Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل خدمات شهری شهرداری اصفهان از تأسیس «مرکز و پناهگاه سگ‌های فاقد سرپرست» از سال ۹۲ خبر داد و گفت: در این مرکز، سگ‌های بدون سرپرست، پس از زنده‌گیری مورد معاینه، شست و شو، انگل‌زدایی و درمان قرار گرفته و پس از حدود 20 روز از دوران نقاهت و قرنطینه، به شکل مدیریت شده، به طبیعت بازگردانده می‌شوند.

امیرحسین خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه مطابق با قانون ابلاغ شده از سوی وزارت کشور، مدیریت مرکز نگهداری از حیوانات فاقد سرپرست، وظیفه گروه‌های مردم‌نهاد حامی حیوانات است، اظهار کرد: وظیفه قانونی شهرداری اصفهان تنها نظارت بر عملکرد این مرکز است اما با این وجود، مدیریت شهری روزانه بیش از ۱۴۰ میلیون ریال برای تأمین غذا، دارو، استخدام دامپزشک، خودروهای جمع‌آوری، حق الزحمه مسؤولان نگهداری و… هزینه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فاز دوم مرکز نگهداری از حیوانات فاقد سرپرست با ۱۲ هزار متر زیربنا در حال ساخت است، تصریح کرد: سگ‌های ولگرد، پس از ورود به این مرکز و معاینه توسط سه دامپزشک حاضر در مرکز، برای کاهش ازدیاد این حیوانات، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری شده و مطابق با قانون، به همان مکانی که زنده‌گیری شده‌اند، باز گردانده می‌شوند.

خسروی به سرانجام رسیدن این پروژه را منوط به همکاری و حمایت گروه‌های مردم‌نهاد و به میدان آمدن تمامی دستگاه‌های متولی امر همچون سازمان دامپزشکی برشمرد و اظهار داشت: اطلاع‌رسانی صحیح از سوی صدا و سیما و اصحاب خبر و رسانه‌ها، یکی از ضرورت‌های مهم پیش رو است که باید به آن اهتمام ویژه‌ای ورزید.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شرع مقدس و عرف انسانی بر مهربانی و عطوفت با حیوانات تاکید می‌کند، گفت: هرگونه آزار و اذیت یا معدوم‌سازی حیوانات فاقد سرپرست مورد نکوهش دین مقدس اسلام است و شهرداری اصفهان شیوه‌ای علمی و قانونی را برای کنترل این حیوانات در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 544036

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خدمات شهری سگ های ولگرد کلانشهر شهر شهرداری اصفهان خدمات شهری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری اصفهان فاقد سرپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷,۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷,۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

کد خبر 6093065 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران