Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@11:17:19 GMT

پایان فرار 4 ماهه کلاهبردار 10 میلیاردی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۵۸۶۸

پایان فرار 4 ماهه کلاهبردار 10 میلیاردی در اصفهان

 سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان کاشانی مبنی اینکه فردی با پرداخت چک‌های بلامحل از آنان کلاهبرداری و متواری شده است به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان کاشان قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور افرادی که قصد فروش خودرو، زمین و ملک داشتند را شناسایی و سپس با تنظیم قولنامه وپرداخت چک‌های بلامحل خودرو و ملک را از آنان خریداری می‌کرده که فروشندگان پس از فرا رسیدن موعد چک خود متوجه بلامحل بودن آن‌ها می‌شده و با توجه به اینکه متهم نشانی و شماره تلفن‌های واهی ارائه کرده بود شاکیان اثری از وی پیدا نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به متواری بودن ۴ ماهه متهم از دست شاکیان گفت: با پیگیری‌ها و رصد‌های ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان کاشان مشخص شد، فرد مذکور طی این مدت در شهر‌های تهران، مشهد و قم مخفی شده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: سرانجام مخفیگاه متهم در شهر قم شناسایی و ماموران با اخذ نیابت قضائی به این شهر رفته و با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی این شهر در یک عملیات هماهنگ و منسجم وی را دستگیر و به شهر کاشان منتقل کردند.

سردار میرحیدری براساس تحقیقات صورت گرفته و اعترافات به دست آمده از متهم، رقم کلاهبرداری وی را ۱۰۰ میلیارد ریال و تعداد شاکیان را ۱۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و این فرد کلاهبردار برای رسیدگی به فعالیت‌های مجرمانه خود تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خاتمه با هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم با صدور چک‌های بلامحل گفت: با توجه به اینکه هنوز دسته چک‌های قدیمی در دست خیلی از افراد قرار داشته و تا زمان اتمام نیز اعتبار دارند بنابر این هنوز با این گونه کلاهبرداری‌ها مواجه هستیم و به همین جهت به مردم توصیه می‌کنیم حتماً قبل از دریافت چک از هویت اصلی و اعتبار فرد صادر کننده چک اطمینان حاصل کرده و حتماً معاملات خود را در دفترخانه‌های رسمی انجام دهند و از تنظیم قولنامه در اماکن عمومی خودداری کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کلاهبرداری اخبار حوادث کلاهبرداری کلاهبرداری میلیونی کلاهبردار فراری سهام عدالت قیمت خودرو کرونا فال بازیگران ریحانه پارسا برهنه ریحانه پارسا اینستاگرام ریحانه پارسا دنیا جهانبخت در اینستاگرام دنیا جهانبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • ۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی