفهان به جهت آلودگی هوا از حرکت بایستد، البته آنها فعالیت خود را با ظرفیت قابل توجهی ادامه دادند، مردم نیز شرایط اضطرار و آلودگی‌ها را تحمل کردند، اما بیش از این هوای اصفهان تاب تزریق آلاینده‌های بیشتر را ندارد.

وی تاکید کرد: وقتی در یک حوزه‌ای در استان اصفهان پای منافع ملی ایستاده و اجازه ندادیم چرخ اقتصاد و اشتغال کشور دچار اشکال شود، انتظار از مسئولان ملی و سایر استان‌های کشور این است که شرایط اقلیمی و میزان آلایندگی و کم بارشی اصفهان را در نظر بگیرند تا شرایط حداقلی که این روزها برای مردم در حوزه تنفس به وجود آمده، حفظ شود.

صالحی با بیان اینکه با بازگشایی احتمالی بعضی از مجموعه‌های مازوت سوز از شرایط اضطرار هم عبور خواهیم کرد و آن زمان مشخص نیست چه تصمیمی برای اصفهان خواهند گرفت

درخواست ما از متولیان دستگاه‌های نظارتی و استانی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این است که در این حوزه به طور جدی و عملیاتی واکنش داشته باشند و از حقوق مردم اصفهان نسبت به شرایط ایجاد شده، دفاع کنند.

کد خبر 544044

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سوخت مازوت علی صالحی شهر کلانشهر صنایع آلاینده آلودگی هوا مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فردا   دوشنبه  ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و تامین اجتماعی استان از ساعت ۹:۰۰ الی۱۰:۰۰   و مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی،حمل و نقل و ترافیک استانداری  و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از ساعت   ۱۰:۰۰  تا 11با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) و از طریق تلفن ۱۱۱ به‌صورت مستقیم پاسخگوی تماس‌های مردم عزیز خواهند بود.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • عملیات وعده صادق وجدان مردم آزادیخواه جهان را بیدار کرد
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است