Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک، خبرگزاری شینهوا، گزارشی را با عنوان «آمریکا، مسئول شیوع جهانی کووید-۱۹» منتشر کرده و به نقش کلیدی آمریکا در شیوع ویروس کرونا پرداخته است.

 خبرگزاری دولتی چین گزارشی منتشر کرده است که طبق آن، داده‌های جمع‌آوری شده از منابع مختلف نشان می‌دهد که به احتمال قوی، کووید-۱۹ از آمریکا سر برآورده است و این کشور، مسئول شیوع سریع آن در سطح جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، دستکاری ویروس این بیماری توسط آمریکا با انگیزه‌های سیاسی، تلاش‌های جهانی برای مقابله با این همه‌گیری را دچار مشکل کرده است.

این گزارش توسط اندیشکده «اطلاعات و اتحاد» و موسسه «تائیهه» منتشر شده است.

طبق این گزارش، اطلاعات جدیدی پدیدار شده که تایید می‌کند کووید-۱۹ از آمریکا سرچشمه گرفته است؛ برای مثال، مکررا شواهدی پیدا شده که نشان می‌دهد تاریخ شیوع کرونا در آمریکا، به قبل‌تر از تاریخی بازمی‌گردد که تا پیش از این اعلام شده بود، رد پای ارتش آمریکا در پیدایش و شیوع این ویروس مشهود بوده و نخستین مبتلایان به کرونا در بسیاری از کشورها، به نحوی به آمریکا مرتبط بوده‌اند.

این گزارش آمریکا را «نیروی اصلی گسترش جهانی کووی-۱۹» خطاب کرده و می‌گوید، این کشور نتوانست در زمان مناسب، جلوی گسترش همه‌گیری را درمراحل اولیه‌ بگیرد. «سیاست‌ درهای باز» واشنگتن، گسترش جهانی ویروس را تشدید کرده و اقدام غیرمسئولانه‌اش در فرستادن مهاجران به کشورهای مبدا خود، بیماری را در سراسر جهان پخش کرد.

سربازان آمریکایی مستقر در خارج از خاک این کشور، مکررا پروتکل‌های مقابله با کرونا را زیر پا گذاشته و موجب تسریع انتقال آن شده‌اند.

این گزارش می‌گوید، ناتوانی آمریکا در مهار کرونا در رویدادهای بین‌المللی نیز موجب گسترش بسیار شدید این ویروس شده و تحریم‌های یکجانبه‌اش بحرانی انسانی را در پی داشته است.

این گزارش در ادامه به دخالت‌های سیاسی آمریکا و شانه خالی کردن این کشور از بار مسئولیت مقابله با همه‌گیری اشاره کرده و آن را چالشی بر سر راه تلاش‌های جهانی در مبارزه با شیوع کرونا دانسته است.

به گفته این گزارش، آمریکا شیفته منافع شخصی سیاسی خود بوده و وظیفه‌اش را انجام نداده است. این گزارش همچنین دودستگی سیاسی را عاملی آسیب زننده به آمریکا و جهان دانسته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو حذف نسخ کاغذی سیاست درهای باز سربازان آمریکایی ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو حذف نسخ کاغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی

اسدالله عباسی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) بمناسبت هفته زمین پاک در آیین اهدای (کارت شهریار) همیار پسماند در شهر لاهیجان حضور یافت و با دانش‌آموزان فعال در حوزه تفکیک زباله از مبدا گفتگو صمیمی داشت.

 استاندار گیلان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نقش آموزش در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: برگزاری چنین مراسماتی با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش، بسیار در مدیریت پسماند و آموزش به دانش آموزان دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه خانواده و دانش آموزان باید مسئله تفکیک زباله از مبدا را جدی گرفته و آن را اجرایی کنند، گفت: تفکیک زباله از مبدا یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش تولید زباله و مدیریت پسماند در گیلان است که با تلاش دولت سیزدهم در گیلان و با اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداران، بخشداران و دهیاران در تمامی شهرستان‌های استان، هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در این استان موفق شدند تفکیک زباله از مبدا را آغاز و اجرایی کنند.


نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به  خطرات زیست محیطی در صورت عدم رعایت تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند بیان کرد: باید فرهنگ مدیریت پسماند را در بین دانش آموزان و خانواده‌های ایرانی جا انداخت، زیرا اگر آنان بدانند که انجام چنین کاری چه میزان در کاهش مشکلات زیست محیطی مفید است قطعا به انجام آن روی خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود