Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@00:48:45 GMT

پایان جنگ سرد آمریکا را مغرور کرد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۶۱۳۳

پایان جنگ سرد آمریکا را مغرور کرد

میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی اعلام کرد: پایان جنگ سرد آمریکا و غرب را مغرور و متکبر کرد.

به گزارش برنا،  گورباچف روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی گفت: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا دچار استکبار شد و این مساله سبب پیدایش ایده گسترش ناتو به شرق شد که ضعف سیستم تامین امنیت جمعی را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گورباچف در  پاسخ به این پرسش که آیا می شد روابط با واشنگتن بدون آسیب رسیدن به روسیه بنا شود، گفت: روسیه گرفتار شرایط بسیار سختی شده و فروپاشی شوروی منجر به اخلال در سیستم اقتصادی و هرج و مرج کامل شده بود.

به گفته آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، چطور می شد در چنین شرایطی به برقراری روابط برابر روسیه با آمریکا و کشورهای غربی امیدوار بود. 

 وی افزود: نکته مهم دیگر که اهمیت کمتر ندارد روحیه پیروزمندانه حاکم بر غرب در آن زمان (دوره پس از فروپاشی شوروی) بویژه در آمریکا بود و سیاستمداران آمریکایی دچار تکبر و غرور شدند.

وی با بیان اینکه سران آمریکا خود را طرف پیروز در جنگ سرد اعلام کردند، اظهار کرد: اما واقعیت این بود که ما به همراه یکدیگر جهان را از رویارویی و مسابقه تسلیحاتی هسته ای نجات دادیم. 

گورباچف گفت: اما آنها خود را طرف پیروز اعلام کرده و تصمیم به ایجاد امپراتوری گرفته و از همین جا ایده گسترش ناتو به شرق بروز کرد. 

رئیس جمهوری شوروی سابق با حمایت از مذاکرات روسیه و آمریکا درباره مسائل امنیتی درباره ایده همکاری در تامین امنیت منطقه اروپا اظهار داشت: امیدوارم برای بازگشت به این ایده هنوز دیر نشده باشد. من نمی دانم که این امر تحقق خواهد یافت یا خیر؟

گورباچف گفت: پس از گفت و گوهای روسای جمهوری روسیه و آمریکا، روندی در این مورد (مذاکرات امنیتی دو کشور) آغاز شده است و من از آن حمایت می کنم و امیدوارم ثمربخش باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گورباچف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • انتقام از شوروی
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • کشف مقادیری مهمات و نارنجک و سلاح در شوروی زاهدان
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران