Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت به AFC اعلام شده است که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شرایط ویژه‌ای دارند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ سعید عباسی بعد از نشست امروز فدراسیون فوتبال درباره مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و اینکه گفته می‌شود فدراسیون‌های قبلی با لابی که در AFC داشتند این مشکل را حل می‌کردند، اظهار داشت: به هیچ وجه چنین چیزی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌های قبل هم این قضیه با همین شدت بوده، ولی ممیزی AFC به دلیل کرونا و دیگر مسائلی که وجود داشت در سال‌های قبل در کشور‌های دیگر هم به این شدت نبود. در عربستان و دیگر کشور‌ها نیز در بحث ریجکت مشکل داشتند و برخی از باشگاه‌های‌شان ریجکت شدند.  کمیته بدوی و استیناف مثل سال‌ گذشته کار خودش را کرد، ولی به غیر از این دو باشگاه (استقلال و پرسپولیس) بقیه باشگاه‌های ما نیز مشکل حرفه‌ای‌سازی دارند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود AFC مجوزی را مشروط صادر نمی‌کند، یادآور شد: شما باید از افرادی که اهل این کار هستند و نتایج و ارتباطات را می‌دانند مثل آقای عزیزی خادم سؤال کنید تا جواب درست را بدهند. بعضی‌ وقت‌ها نیازی نیست صحبتی شود، چون همه چیز رصد می‌شود و باید دقت کنیم که در باغ سبز به باشگاه‌‌ها نشان ندهیم و به خودمان دروغ نگوییم. اگر سال‌های سال به این روش کار جلو رفته است دیگر نباید همین موضوع تکرار شود. الان AFC شرایط را خیلی سخت کرده است و به جز اینکه کمیته‌های استیناف و بدوی نظر می‌دهند، خودش جداگانه وارد می‌شود و نظر می‌دهد.

رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای درباره اینکه در نامه AFC ذکر شده است باشگاه‌ها به کمیته انضباطی می‌روند و  با این حال ممکن است مجوز حرفه‌ای صادر شود، گفت: بحث کمیته انضباطی نیست یا تیمی می‌تواند مجوز حرفه ای بگیرد و یا نمی‌تواند.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود مشکل اصلی باشگاه‌ها، ‌مالکیت مشترک است و اینکه اگر پرسپولیس به وزارت اقتصاد واگذار شود دولتی می‌ماند، اضافه کرد: بحث دولت نشده است، چون تیم‌های عربستانی هم به نوعی دولتی هستند، ولی برای حل این مسئله راهکار‌هایی را می‌گذارند. همه باید دست به دست هم بدهیم و اصل موضوع را حل کنیم. تیم‌های دیگر هم همینطور هستند. عملکرد فولاد و سپاهان تأیید شده است و گل‌گهر هم مشکل کمی دارد.

عباسی درباره اینکه پرسپولیس باید برای رضایت‌نامه یحیی گل‌محمدی هشت میلیارد پرداخت کند و آیا الان می‌تواند این کار را انجام دهد، تصریح کرد: باید ببینید قوانین چه می‌گوید و خارج از آن نمی‌توان چیزی گفت. قوانین می‌گوید تا قبل از 9 شهریور باید این پول پرداخت می‌شد که انجام نشده است. این مشکلات در باشگاه‌های دیگر آسیایی هم وجود دارد و فقط مختص ایران نیست، ولی شرایط این دو باشگاه ویژه است و ما به AFC این موضوع را اعلام کردیم. تا روز دوشنبه فرصت داده شده است و همه راه‌هایی که قانونی است را پیش می‌رویم. سال گذشته هم این اتفاق برای دو تیم رخ داد و آقای تاج و وزیر به AFC رفتند و موقتاً مجوز صادر شد، ولی مشکل به طور کامل حل نشد. الان قرار شده است که کارگروه پرسپولیس و کارگروه استقلال درباره جوابیه‌ AFC پاسخگو باشند تا ببینیم این هفته چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

آنچه در کمیته انضباطی AFC انتظار فوتبال ایران را می‌کشد/ 80 هزار دلار جریمه فدراسیون فوتبال قطعی است؟مصطفوی: راستی‌آزمایی AFC براساس مدارکی است که باشگاه‌ها بارگذاری کرده‌اند/ تلاش می‌کنیم باشگاه‌ها تعهدات خود را انجام دهند

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال پرسپولیس استقلال استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه ای باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!

روزنامه جمهوری اسلامی به انتقاد از تخصیص بودجه دولتی برای حوزه های علمیه و حرم امام خمینی پرداخت.

این روزنامه نوشت: به مناسبت بررسی بخش هزینه‌های لایحه بودجه کل کشور سال ۱۴۰۳ فهرستی از بودجه‌های پیشنهادی دولت برای نهاد‌های فرهنگی و مذهبی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد که با اعتراض‌هائی همراه است.

اعتراض‌ها عموماً بر این محور‌ها متمرکز هستند که در شرایط دشوار اقتصادی کشور چرا به این نهاد‌ها بودجه تعلق می‌گیرد و یا چرا چنین مبالغ زیادی برای آن‌ها پیشنهاد شده است؟ محور دیگر اعتراض نیز اینست که این نهاد‌ها تأثیر ملموسی بر زندگی مردم ندارند و به همین دلیل تخصیص چنین بودجه‌هائی به آن‌ها منطقی نیست.

طبق آنچه در فهرست منتشرشده آمده، جمع مبلغ پیشنهادی برای نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷۰ هزار میلیارد ریال است که البته رقم قابل توجهی است.

بدون اینکه درباره محور‌های اعتراضات یادشده قضاوتی داشته باشیم، بر این نکته تأکید می‌کنیم که بعضی از نهادهائی که نامشان در فهرست آمده اصولاً وجودشان ضرورتی ندارد، بعضی دیگر از آن‌ها خاصیتی ندارند، تعدادی نیز به میزان بودجه‌ای که برای آن‌ها پیشنهاد شده اثربخشی ندارند و در مورد حرم امام خمینی نیز همانطور که در سال‌های گذشته بار‌ها تذکر دادیم اصولاً اینهمه توسعه و خرج‌تراشی خلاف مشی خود امام است. باقی می‌ماند بودجه‌ای که برای حوزه‌های علمیه پیشنهاد شده که اشکال اساسی آن مربوط به استقلال روحانیت است.

در سال‌های گذشته هنگامی که به تخصیص بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه و نهاد‌های مرتبط با آن‌ها انتقاد می‌کردیم، بعضی از طلاب و علما در قالب گلایه به ما می‌گفتند مگر از وضع شدیداً فلاکت‌بار طلاب و روحانیین از نظر معیشت خبر ندارید که به بودجه مربوط به حوزه‌های علمیه اعتراض می‌کنید؟

جواب این بود و اکنون نیز اینست که می‌دانیم بسیاری از طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه و حتی علمای شهرستان‌ها با فقر و ناداری دست و پنجه نرم می‌کنند و تعداد زیادی از آن‌ها بخش قابل توجهی از وقت خود را به کار‌های خدماتی از قبیل پیک موتوری، مسافرکشی و تمیز کردن خانه‌ها و شرکت‌ها مشغولند تا بتوانند از عهده حداقل هزینه زندگی برآیند. با اینحال به دلایل متعدد معتقدیم روحانیت نباید از بودجه دولتی ارتزاق کند.

ممکن است افرادی به دلایل خاصی که دارند، اعتقادی به آنچه ما به عنوان دلایل متقن برای ضرورت اجتناب روحانیت از پذیرش بودجه دولتی مطرح می‌کنیم نداشته باشند. این، حق طبیعی آنهاست که اینگونه فکر کنند و از تخصیص بودجه دولتی به حوزه‌های علمیه دفاع نمایند. می‌بینیم که در عمل نیز تفکر آن‌ها بر کشور حاکم است و متولیان امور به آنچه دیگران با نیت خیرخواهی و مصلحت‌اندیشی برای روحانیت می‌گویند اعتنائی نمی‌کنند و ترتیب اثر نمی‌دهند.

مهم‌ترین دلیل برای این تفکر که حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های مرتبط نباید از بودجه دولتی ارتزاق کنند اینست که وابسته شدنشان به بودجه دولتی آن‌ها را به دولت و حکومت وابسته می‌کند و استقلال را که سرمایه اصلی روحانیت است از آن سلب می‌نماید.

هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که روحانیت می‌تواند به بودجه دولتی وابسته باشد و در عین حال استقلال خود را هم حفظ کند. علت اینکه امام خمینی هرگز اجازه استفاده حوزه‌های علمیه از هیچ بودجه‌ای غیر از آنچه مردم با طیب خاطر به آن‌ها می‌دهند را ندادند، همین بود که آن را با استقلال روحانیت در تضاد می‌دانستند.

تجربه چند دهه اخیر نیز بر صحت نظر امام خمینی مهر تأیید گذاشته است. مراجع صاحب‌نام و ذی‌نفوذی مانند مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی و آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز بر همین عقیده بودند و همین مسیر را ادامه دادند.

نکته دیگری که باید مورد توجه روحانیت قرار گیرد اینست که تنگنا‌های معیشتی در حال حاضر به آن‌ها اختصاص ندارد. این، گرفتاری بزرگی است که ده‌ها میلیون نفر از مردم کشورمان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. افتخار روحانیت در طول تاریخ این بود که مانند ضعیف‌ترین اقشار جامعه زندگی می‌کرد و به همین دلیل، خودش محبوب و کلامش نافذ بود.

حالا هم باید مانند مردم عادی زندگی کند تا مردم پذیرایش باشند. مردم وقتی استقلال روحانیت را ببینند و احساس کنند که حامی آن‌ها و زبان گویای آنهاست، حاضرند هرچه دارند را با روحانیت تقسیم کنند تا این نهاد باقی بماند و بتواند در مقاطع حساس در برابر ظلم و ناروا بایستد.

خوبست این را هم به عنوان نکته پایانی بگوئیم که بودجه‌های دریافتی حوزه‌ها بیش از آنکه صرف طلاب نیازمند شود به پشت‌میزنشینانی می‌رسد که حوزه‌های علمیه بدون آن میز‌ها هم می‌توانند ادامه حیات بدهند و چه بسا حیات بهتر. با توجه به این واقعیت‌ها آیا بهتر نیست روحانیت خودش پیش‌قدم شود و از گرفتن بودجه دولتی خودداری کند؟

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • محرومیت قطعی است؛ دو ستاره استقلال و پرسپولیس محروم از بازی های بزرگ فصل
  • محرومیت دو ستاره استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • خداداد: سرنوشت دست استقلال است
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند!
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است