Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:50:05 GMT

زمستان سخت اروپا؛ قاره سبز در سیطره اومیکرون

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۵۱۴۷

زمستان سخت اروپا؛ قاره سبز در سیطره اومیکرون

به گزارش ایرنا از روزنامه ال موندو اسپانیا، دکتر «هانس کلوگ» مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: مسئله اصلی این است که چگونه در زمستان زنده بمانیم و کسی را از دست ندهیم».

به گفته کلوگ، با تبدیل شدن مجدد اروپا به کانون پاندمی، تمام کشورهای اروپایی محدودیت های جدید اتخاذ کرده اند.

در آستانه سال نو میلادی، مردم اروپا به جای فکر کردن به جشن کریسمس، از هفته ها پیش در دغدغه مقابله با ظهور ناگهانی سویه اومیکرون به دستور کار دولت ها در جهت اعمال محدودیت های  جدید کرونایی نظر دوخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرتغال

دولت این کشور که پیش تر موارد متعددی از تدابیر بهداشتی مانند تعطیلی تفریحات شبانه و دورکاری را در طول نخستین هفته سال با عنوان «هفته مهار»  پیش بینی کرده بود، سه شنبه تصمیم گرفت این محدودیت ها و برخی اقدامات دیگر را از فردا ۲۵ دسامبر (۴ دی ماه) اعمال کند. همچنین از تمام کسانی که قصد ورود به رستوران ها و اماکن عمومی جشن و میهمانی به ویژه در روزهای مشخصی (ازجمله شب سال نو، عید کریسمس و ...) را دارند، تست منفی کرونا درخواست شود.

در همین راستا، «آنتونیو کوستا» نخست وزیر پرتغال اذعان کرد که «امسال، یک کریسمس معمولی نداریم». دولت او که تا کنون ۴ آزمایش رایگان در ماه برای شهروندان خود ارائه می کرد، متعهد شد که تعداد آن را به ۶ عدد آزمایش برساند.

فرانسه

به گفته وزیر بهداشت فرانسه، به رغم اینکه شمار مبتلایان روانه ممکن است ظرف چند روز، به ۱۰۰ هزار نفر برسد، هنوز تدابیر بهداشتی در آستانه کریسمس انجام نشده است.

«الیزابت بورنه» وزیر کار این کشور نیز از شرکتها خواسته است در اعمال دورکاری ها «تسریع» کنند؛ به طوری که سه یا چهار روز در هفته دورکاری اعمال شود.

همچنین دولت فرانسه روز دوشنبه آینده لایحه ای ارائه خواهد که براساس آن به جای گواهی کوویدی که در ستوران ها، سینما و تئاتر دریافت می شد، گواهی واکسیناسیون درخواست شود.

ایتالیا

«ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا نیز اگرچه با هدف روشن کردن نوری در تاریکی دیروز گفت که دو سوم فوتی ها یا بستری های بخش آی سی یو مرتبط با افراد واکسینه نشده بوده است، با این وجود موکداً اظهار داشت: از همه شهروندان می خواهیم که با ادامه واکسیناسیون دوز سوم واکسن کرونا را نیز دریافت کنند، این یک اولویت است.

نخست وزیر ایتالیا همچنین تصریح کرد گزینه ایمنی بخشی اجباری (که بر روی کادر بهداشتی، اساتید و نیروهای امنیتی در حال اجراست)  بر روی میز است. امروز کارشناسان امر در نشستی اتخاذ تدابیر بیشتر برای مهار ابتلا را بررسی خواهند کرد. ازجمله این تدابیر، استفاده اجباری از ماسک در هوای آزاد، درخواست آزمایش در برخی فعالیت هایی که تاکنون دریافت نمی شد و یا کاهش زمان اعتبار گواهینامه بهداشتی (در حال حاضر ۹ ماه است) خواهد بود.

آلمان

مقامات این کشور سه شنبه گذشته مجوز تعداد افراد حاضر در تجمع و میهمانی ها را از ۲۸ دسامبر (۷ دی) به ۱۰ نفر – و درصورت واکسینه نبودن به دو نفر_ تقلیل داد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان پس از دیدار با سران ۱۶ ایالت اعلام کرد که «اکنون زمان برگزاری جشن و میهمانی های دوستانه با تعداد فراوان نیست»

علاوه بر تعطیلی برخی اماکن عمومی، تمام رقابت های ورزشی نیز بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

در حال حاضر فروشگاه های غیرضرور، سینماها و رستوران ها باز هستند. در کشور ژرمن ها که از اوایل پاییز شیوع ویروس نگران کننده ای را تجربه کرد، جمعیت واکسینه نشده حدود ۳۰ درصد است.

«کارل لاترباچ» وزیر جدید بهداشت آلمان و اپیدمیولوژیست مشهور تاکید کرد که بهترین راه شکست اومیکرون، این است که شکاف های واکسیناسیون را از طریق اجباری کردن واکسن ببندیم.

هلند

در سال جدید بازارهای کریسمس و هیچ گردهمایی های رستورانی وجود نخواهد داشت. خیابان های خلوت که حضور بیش از دو نفر در آنها ممنوع شده، نمایشی از کریسمس هلند خواهد بود. از یک شنبه گذشته این کشور برای پیشگیری از پیشروی سریع اومیکرون به حالت قرنطینه درآمده است.

همه مشاغل غیرضرور، رستوران ها، سینماها، تئاتر و موزه ها تا ۱۴ ژانویه تعطیل خواهند شد. مدارس ۱۰ ژانویه باز می شوند. همچنین هلندی ها به دلیل محدودیت های تجمع ۴ نفره، در روزهای عید با این معضل که چه کسی را می توانند دعوت کنند مواجه خواهند شد.

با این همه، این تدابیر بهداشتی با استقبال مردم مواجه نشده است. ماه نوامبر (آبان) گذشته در اعتراض به محدودیت های قبلی، ناآرامی هایی در لاهه و روتردام به وقوع پیوست.

سایر کشورهای اروپایی از جمله اتریش و بلژیک و کشورهای شمالی نیز در گیرودار دست و پنجه نرم کردن با سویه جدید اومیکرون، تدابیر بهداشتی مشابهی را در دستور کار خود قرار دادند.

برچسب‌ها اومیکرون قاره اروپا ویروس کرونا واکسیناسیون محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون قاره اروپا ویروس کرونا اومیکرون قاره اروپا ویروس کرونا واکسیناسیون محدودیت های کرونا تدابیر بهداشتی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور که در جریان نزول بارش رحمت الهی در منطقه سعدی حضور داشت، از تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی سخن گفت.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه محرومیت‌زدایی حضرت احمدبن موسی (ع) افزود: تدبیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب باعث شد تا از تکرار حوادث سیل سال ۹۸ جلوگیری شود.

او همچنین به اقدام به‌موقع گروه‌های جهادی نواحی مقاومت بسیج شیراز و نیرو‌های خدمات‌رسان شهرداری شیراز در کنترل سیلاب و رفع آبگرفتگی در برخی نقاط اشاره کرد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز نیز در این باره گفت: به دستور شهردار شیراز و اختیار ویژه‌ای که به این سازمان داده شد، این سیل‌بند در چندماه گذشته احداث و هم‌اکنون آب پشت آن جمع و آرام‌سازی و به حرکت خود ادامه می‌دهد.

علی‌حسین عباسی بیان کرد: این سیل‌بند اگر نبود، با حرکت این حجم از آب به سمت سعدی باعث بروز اتفاقات ناگواری می‌شد؛ بنابراین گزارش؛ بند‌های کنترل سیلاب سعدی با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی، جلوگیری از انتقال رسوب بیشتر به سمت پایین‌دست احداث شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی