Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه آمادگی دارد برخی امور در خصوص ایتام و خانواده‌هایشان را به شعب خاص واگذار کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در صد و هفتاد و ششمین روز از مسئولیت خود در جایگاه ریاست دستگاه قضا، صبح امروز جمعه (۳ دی) در مؤسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع) شهرستان ملارد و در جمع ایتام تحت پوشش و مدیران و خیّرین این مؤسسه حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس عدلیه طی سخنانی خطاب به ایتام، مسئولان و خیّرین این مؤسسه اظهار کرد: اهتمامی که مدیران این مؤسسه در گردآوری ایتام و ارائه آموزش‌های قرآنی به آن‌ها دارند هم جای تقدیر دارد و هم وظیفه ما به عنوان مسئولان کشور را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اجری که خداوند متعال به پاس زحمات، تلاش‌ها، مجاهدت‌ها، نیت‌ها و زجر‌های متحمل شده از سوی مقربین درگاه الهی به آن‌ها عطا می‌کند، گفت: پیامبر گرامی اسلام که آبرومندترین و والاترین مقام انسان‌ها در نزد خداوند متعال هستند در شرایطی دوران کودکی خود را سپری کردند که در بدو تولد، پدرشان در قید حیات نبودند و در کودکی مادرشان هم از دنیا رفت و پدربزرگ‌شان که سرپرستی ایشان را عهده‌دار بودند نیز در زمانی که پیامبر اکرم (ص) ۸ ساله بودند دار فانی را وداع گفتند.

رئیس عدلیه در جمع ایتام این مؤسسه خیریه ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام که «رحمة للعالمین» بودند از بدو تولد یتیمی را تجربه کردند، اما همین فرد یتیم بالاترین مقام را نزد پروردگار متعال به دست آورد و خداوند بیشترین و بالاترین شرح صدر را به ایشان عطا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه گاهی اوقات برخی سختی‌ها و گرفتاری‌ها کمر هر انسان معمولی را می‌شکند، ولی وقتی خداوند متعال اراده کند، یک فرد یتیم می‌تواند به بالاترین مقام برسد، اظهار کرد: وقتی انسان با خدا باشد و دل به خدا بدهد سختی‌ها برای او آسان می‌شود و جز پروردگار متعال هیچ چیز در چشم او بزرگ نخواهد بود و هیچ مانعی برایش بن بست ایجاد نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه شاید گفته شود که انبیا و ائمه اطهار در تاریخ استثنا هستند و در مورد افراد دیگر این موضوع صدق نمی‌کند افزود: امام خمینی (ره) هم در همان حوزه‌ای درس می‌خواند که بقیه حوزویان در آنجا تلمذ می‌کردند، اما آنچه که سبب شد امام خمینی (ره) به آن جایگاه و مرتبه بالا برسد دلدادگی‌اش به خداوند متعال بود که سبب شده بود سختی‌ها برایش آسان شود.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به ویژگی‌های ممتاز و برتر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بسیاری از مردم ایران و سایر مناطق دنیا در طول حیات خود یک بار هم حاج قاسم را ندیده بودند، اما دلیل آشنایی آن‌ها و احساس قرابت و نزدیکی‌شان با این شهید بزرگوار آن بود که حاج قاسم برای خدا به میدان آمد و پروردگار متعال هم به او اجر و عظمت داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مراسم تشییع حماسی و شکوهمند پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در سال ۹۸ در نقاط مختلف اظهار کرد: جمعیت فراوان و بی‌شمار، تنوع مثال‌زدنی اقشار و طیف‌های گوناگون مردم و همچنین شور و حال وصف‌ناپذیر دلدادگان به حاج قاسم سلیمانی، باعث شد که این تشییع در حافظه تاریخ ماندگار شود.

رئیس عدلیه در ادامه، قیام، جنگ و صلح حاج قاسم سلیمانی را در راستای جلب رضایت الهی دانست و گفت: با وجود آنکه حاج قاسم سلیمانی در برابر دشمن مقتدرانه، شجاعانه و با صلابت ظاهر می‌شد و در میدان‌های نبرد با دشمنان، ترس و رعب عجیبی در دل دشمن ایجاد می‌کرد، اما در برابر فرزندان شهدا و ایتام، مهربان، خاضع، متواضع و رقیق‌القلب بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: هرکسی با خدا باشد و دل به خدا و آموزه‌های قرآن بدهد، عزت، شرافت، قدرت و آنچه برای انسان سربلندی به همراه می‌آورد را در این دنیا و آخرت کسب خواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی دستگاه قضا برای همکاری با مؤسسات خیریه، ایتام و خانواده‌هایشان در راستای کاستن از مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها خبر داد و خواستار طراحی و تدوین سازوکاری مشخص برای این موضوع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه دستوراتی را به مقامات زیربط قضائی در این خصوص صادر کرد و افزود: «برگزاری کلاس‌های حقوقی با حضور وکلا، کارشناسان، قضات و دادستان ها»، «در اختیار قرار دادن وکلا و کارشناسان برای انجام امور حقوقی و قضائی با بکارگیری ظرفیت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه»، «اعطای تخفیفات در مواردی که قانون اجازه می‌دهد» و «کاهش هزینه‌های دادرسی»، از جمله مواردی هستند که قوه قضائیه می‌تواند در خصوص آن‌ها به ایتام، خانواده‌ها، مربیان و مؤسسات آن‌ها خدمات ارائه دهد و مسؤولان مربوطه در دستگاه قضا با همکاری و کمک رابطین و خانواده‌های ایتام در زمینه تهیه سازوکاری مشخص برای اجرایی شدن این موارد فعال شوند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر قانون در رابطه با ارائه خدمات قضائی به ایتام و خانواده‌های آن‌ها نیازمند اصلاح است، حتماً باید این اصلاحات در قانون صورت بگیرد، اظهار کرد: قوه قضائیه آمادگی دارد برخی امور هم‌سنخ در خصوص ایتام و خانواده‌هایشان را به شعب خاص واگذار کند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، «مقدم‌فر» مدیرعامل مؤسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع) به ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد این مؤسسه پرداخت و گفت: مکان فعلی مؤسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع) منزل ۶۰ متری قدیمی شهید هاشمی‌نژاد بوده که بعد از چند سال، خانه‌های کوچک پیرامونی آن نیز خریداری شدند و این مؤسسه خیریه را شکل دادند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ایتام و خانواده حاج قاسم سلیمانی رئیس قوه قضائیه خداوند متعال مؤسسه خیریه دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توقع از همه مسئولین خاصه مسئولین قضایی، انضباط کاری، وقت‌شناسی و معطل نکردن مراجعین به دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: بازداشت کردن افراد آخرین کار است و ما در دستگاه عدلیه باید تلاش کنیم افرادی را که مرتکب خطا و جرمی شده‌اند، اگر ضرورت اقتضاء نکرد به زندان نفرستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یادآورشد: اولین ملاک قضات در دستگاه عدلیه اقتدار است، یاحکمی صادر نمی‌شود یا اگر صادر شد بدون هیچ گونه رودربایستی اجرایی شود.

عبداللهی افزود: اگر احکام قضایی قطعیت یافته و در مقابل قاضی قرار گرفت نسبت به اجرای آن هیچ تعللی نکنند، چنانچه تعللی در اجرای حکم انجام شود ممکن است ثبات و اقتدار نظام آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: تاکیدات ریاست قوه قضائیه در درون و بیرون از مجموعه دستگاه قضائی بر صیانت است، اگر چه فردی حریم ها و حرمت‌ها را شکست و در انجام به وظایف محوله خودش کوتاهی کرد برخورد با وی به عنوان یک راه مقتدر مبارزه با فساد ضروری است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: مبارزه با فساد و قائل نبودن تبعیض در مکتب دستگاه عدلیه حرام است و یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که همواره رئیس قوه قضائیه به آن تاکید کرده و در سند متعالی قوه نیز نسبت به آن تاکید شده است این موضوع است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری تامین امنیت روانی در سطح جامعه است چرا که (جهش تولید، با مشارکت مردم) جز با امنیت روانی و آرامش روانی میسر نیست.

عبداللهی تصریح کرد: هر کسی، در هر لباس و جایگاهی بخواهد امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، دستگاه قضائی در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی در مقابل او خواهند ایستاد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر وحدت در جامعه این چنین اذعان داشت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. 

وی تاکید کرد: در طول سنوات پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده‌ایم که نسبت به وفاداری به خون شهدا و تاسی در ولایت‌مداری پایبند هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است