Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: تلاش برای بقای ۹ دی صرفا تلاش برای زنده نگه داشتن یک خاطره نیست بلکه بدین معناست که امروز نیز در برابر فتنه‌های احتمالی آگاه، بیدار و روشن باشیم.  

وی بیان کرد: اساسا مسئله فتنه از اول تاریخ وجود داشته و حضرت علی(ع) در خطبه‌های متعدد از فتنه سخن گفته و به طور مثال در خطبه ۱۵۱، ۹۳، و ۵۰ نهج البلاغه پرده از روی فتنه‌ها برداشته و علل و عوامل آن را بیان فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه ساوه تصریح کرد: زمانی که آتش فتنه در جامعه بر افروخته می‌شود خودی و غیر خودی، کوچک و بزرگ، زن و مرد، عالم و جاهل از یکدیگر شناخته نمی‌شوند و آن چنان آشفتگی سراسر جامعه را فرا می گیرد که گریز از آن بسیار دشوار و سخت است.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: یکی از راهکارهای نجات از فتنه، قانون گرایی، تبعیت از علمای ربانی و حمایت امت از رهبر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به روز و هفته ثبت احوال، افزود: اطلاعات ثبت احوال برای شناسایی هموطنان و برنامه‌ریزی‌های گوناگون ضروری است و به طور مثال در هشت ماهه امسال در ساوه اسامی مانند ابوالفضل، امیر علی، امیرعباس، امیر حسین، علی، فاطمه، زهرا و زینب از فروانی بیشتری برخوردار است که در این راستا فرهنگ انتخاب نام شایسته باید در جامعه رواج یابد.

خطیب جمعه ساوه ادامه داد: طلاق نشانه خطر و از هم پاشیدگی نظام خانواده است و لذا توجه به نهاد مقدس خانواده باید در اولویت باشد در حالی که هزینه برای تربیت دینی فرزندان به نوعی سپرده گذاری است.

به گفته حجت الاسلام رحیمی، رعایت حقوق شهروندان با شعار عملی نخواهد شد و یاری معتادان، مبارزه با ربا، فراهم کردن بستر ازدواج و اشتغال از مصادیق حقوق شهروندی است.

برچسب‌ها ساوه استان مرکزی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه استان مرکزی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ساوه استان مرکزی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هم‌مسیر اتیسم، دوی نمادین با هدف آگاهی‌بخشی اتیسم است، گروه های مختلف جامعه مسافتی را با بزرگسالان اتیسم هم‌قدم شده و متعهد می‌شوند اتیسم را به جامعه معرفی کنند.

اولین رویداد "هم‌مسیر اتیسم" اردیبهشت ماه سال گذشته در تهران توسط انجمن اتیسم ایران شکل گرفت و امسال هم‌زمان در سه شهر و با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران گفت: آگاهی‌بخشی برای اتیسم ضروری است، خانواده‌های اتیسم در جامعه‌ای آگاه می‌توانند از انزوا خارج شده و فعالیت‌های عادی یک زندگی را انجام دهند. بزرگسالان اتیسم دغدغه‌های زیادی دارند که نه درک می‌شود و نه شنیده می‌شود. ظاهرشان عادی است اما دنیا را طور دیگری می‌بینند و لمس می‌کنند. علی‌رغم توانمندی‌هایی که دارند شغل مناسبی نداشته و اکثرا در بازه بیست تا چهل سالگی نیز در کنار خانواده هستند و به استقلال نمی‌رسند. اگر جامعه‌ای آگاه و کسب‌وکارهای دوستدار اتیسم داشته باشیم، شرایط برای حضور این عزیزان فراهم می‌شود.

"هم‌مسیر اتیسم" هر سال هم‌زمان با ماه جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم برگزار شده و گروه‌های مختلف می‌توانند با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم قدم شوند.

دیگر خبرها

  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)