Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی جلسه ستاد هماهنگی برگزاری این رویداد با حضور حمید نیلی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، سید وحید فخر موسوی دبیر جشنواره تئاتر سردار آسمانی، رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان، محسن سلیمانی فارسانی مدیر دبیرخانه تئاتر سردار آسمانی، محمد رضا علیزاده مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کرمان، وحید محمدی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مهدی بذرافشان رییس انجمن نمایش استان کرمان و مسئول دبیرخانه اجرایی جشنواره تئاتر سردار آسمانی، در محل استانداری استان کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در این نشست با اشاره به ادوار قبلی جشنواره گفت: سومین دوره این رویداد حاصل تجربه دو دوره گذشته است.دوره اول، مصادف با ایام دهه فجر کل کشور بود و در دوره بعد ما نمایشنامه های صحنه ای را به بخش های جشنواره اضافه کردیم.

حمید نیلی افزود: نمایشنامه های خیابانی با توجه به مردمی بودن جشنواره، برای انتقال این مفهوم اهمیت خاصی داشت. با توجه به اینکه نمایش‌های خیابانی جایی برای خود باز کرده است. اگر نهادها با دغدغه فرهنگ سازی، به سمت تئاتر خیابانی بروند، دورنمای جشنواره سردار اسمانی دورنمای روشنی خواهد بود.

وی گفت: در بحث بین‌المللی هم هنرمندان کشورهایی چون هند، کنیا، عراق،‌ ترکیه، سوریه و... خواهان تولید آثار برای بزرگداشت سردار سلیمانی بودند که به دلیل کرونا متاسفانه نمی توانیم پذیرای این گروه ها باشیم. انشاالله در دوره‌های بعدی این جشنواره، کرمان میزبان جشنواره ای بین‌المللی خواهد بود.

تاکید بر بسیج حداکثری ظرفیت های استانی در سومین جشنواره تئاتر آسمانی

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان نیز در این نشست ضمن ضرورت تکریم شخصیت بلند مرتبه سردار جبهه مقاومت گفت: مجموعه استانداری کرمان، خود را مدیون مجاهدت های سیدالشهدای مقاومت می دانیم و از این رو مجموعه های تحت نظر استانداری فارغ از ظرفیت دستگاهی، از کلیه ظرفیت های استانی نیز برای بزرگداشت یاد و خاطره سرداران مقاومت استفاده می نماید. 

رحمان جلالی با اشاره به ظرفیت بالای تئاتر استان کرمان بر دیده شدن فعالیت های هنری تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری، خطاب به اهالی هنربر نفوذ به ذهن و قلب مخاطب تاکید ویژه داشتند و از این رو باید به دنبال ایجاد ظرفیت های فرهنگی باشیم و در تولیدات فرهنگی به جذب اقشار مختلف جامعه توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که وظیفه هنر القای غیر مستقیم است گفت: ما با تولیدات هنری باید درمنازعه نرم حضور مقتدارنه ای داشته باشیم.
در ادامه مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کرمان، ضمن ارایه گزارشی گفت: سومین جشنواره تئاتر آسمانی ۱۷ تا ۲۱ دیماه در کرمان برگزار می شود. 

محمدرضا علیزاده افزود: این جشنواره یکی از مهمترین رویدادهای هنری در رابطه با ترویج مکتب سردار سلیمانی است که از چهلمین روز شهادت سردار این جشنواره کار خود را اغاز کرده و تاکنون نیز ادامه دارد. 

وی به برگزاری اولین جشنواره به صورت محدود در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: سال گذشته ساختار جشنواره بصورت رسمی شکل گرفت، امسال هم به عنوان سومین سال جشنواره برای تدوین و معرفی سرداران شهید جبهه مقاومت و بخصوص سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با استفاده از ظرفیت بسیار بالا و ارزشمند هنر تئاتر برنامه ریزی های لازم انجام شده است. 

در ادامه جلسه سیدوحید فخر موسوی دبیر جشنواره ضمن ارایه گزارشی گفت: جشنواره تئاتر سردار آسمانی دو دوره موفق را پشت سر گذاشته است. شاهد این مدعا ۲۵۰ اثری هست که در دوره سوم به دبیرخانه رسیده است. 

وی بخش اصلی جشنواره را بخش تئاتر خیابانی اعلام کرد و گفت: تئاتر بصورت صحنه ای شاید در سبد خانوار مردم نباشد، در تئاتر خیابانی ما به دل جامعه می رویم و بین مردم اجرا می کنیم .

در ادامه محسن سلیمانی فارسانی مدیر دبیرخانه جشنواره به کمبود امکانات برای گروه های تئاتری اشاره کرد و گفت: اغلب گروه‌ها در شرایط سخت بدون بسیاری از امکانات فقط به دلیل ادای دین به سردار سلیمانی در حال فعالیت هستند.

در پایان، مهدی بذر افشان، مدیر دبیرخانه اجرایی جشنواره در استان، ضمن بیان در خواست های ستاد از سایر ارگان‌ها، گفت: سومین دوره جشنواره تئاتر سردار اسمانی از یک رویداد صرفا هنری به تاثیر اجتماعی بر محیط پیرامون خود دست پیدا می کند. که افزایش ناگهانی تعدا متقاضیان در سومین دوره جشنواره موید این موضوع است.

سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دی ماه سال جاری در کرمان و با دبیری سیدوحیدفخرموسوی در سه بخش نمایشنامه نویسی، تئاتر خیابانی و رادیو تئاتر برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها جشنواره تئاتر سردار آسمانی حمید نیلی کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر سردار آسمانی حمید نیلی کرمان جشنواره تئاتر سردار آسمانی حمید نیلی کرمان جشنواره تئاتر سردار آسمانی تئاتر خیابانی سومین جشنواره استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد

مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه‌های ‌علمیه، در راستای مأموریت اصلی خود در فراهم‌سازی گفتمانی فعال در شبهه‌پژوهی و پاسخگویی به‌روز، دقیق و مؤثر و همچنین ایجاد زمینه مناسب هم‌افزایی تجارب و اطلاعات علمی، ایده پردازی، اثربخشی و فرهنگ گستری رصد و پاسخ به شبهات دینی، سومین جشنواره پاسخ برتر را با هدف تکریم و تقدیر از فعالان و پیشگامان در عرصه پاسخگویی به شبهات دینی و حمایت حمایت مالی و معنوی از آثار برتر برگزار می‌کند.

موضوع جشنواره:

تقدیر از فعالان و مراکز پاسخگو به شبهات دینی و حکمرانی اسلامی به همراه با اعطای جوایز به آثار برتر و حمایت از برگزیدگان است.

قالب‌های جشنواره:

پژوهشی: کتاب، مقاله، پایان‌نامه، ادبی: شعر، داستان، داستانک، ناداستان، رمان، چندرسانه‌ای: فیلم، فیلم کوتاه، مستند، کلیپ، پادکست، موشن، پویانمایی، تجسمی: عکس، عکس نوشته، اینفوگرافی، کاریکاتور، نقاشی، بین‌الملل و بخش‌ویژه: رویکرد تهاجمی در مواجهه با شبهات می باشد.

معیارهای انتخاب اثر در این جشنواره:

پاسخگویی تخصصی و تحلیل محتوا، استفاده از شیوه‌های نوین پاسخگویی و ارائه الگوهای صحیح پاسخگویی به شبهات

شرایط آثار:

آثار پژوهشی نگاشته و چاپ شده در سال ۱۴۰۱، عدم ارسال آثار ارسالی در جشنواره‌های قبلی.

علاقه مندان می‌نوانند تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی https://jpb.pasokh.org/ ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۰۷۶۷۰۸۹۱ تماس بگیرند.

گفتنی است، اختتامیه سومین جشنواره «پاسخ برتر» پاییز ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز