Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، سریلانکا اعلام کرد، در نظر دارد تا 251 میلیون دلار پول واردات نفت از ایران را با ارسال چای به این کشور تسویه کند.

رامش پاتیرانا، وزیر کشت و زرع سریلانکا به رویترز گفت، وی در نظر دارد تا از ماه ژانویه به ایران چای ارسال کند.

این مقام سریلانکایی گفت: «ما امیدواریم که هر ماه 5 میلیون دلار چای برای بازپرداخت خریدهای نفتی معوقه از ایران از چهار سال گذشته ارسال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سریلانکا باید در سال آینده میلادی حدود 4.5 میلیارد دلار بدهی بازپرداخت کند که با 500 میلیون دلار اوراق قرضه دولتی بین‌المللی با سررسید ژانویه آغاز می‌شود، اما بر اساس آمار بانک مرکزی سریلانکا ذخایر ارز خارجی این کشور در پایان نوامبر به 1.6 میلیارد دلار کاهش یافته است.

وزارت کشت و زرع سریلانکا در بیانیه ایی اعلام کرد، این مبادله پایاپای با ایران « هیچ تحریم سازمان ملل یا آمریکا را نقض نمی‌کند، زیرا چای به عنوان یک کالای بشردوستانه دسته‌بندی می‌شود و در عین حال هیچ کدام از بانک‌های ایرانی در فهرست سیاه در این معامله حضور ندارند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: « این تمهید پیشنهادی موجب ذخیره ارزهای خارجی مورد نیاز برای سریلانکا می‌شود، زیرا تسویه با ایران به روپیه سریلانکا و از طریق فروش چای سیلان صورت می‌گیرد.»

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت دلار چای ایران میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سوال میلیون دلاری در اسرائیل: روسیه به ایران چه داده؟!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • (ویدئو) سوال میلیون دلاری در اسرائیل: روسیه به ایران چه داده؟!
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا