Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@12:45:29 GMT

امام جمعه ساری: طرح خروج دام‌ از جنگل مفید نبود

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۵۵۴۳

امام جمعه ساری: طرح خروج دام‌ از جنگل مفید نبود

گروه استانها_امام جمعه ساری ضمن انتقاد از اجرای طرح خروج دام از جنگل‌ها گفت: با اجرای طرح خروج دام از جنگل، هم دام از بین رفت و هم اینکه جنگل رو به نابودی رفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه این هفته، در جمع نمازگزاران مرکز استان، با دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا موجب دور انسان از گناه می‌شود، و باید مراقب باشیم تا گناه انجام نشود و در صورت ارتکاب به گناه، تلاش شود تا حق‌الناسی اگر ضایع شد، جبران شود و به قیامت موکول نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حق دادنی است و باید همگان با صاحب حق تصویه کنیم، و از خداوند باریتعالی خواستاریم تا گرفتار حقوق دیگران نشویم.
نماینده ولی فقیه در مازندران به سوم دی، سالروز حماسه عملیات کربلای چهار و رشادت‌ها شهدای مازندران در این عملیات اشاره کرد و گفت: عملیاتی کربلای چهار بسیار سنگین بود،  اما دستاوردهای زیادی پس از آن در پی اشراف اطلاعاتی از این عملیات برای رزمندگان حاصل شد.
آیت الله لائینی همچنین به شنبه چهارم دی میلاد حضرت مسیح است نیز اشاره کرد و با تبریک این ایام، یادآورشد: مسیح نبی، پیامبر بزرگ خدا بود و آمدنش موجب خیر و برکت برای بشریت شده اما در قرون وسطی، با انحراف کلیساها، ضربه سنگینی به دین مسیحیت زدند و موجب بدنامی دین شدند.
وی با بیان اینکه امروزه نیز دولت‌های به ظاهر مسیحی که در واقع لائیک هستند با ظلم بر علیه بشریت مسیح را بد نام می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسیح ضد ظلم و طرفدار حقوق بشر بود و همه ما باید به دین ارزش بدهیم.
امام جمعه ساری به یک شنبه 5 دی روز ایمنی دربرابر زلزله و کاهش اثرات بلایایی طبیعی اشاره و تصریح کرد: کشور ما در برابر بلایای طبیعی آسیب پذیر است و بخشی به دلیل آن است که ما حق طبیعت را به طبیعت نمی‌دهیم، نمونه تصرف رودخانه‌ها که موجب جاری شدن سیل می‌شود و یا حفر چاه‌های غیر مجاز موجب فرو نشست زمین و پیشروی آب شور شده است.
محمدی لائینی با گلایه از طرح خروج دام از جنگل، گفت: این طرح موجب نابودی دام شده است و تا جایی که از گرسنگی، دام‌های مولد را ذبح می‌کنند و جنگل‌ها نیز رو به نابود رفته است.
وی با بیان اینکه با تشکیل نهضت سوادآموزی خدمت زیادی برای باسواد کردن مردم انجام شده است، افزود: از طرح های مهمی بود که امام راحل راه اندازی کرده است و امروز جمعیت باسود کشور به بیش از 90 درصد رسید.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به در پیش بودن 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و ایستادگی مردم، اظهار داشت: در آن روز مردم بساط فتنه گران را جمع کردند و یوم الله به راه انداختند و امسال نیز مراسم باشکوهی در 9 دی برگزار می‌شود و شعار آن نیز، 9 دی تجلی وحدت ملی و رمز عبور از فتنه، است.
آیت الله لائینی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر توسط حزب بعث صدام و شهادت آیت الله غفاری توسط دژخیمان ساواک، یادآورشد: شاه و صدام به عنوان‌ نوکر آمریکا اکنون کجا هستند؟ اما در مقابل شهدای ما جایگاه رفیع نزد خداوند دارند.
وی با بیان اینکه روز به روز قدرت اسلام نمایان می شود و دشمنان در حال ذلیل شدن هستند، گفت: قصد آمریکا پس از 11 سپتامبر این بود تا 5 کشور را تصرف بکند که یکی از کشورها ایران بود اما با درایت رهبری و رشادت رزمندگان محور مقاومت و مالک اشتر زمان شهید سلیمانی، نقشه آنها نقش بر آب شده است.

امام جمعه اردبیل: کارکرد مصلی‌ها را فقط بسنده به برگزاری نماز جمعه نکنیدنماز جمعه ندای وحدت و انسجام مسلمانان استبرگزاری اولین جلسه نقد و گفتگوی نخبگانی به میزبانی نهاد نماز جمعه
امام جمعه ساری با اشاره به اینکه در ابتدای حضور آمریکا در افغانستان 200 تن مواد مخدر در این کشور تولید می شد، امام امروز به 9 هزار و 200 تن رسیده است، تصریح کرد: از دستاوردهای شوم حضور آمریکا همین است و خروج آنها از افغانستان به نفع منطقه است و البته از عراق هم در حال خروج و رو به افول هستند.
انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه ساری طرح خروج دام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ آیت الله عاملی در این دیدار گفت: معلمان ولی نعمتان ما هستند و اگر جامعه‌ای معلمان را فراموش کند بی رحم است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • فیلم/ گشت و گذار پلنگ در جنگل‌ ساری
  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد