Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه قزوین گفت: حماسه ۹ دی علاوه بر اینکه فتنه ۸۸ را خاموش کرد، دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها را هم ناامید کرد و به همین خاطر روز ۹ دی را باید روز بصیرت ملی در همراهی با امامت و ولایت بدانیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در شبستان مسجد‌النبی(ص) اقامه شد با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: نقش این شهید بزرگوار در ایجاد قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بی‌بدیل بود و در سالروز شهادت این فرمانده بزرگ جهان اسلام باید به تکلیف خود در قبال این بزرگ‌مرد عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به اهمیت بالای برپایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: در این رزمایش نیروهای مسلح انقلاب اسلامی دوباره قدرت عظیم خود را به رخ دشمنان ما کشیدند و با برگزاری این رزمایش به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیغام دادند که هر گونه ماجراجویی آنها در مقابل ملت ایران با شکست سنگین روبه‌رو خواهد شد.

عابدینی اضافه کرد: البته صهیونیست‌ها خوب می‌دانند که جنگ با ایران برای آنها بسیار گران تمام خواهد شد. چرا که فرماندهان آنها هم گفتند اگر به ایران حمله کنیم، بارانی از 3 هزار موشک بر سر ما می‌بارد و علاوه بر آن از غزه و لبنان به ما موشک شلیک می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی‌ماه اشاره کرد و گفت: 9 دی را باید روز مبارزه با فتنه و فتنه‌گران بدانیم البته باید به این نکته آگاه باشیم که فتنه‌گران هرگز آرام نمی‌نشینند و نسبت به وحدت ما در صفوف نمازهای جمعه، جماعات و سایر مراسم مذهبی نگران هستند. بنابراین باید مراقب توطئه‌های وحدت‌شکن آنها باشیم.

عابدینی افزود: در شرایطی که فتنه‌گران مورد حمایت آمریکا و اسرائیل بودند و از سوی آنها به مقاومت علیه نظام تشویق می‌شوند، اما به لطف الهی در روز 9 دی‌ماه سال 1388 مردمی که در مکتب سیدالشهدا(ع) تعلیم دیده بودند، در همه شهرهای به ویژه در تهران پا به میدان گذاشته و کاری کردند که هیچ اثری از فتنه باقی نماند.

وی ادامه داد: حماسه 9 دی علاوه بر اینکه فتنه 88 را خاموش کرد، دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها را هم ناامید کرد و به همین خاطر روز 9 دی را باید روز بصیرت ملی در همراهی با امامت و ولایت دانست و در این روز بود که مردم ما میثاق دوباره‌ای با ولایت‌فقیه بستند.

امام جمعه قزوین: مطالبات سفر رهبری به قزوین هنوز محقق نشده است امام جمعه قزوین: فضای علمی و پژوهشی دانشگاه‌های استان قرآنی باشد امام جمعه قزوین: مقالات پژوهشی باید برای رفع نیازهای واقعی جامعه نوشته شوند

امام جمعه قزوین در ادامه به ورود کرونای اُمیکرون به کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قزوین در نزدیکی تهران است، باید مراقب این سویه تازه کرونا باشیم چرا که سرعت سرایت آن بیشتر از سویه‌های قبلی است و به همین خاطر باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیریم.

عابدینی اضافه کرد: آن چنان که پزشکان می‌گویند تزریق واکسن مردم را تا حدود زیادی از خطرات این گونه جدید کرونا دور می‌کند به همین خاطر نباید در این حوزه قصور داشته باشیم و تزریق دز سوم واکسن را هم باید در دستور کار بگذاریم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد نماز جمعه سردار قاسم سلیمانی استانداری قزوین فتنه 88 شهید ستاد نماز جمعه سردار قاسم سلیمانی استانداری قزوین فتنه 88 شهید امام جمعه قزوین همین خاطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد

حیدر محمدی درباره تولید داخلی داروی بیماران SMA اظهار کرد: یک شرکت دانش‌بنیان در مسیر تولید داروی داخلی بیماران SMA گام برداشته است و داروی تولیدی در مرحله «ارزیابی کیفی» و سپری کردن مباحث آزمایشگاهی است. اگر نمونه داخلی داروی بیماران SMA تاییدیه‌های لازم را کسب کند، حدود خرداد وارد مرحله تولید شود.

وی با بیان اینکه درباره امور مطالعاتی و پژوهشی نمی‌توان به طور دقیق اظهار نظر کرد، افزود: شرکت دانش‌بنیانی که در مسیر تولید داروی ایرانی بیماران SMA گام برداشته، وعده داده است که شاید در خرداد بتوانیم تولید این دارو را آغاز کنیم. امیدواریم که مشکلی در زمینه تولید داروی داخلی بیماران SMA پیش نیاید و در مسیر تامین این دارو گام برداریم.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره توزیع نمونه خارجی داروی بیماران SMA گفت: نمونه خارجی داروی بیماران SMA را نیز طی ۲ مرحله وارد کشور کرده‌ایم و براساس اولویت‌های تعریف شده در اختیار جامعه هدف قرار دادیم. آن گروه از بیمارانی که جزو گروه «اولویت نخست» بودند داروی وارداتی را مصرف کرده‌اند. گروه «اولویت دوم» نیز در حال دریافت این دارو هستند که شرایط آن ها باید ارزیابی شود. ارایه دارو برای سایر بیماران مبتلا به SMA که جزو دیگر اولویت‌ها هستند مستلزم بررسی اثربخشی دارو است.

وی درباره هزینه‌های واردات نمونه خارجی داروی بیماران SMA گفت: به طور قطع داروی تولید داخلی این بیماران نسبت به نمونه خارجی ارزان‌تر و توجیه‌پذیرتر است.

محمدی ادامه داد: موضوع مطالعات هم‌ارز زیستی در خصوص داروهای شیمیایی مطرح می‌شود اما بررسی‌های ارزیابی بالینی درخصوص داروهای بیولوژیک انجام می‌شود. بازهم تاکید می‌کنم شرکت دانش‌بنیانی که در مسیر تولید داروی بیماران SMA گام برداشته، قول داده است که بتوانیم این دارو را در خرداد ارائه کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر کشور : مردم در انتخابات روز جمعه حماسه جدیدی خلق کنند
  • وحیدی: مردم روز جمعه حماسه جدیدی خلق کنند
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت
  • سیاستگذار در تله خودساخته
  • احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد
  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود