Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ،  حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود : آمریکا قصد داشت که در مدت هشت سال پنج کشور منطقه از جمله ایران را به تصرف خود درآورد اما آن چیزی که می بینیم نشان می دهد که تمامی این طرح ها نفش برآب شده است .

وی ادامه داد : آمریکا بعد از گذشت بیش از دو دهه تلاش برای اجرای این سیاست بدانجا رسید که مجبور به ترک افغانستان و ابراز شکست در اجرای این طرح شده است و تمامی این دستاوردها حاصل هدیت های مدبرانه مقام معظم رهبری و دلاورمردی های سردار شهید سلیمانی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ساری گفت : آمریکا آن وقت که به افغانستان وارد شد میزان تولید مواد مخدر در آن کشور ۲۰۰ تن بود و الان بعد از خروج به  ۹ هزار و ۲۰۰ تن افزایش یافت که این مساله نشان می دهد این کشور استعمارگر خود عامل و تشویق کننده تولید و تزریق مواد مخدر و به دنبال بیچاره کردن افراد است نه نجات آنها .

وی تاکید کرد : خوشبختانه نظام سلطه آمریکا در منطقه رو به افول است که این مساله ناشی از آن است که انقلاب اسلامی  و رهاورد شهیدان روز به روز در حال تقویت است و باید شاکر خداوند باشیم و در مقابل مشکلات و معضلات صبورتر باشیم .

محمدی لایینی گفت : نهم دی ماه  که با عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است برای همگان خاطره حماسه نهم دی ماه را تداعی می کند که مردم با حضوری آگاهانه و قاطع در مقابل فتنه ۸۸ ایستادند و بساط فتنه گران را جمع کردند .

وی افزود : به همین مناسبت مراسم باشکوهی در ساری برگزار می شود و در آن روز شعار نهم دی ، تجلی وحدت ملی و رمز عبور از فتنه است .

امام جمعه ساری گفت : زندگی ، رفتار و کارها باید براساس یقین و اطمینان  باشد در غیر این صورت امور پیش نخواهد رفت و همچنین باید اعتقادات خود را براساس یقین و اطمینان حفظ بکنیم و نگذاریم شک و تردید به بنیان ایمان ما آسیب بزند . 

وی ادامه داد : همراهی با افراد شکاک و  آنانی که ایمان محکمی ندارند باعث تزلزل ایمان و یقین انسان می شود  ، بنابراین بخشی از شخصیت انسان در فضای دوستی و رفاقت باید شکل بگیرد و بخشی نیز از گذشت انسان در این فضا شکل می گیرد .

محمدی لایینی گفت : در  همنشینی باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که با افراد متقین ارتباط داشته باشیم تا نسبت به مسائل دین، نظام و انقلاب دچار تردید نشویم هرچند کشور با مشکلات مواجه است اما رسانه های معاند در فضاهای مجازی با ایجاد شک و شبهه به دنبال ضربه زدن به نظام  هستند و افراد کم ثبات نیز این مساله را تشدید می کنند .

وی به مناسبت های هفته پیش رو اشاره کرد و افزود : چهارم دی ماه سالروز میلاد حضرت مسیح است که این روز  را به جامعه مسیحیان و نیز مسلمانان تبریک  می گویم چرا که  مسیح یک پیامبر بزرگ خداست که آمدنش خیر و برکت را به همراه داشت ، اما در قرون وسطی با تحریف هایی که در دین صورت گرفت به این دین ضربات وارد شد به طوری که این دین در مقابل علم و دانش قرار گرفت و باعث بدنامی آن شد و امروز هم برخی دولت های مسیحی با استثمارگری بر بشریت به شکل دیگری مسیحیت را بدنام می کنند .

امام جمعه ساری تاکید کرد : مسیح طرفدار حقوق انسانی و بشری بود و همه باید به  این دین و ارزش های آن ارج قائل شویم .

وی همچنین به پنجم دی ماه که در تقویم کشور با عنوان روز کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است اشاره کرد و ادامه داد :  کشور ما در بلایای طبیعی آسیب پذیر است که بخشی از آن ناشی از تعرض و دست اندازی به طبیعت می باششد که امروز طغیان طبیعت را شاهد هستیم  به بلایای طبیعی دچار می شویم و باید حق طبیعت را بدهیم.

محمدی لایینی گفت : هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی است که این نهاد خدمت  زیاد و بزرگی را در جامعه داشته و سطح سواد جامعه ارتقا داده است .

برچسب‌ها ساری ستاد اقامه نماز کشور مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری ستاد اقامه نماز کشور مازندران ساری ستاد اقامه نماز کشور مازندران دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام مهدی پورآرین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین گفت: این نمایشگاه  با هدف تمرکز بر فعالیت‌های مهدوی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی در طبقه همکف کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸ غرفه با موضوعات خداشناسی، مکتب اهل بیت (ع)، شناخت واقعی امام زمان (عج)، تاریکی‌های عصر ظهور و فتنه‌های آخر زمان فعال است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این نمایشگاه می‌تواند با حضور استادان برجسته در حوزه مهدویت به استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان و دانش آموزان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی ارائه خدمات داشته باشد.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره