Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از شکستن رکورد قیمت انواع سکه و مصنوعات طلا در هفته‌های گذشته، این هفته بازار از جهش‌ قیمت دور مانده و هم‌ مسیر با رشد آرام بهای اونس جهانی طلا و نوسانات محدود نرخ ارز در داخل، با نوسانات جزئی افزایشی روبرو شده است.  

طبق اعلام روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران به ایسنا، بهای طلا و سکه پس از رکوردشکنی قیمت‌ها در هفته‌های گذشته، در طول یک هفته اخیر با حداقل نوسانات مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هفته، قیمت طلا و سکه متاثر از رشد آرام اونس جهانی طلا و نوسان نرخ ارز در بازار داخلی، با رشد جزئی توام بود.

در هفته‌ای که گذشت، با رشد سویه اومیکرون و نگرانی‌ها نسبت به رشد جهش ویروس کرونا، هر اونس طلا تقویت شده و هشت دلار افزایش یافت.  

بر این اساس، طی یک هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۷ عیار که مبنای معاملات طلا قرار می‌گیرد، ۵۱ هزار تومان افزایش قیمت داشته و در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) پنج میلیون و ۶۳۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در آخرین معاملات هفته، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شده است که نسبت به ابتدای هفته ۱۲ هزار تومان افزایش یافته است.  

بازار سکه نیز در طول یک هفته گذشته، روندی آرام با شیب ملایم افزایشی داشت؛ هر قطعه سکه تمام طرح جدید با رشد ۵۰ هزار تومانی قیمت نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات پایانی هفته به ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده و سکه طرح قدیم نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی هفته را با بهای ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به پایان رسانده است.

 در مقابل اما حباب سکه در این هفته نسبت به هفته‌ی پیش از آن، با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی مواجه شده و به ۳۲۰ هزار تومان رسیده است؛ این موضوع نشان دهنده کاهش تقاضا در بازار بوده است.

نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک در این هفته ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و به ترتیب در پایان معاملات هفتگی به شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان (نیم سکه) و سه میلیون  و ۸۳۰ هزار تومان (ربع سکه) رسیده‌اند.

سکه‌های گرمی اما در طول یک هفته اخیر ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته و نهایتا در آخر هفته دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسیده است.

منبع: الف

کلیدواژه: هزار تومان یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز، رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است. 

براساس آخرین معاملات انجام شده در بازار، سکه تمام طرح جدید به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشته است و در حال حاضر با بهای ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

بدین ترتیب قیمت سکه طی این دور روز از هفته جاری (دیروز و امروز) نسبت به هفته گذشته بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افت بها داشته است؛ چراکه در آخرین معاملات پایانی هفته گذشته، سکه ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشت.

سکه تمام طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، امروز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به‌ترتیب نسبت به هفته گذشته ۹۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۴۰۰ هزار تومان (ربع سکه) نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است؛ در بازار امروز نیم سکه ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز هفت میلیون تومان دادوستد شد.

باتوجه به آرامش در بازارهای جهانی نیز  روند قیمتی در بهای طلا نیز کاهشی است؛ هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز ۱۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود که نسبت به هفته‌ی گذشته ۵۶۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با بهای سه میلیون و ۴۰۷ هزار تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفت که ۱۳۲ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت هر گرم طلا در آخر هفته گذشته است.

گفتنی است، مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • جوی آرام در لرستان
  • بیرون کشیدن پسر بچه ۱۲ساله از میان آرواره های سگ بدون صاحب در کرج ! | تصاویر
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • زبانه کشیدن شعله‌های آتش حق طلبی از دانشگاه‌های کلمبیا و اوهایو