Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:02:11 GMT

ادامه مذاکرات به معنای افتخار به «برجام» نیست

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۶۲۵۵

ادامه مذاکرات به معنای افتخار به «برجام» نیست

آیت‌الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه برجام دستاورد دولت روحانی بوده که امروز به دست دولت سیزدهم رسیده است، گفت: مذاکره اگر طوری باشد که مصالح کشور را تأمین کند، هیچ عقل سلیمی با آن مخالفت نمی‌کند، اما مذاکراتی که دولت قبل انجام داد طبق فرموده مقام معظم رهبری جر خسارت محض چیز دیگری نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده قبلی هر چه امتیاز می‌توانست به طرف مقابل داد و هیچ چیزی دریافت نکرد؛ این موضوع را خود مسئولین نیز به صراحت گفتند که هیچ دستاوردی حاصل نشده است. حالا دولت سیزدهم است و برجامی که با چنین شرایطی تصویب شده که همان را هم طرف مقابل قبول ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: یک راه این است که دولت جدید بگوید ما برجام را قبول نداریم و آن را دور می‌ریزیم؛ آن‌ وقت همین اصلاح‌طلبان فریادشان به آسمان می‌رفت که بله! ما زمینه‌ها را برای برداشتن تحریم‌ها فراهم کردیم و شما با کنار زدن برجام همه دستاوردها را از دست دادید.

آیت‌الله رجبی ادامه داد: راه دیگر همان چیزی است که مقام معظم رهبری درباره تعامل با دنیا و مذاکرات مطرح کردند؛ که تعاملات بین‌المللی براساس حکمت و اقتدار صورت بگیرد. دولت سیزدهم بنا دارد براساس همین حکمت و عزت مسیر را ادامه دهد.

وی تأکید کرد: اقتضای ادامه مذاکرات این است که ضمن تأکید بر لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی، عزت‌مدارانه و حکیمانه عمل کنیم تا ما هم طبق تعهدات به وظایف کامل خود بازگردیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ادامه این مذاکرات به معنای افتخارآمیز بودن برجام نیست؛ کاری که آن‌ها (دولت قبل) کردند، هیچ دستاوردی نداشت و ما آن را به هیچ‌وجه قبول نداریم؛ اما به هر حال در دولت قبل تعاملی صورت گرفته و دولت جدید براساس ضوابط بین‌المللی در حال پیگیری آن است.

آیت‌الله رجبی عنوان کرد: البته اگر دولت سیزدهم امروز آغاز کننده مذاکرات بود، به‌گونه دیگری عمل می‌کرد و عزت‌مندانه مذاکرات را جلو می‌برد. کار دولت قبل تمام شد و تا پایان دولت، هشت سال تمام ملت و کشور را معطل مذاکرات کردند و علی‌رغم همه هزینه‌ها هیچ دستاوردی نداشتند. نه تنها به برجام به عنوان افتخار نگاه نمی‌کنیم، بلکه به هیچ‌وجه شیوه قبل را قبول نداریم و آن را ادامه نخواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه رئیسی به دنبال حل مسائل کشور است و به دنبال سیاسی‌کاری نیست عنوان کرد: اگر نگاه سیاسی در دولت سیزدهم وجود داشته باشد باید مثل مسئولان قبل، هرطور که هست و به هر قیمتی که شده برجام را حل شده جلوه بدهند.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: مسئولین دولت سیزدهم مکرراً اعلام کرده‌اند که ما از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد، شرط و شروطی که تیم مذاکره‌کننده بر آن اصرار دارد و شناختی که شخصاً از رئیس‌جمهور دارم گویای آن است که او در پی سیاسی‌کاری نیست.

کد خبر 5374735

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری محمود رجبی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برجام مذاکرات هسته ای حسن ایرلو حسین امیرعبداللهیان مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران محمد مخبر رزمایش پیامبر اعظم ص ۱۷ وزارت امور خارجه هیئت دولت سیدابراهیم رئیسی امور خارجه دولت سیزدهم ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران عضو جامعه مدرسین دولت سیزدهم دولت قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان

فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست طرح جهاد آبرسانی در استان خبر داد.

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • ۲۵هزار تخت بیمارستانی در سه سال ابتدای دولت سیزدهم افتتاح شده است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!