Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد جمعه در آئین افتتاح نخستین بیمارستان دندانپزشکی غرب کشور در شهرستان بهار مطرح کرد: دولت نگاه ویژه ای به بحث سلامت دارد و این بیمارستان که قبلاً در خدمت بخش درمان بود، هم اکنون تبدیل به واحد خدمات دندانپزشکی شده و این خدمت قابل تقدیر و تحسین است.

استاندار همدان با اشاره به خدمات ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: این خدمات ویژه نیازمند معرفی به دیگر متقاضیان و سایر کشورها است و باعث استقبال گردشگری در حوزه سلامت و درمان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایجاد این بیمارستان در شهر بهار نگاه عدالت محور کشور را نشان می‌دهد، به طوری که بتوانیم تمام امکانات را در همه شهرها و شهرستان‌ها بگسترانیم؛ چراکه نگاه دولت سیزدهم نگاهی عدالت محور است.

در ادامه این آئین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح کرد: زمان اجرا و راه اندازی این بیمارستانی تا دو سال آورده شده اما در حقیقت ظرف مدت ۶ ماه به بهره برداری رسید.

محمدمهدی مجذوبی با بیان اینکه این بیمارستان در محیطی به مساحت سه هزار متر مربع و در محل قبلی بیمارستان آیت الله بهاری ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف است و برای خدمات دهی به افرادی که توانایی بدنی آنها اجازه بی حسی موضعی نمی‌دهد، ساخته و آماده ارائه خدمات است.

شهرستان بهار ظرفیت بالایی در حوزه توریسم درمانی دارد

در ادامه، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اگرچه وجود این بیمارستان برای بهار و کبودراهنگ بسیار پر اهمیت است خصوصاً افراد خاصی که قرار است به آنها خدمات دهی شود؛ اما این شهرستان نیازمند توجه بیشتر هستند، مطرح کرد: حوزه سلامت هم سطح با امنیت است. اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت چشمگیر است؛ به طوری که تأمین چند ده دوز واکسن در مدت محدود چند ماهه کار کمی نبود، بدین سان کاری که هم اکنون در اینجا شاهد آن هستیم کار بسیار ارزشمندی است.

فتح الله توسلی ادامه داد: شهرستان بهار ظرفیت بالایی در حوزه توریسم درمانی به لحاظ قرارگیری در راه ورودی به غرب کشور و کردستان عراق دارد، چه در زمینه گیاهان دارویی و چه در حوزه پزشکی ظرفیت خوبی در این شهرستان داریم.

وی به موضوع‌های مطرح شده در جلسه شورای برنامه ریزی در استان همدان که روز گذشته برگزار شد، اشاره کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که عقب افتادگی‌هایی که در سطح کشور و شهرستانهای بهار و کبودراهنگ وجود دارد، جبران شود.

توسلی با تاکید بر اینکه باید در توزیع اعتبارات و امکانات وضعیت محرومیت دو شهرستان دیده شود، گفت: اعتبارات سال ۱۴۰۱ مربوط به سال گذشته است و ارتباطی به استاندار فعلی ندارد، برای سال آینده هزاران میلیارد تومان پروژه برای استان تعریف شده اما برای بهار و کبودراهنگ هیچ اعتباری دیده نشده است.

وی، حریم سیاسی بهار را دیگر مسئله مهم شهر دانست و افزود: شهر بهار دارای هویتی مستقل است و هویت مرزی آن باید دیده شود، نه مردم اجازه می‌دهند بهار در مجموعه دیگری حل شود و نه ما این اجازه را می‌دهیم، لذا توجه بیشتر استاندار محترم را در این باره خواهانیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: آلودگی شهرک‌های اطراف بهار باعث ناراحتی مردم شده، کارهایی صورت گرفته اما کافی نیست، تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم نجات یابند، علاوه بر آن ارزش افزوده شهرک‌های اطراف بهار به خارج از شهرستان می‌رود و ما خواستار اینیم که منافع آن باید به شهرستان برسد.

بیمارستان دندانپزشکی پور سینا در شهرستان بهار که امروز با حضور استاندار، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در خانه ملت، فرماندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد، تنها مرکز تخصصی غرب کشور به بیماران کم توان ذهنی و اتیسم و کودکان با شرایط ویژه خدمات رسانی می‌کند و هفته آینده کلینیک سرپایی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد. این پروژه در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال با تعداد ۲۱ تخت و۲ واحد رادیو گرافی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار همدان در سفر خود به شهرستان بهار با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده امام جمعه بهار نیز گفت: آیت‌الله بهاری یکی‌از عالم‌های ربانی هستند که نام و آوازه بلند ایشان در کشور ماندگار است.

وی با بیان اینکه نام و یاد ۶۱۰ شهید والا مقام شهرستان بهار در دفاع مقدس را همیشه گرامی می‌داریم، مطرح کرد: مردم ولایت‌مدار و متدین شهرستان بهار قهرمانانه و شجاعانه در دفاع مقدس حضور یافته و در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف نیز یاور رهبری و همراه جمهوری اسلامی ایران هستند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه به تاسی از سیاست‌های دولت سیزدهم، حضور در بین مردم و تلاش در جهت کسب و جلب رضایت آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است، مطرح کرد: با سفر به شهرستان‌های استان، از واحدهای تولیدی که موانع و مشکل خاصی دارند بازدیدهای مستمر انجام می‌گیرد و در ادامه موانع آن‌ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران می‌بایست در مواقع بروز سیل، با کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، کلیه مسیل‌های شهری و خارج از شهر را شناسایی و در راستای پاک‌سازی و احیای آن‌ها اقدام کنند، مطرح کرد: به زودی طرح جامع شهری همدان تدوین خواهد شد که سعی می‌شود، حریم و مرزهای شهرستان بهار به‌خوبی حفظ شود.

انطباق حریم سیاسی شهر بهار با محدوده خدماتی شهرداری

در ادامه نشست امام جمعه بهار خواستار انطباق حریم سیاسی شهر بهار با محدوده خدماتی شهرداری شد و با انتقاد از کندی روند انتصابات در شهرستان بهار گفت: انتصابات به صورت جدی نیست و باید سریع‌تر این انتصابات صورت پذیرد تا مردم از خدمات خوبی بهره مند شوند.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده عنوان کرد: یکی از مشکلات مهم در شهرستان بهار، انتشار بوی متعفن ناشی از فعالیت واحدهای آلاینده در شهر بهار است و با وجود برگزاری چندین جلسه شورای فرهنگ عمومی و پیگیری با حضور مدیر کل محیط زیست و دادستان و اخذ مصوبات، هیچ اقدامی برای این مشکل انجام نشده و صاحبان کارخانه‌ها برای رسیدن به سود شخصی، به ۳۰ هزار نفر جمعیت ظلم می‌کنند و مسئولان باید جلوی ظلم را بگیرند.

وی به مشکل مسیرهای رودخانه اشاره کرد و گفت: عده‌ای از افراد سودجو به حریم رودخانه‌ها دست درازی کرده و شخم زدند و به کشت و کار مشغولند که اگر بارانی سیل آسا بیاید سیل زندگی مردم فرا خواهد گرفت.

امام جمعه بهار با تصریح بر اینکه متأسفانه مساکن مهر در این شهرستان از کمترین امکانات نیز بهره مند نیستند و از امکانات اولیه محروم هستند، افزود: مردم بهار از امکانات رفاهی و تفریحی محروم هستند و مشکل جزیره شادی باید حل شود و این مجموعه توریست پذیر می‌تواند در توسعه شهرستان و استان مؤثر واقع شود.

باید در تولید و اشتغال استان ثبات ایجاد شود

در ادامه‌ای، سفر یک روزه استاندار همدان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بهار، گفت: نگاه دولت سیزدهم به بحث تولید ریشه در بیانات مقام معظم رهبری دارد که در طی چند سال‌اخیر تاکیدشان بر تولید و حمایت از آن بوده است.

وی با بیان اینکه ما باید با همت و توان بیشتری این شعار سال را در کشور به‌ویژه استان همدان عملی و اجرایی کنیم، افزود: مهم‌ترین سرفصل‌های دولت سیزدهم، سلامت مردم، تقویت معیشت، تنظیم بازار و مسکن بود که در ذیل معیشت، موضوع تولید و اشتغال و حمایت از آن، پیگیری و در راستای تقویت و حمایت از تولید اقدام شود.
استاندار همدان ادامه داد: اگر به دنبال تقویت معیشت و ارتقا کیفیت زندگی مردم باشیم باید در موضوع تولید و اشتغال در استان، ثبات ایجاد کنیم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در استان، بخش بزرگی از مشکلات و موانع ریشه در آمارهای نادرست از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی دارد که تاکنون ارائه می‌شده است، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های تخصیص بودجه استانی، نرخ بیکاری است، و اگر استانی نرخ بیکاری آن پایین باشد بودجه کمتری به آن اختصاص خواهد یافت‌.

وی با تاکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی از تولید در دولت سیزدهم و به دنبال آن در استان همدان، همه جانبه خواهد بود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی با همه توان و ظرفیت خود، در راستای رفع و حل مشکلات تولیدکنندگان بکوشند.

قاسمی فرزاد یادآور شد: مشکلات تولیدکننده، زاییده خود تولیدکننده‌ها نیستند، بلکه متأثر از تغییر و تحولاتی چون نرخ ارز و قیمت‌ها است که در سطح جهان و ایران رخ می‌دهد.

استاندار همدان با بیان اینکه با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و کشور، بسیاری از قیمت‌ها و خدمات افزایش، برخی از کالاها مانند مواد غذایی، دانه‌های روغنی و گندم نایاب و کم شده‌اند، گفت: بانک‌ها، باید با تسلط و کارشناسی دقیق‌تری، شرایط و وضعیت ایجاد شده به ویژه افزایش قیمت‌ها یا تغییر نرخ ارز، را بررسی و منطبق با آن، از تولیدکننده‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نیز باید سرعت‌عمل را در دستور کار خود قرار داده و با شرایط زمانی و مکانی امور خود را پیش ببرد تا دچار گرفتاری نشود، مطرح کرد: برخی از مشکلات و مسائل نیز ریشه در پیچ و خم قوانین دست‌وپاگیر دارند که خروج از آن کار ساده‌ای نیست.

استاندار همدان تاکید کرد: تولید کنندگان، با پیگیری و سرعت‌عمل می‌توانند از مانعِ افزایش قیمت‌ها عبور کنند.

در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی صبانور ایرانیان، صنایع نشاسته الوند و طرح فردای همیشه بهار مورد بررسی قرار گرفتند و موانع و مسائل آن‌ها تا حل و فصل، پیگیری خواهد شد.

کد خبر 5382988

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری علیرضا قاسمی فرزاد دانشگاه علوم پزشکی همدان ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شب یلدا آمار کرونا بارش برف گرگان کرمانشاه بارش باران آتش سوزی قاسم سلیمانی واکسن کرونا عکس استانها شیوع کرونا بهار و کبودراهنگ شهرستان بهار استاندار همدان دولت سیزدهم قاسمی فرزاد مردم بهار غرب کشور شهر بهار خواهد شد قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند

 افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهر‌های اطراف موثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر مربع و محوطه یکهزار و ۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای، چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، چهار کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی و سالن ورزشی داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از ۲ برابری خواهد یافت.

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضا‌ها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریو‌های متفاوت برای فصل مختلف سال از ویژگی‌های این مدرسه هوشمند است.

امروز همچنین با حضور مهرداد بذرپاش عملیات ساخت چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع و براورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند آغاز شد.

امروز با حضور وزیر ره و شهرسازی ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند به عنوان اولین واحد‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی ۵ پنج هزار و ۱۴۷ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با برآورد اعتبار اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

در زمان حاضر ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن نیز در شهر جدید سهند در حال اجراست که غالب پروژه‌ها دارای پیشرفت بالای ۵۰ درصدی هستند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

وزیر راه شهرسازی و معاونان وی امروز همچنین در جلسه شورای کاهش تصادفات رانندگی و شورای مسکن استان شرکت می‌کنند و پس از آن از ترمینال در دست ساخت شماره ۲ فرودگاه تبریز بازدید خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه