Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:37:24 GMT

یک واحد بوم‌گردی متخلف در مهریز پلمب شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۶۹۸۵

یک واحد بوم‌گردی متخلف در مهریز پلمب شد

سیدعلیرضا پورمازار شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف مواد دخانی ، سیگار و قلیان بر اساس مطالعه انجام شده یکی از عوامل خطرآفرین و تشدید کننده ویروس کرونا که منشای بیماری کووید- ۱۹است به همین دلیل واحد یادشده تعطیل شد.

وی ادامه داد: طبق مقررات کار نظارت و پایش‌ به‌ منظور جلوگیری از عرضه قلیان در سفره‌خانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و بوم‌گردی‌های منطقه به‌ طور مستمر ادامه دارد و در صورت رویت تخلف بهداشتی طبق قانون ماده ۱۳ با متخلفان  برخورد جدی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول اظهار کرد: دخانیات سالیانه موجب مرگ حدود هشت میلیون نفر در جهان می‌شود و مصرف کننده مواد دخانی تنها به خود صدمه نمی‌زند بلکه منجر به بروز مشکل برای اطرافیان نیز می‌شود بنابراین از شهروندان به خصوص نوجوانان و جوانان درخواست داریم به خودمراقبتی و دوری از مصرف دخانیات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

پورمازار اضافه کرد: شهروندان به خصوص در شرایط حال در صورت مشاهده هر نوع  تخلف مراتب را برای بررسی و  نظارت به این اداره اعلام کنند تا طبق مقررات اقدام لازم  صورت گیرد.

بوم‌گردی یا اکوتوریسم یعنی احترام به طبیعت، احترام به فرهنگ­ گذشته و در حال حاضر مردمانی که از سال‌ها قبل در یک زیست بوم خاص زندگی می‌کردند.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد که تاکنون ۱۱۰ مورد آن به ثبت آثار ملی رسید و باغ پهلوان‌پور و قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)نیز ثبت شد.

تاکنون از میان صنایع ‌دستی، رشته سنگ‌تراشی، چاقوسازی و ترکه‌بافی به ثبت آثار ملی رسید و علم‌برداری و جوش دوره امسال در فهرست آثار معنوی ناملموس ثبت می‌شود.

مهریز که بنای اولیه آن را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی( قبل از اسلام) نسبت می‌دهند ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و روستای طزنج با ۱۵۰ نفر جمعیت در ۱۷ کیلومتری جنوب این شهر  قرار دارد.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

هم اکنون حدود ۲۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان یزد فعال است که نقش موثری در رونق صنعت گردشگری منطقه دارد.

*** افتتاح محل فعالیت کمیته داوران هیات فوتبال شهرستان یزد 

محل فعالیت کمیته داوران هیات فوتبال شهرستان یزد در آیینی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی و پیشکسوتان پنجشنبه شب افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این فضا به مساحت ۵۰ مترمربع در مجموعه ورزشی شهید پاکنژاد یزد قرار دارد که برای تکمیل و تجهیز آن ۵۸۰ میلیون ریال تامین و هزینه شد .

رییس کمیته داوران هیات فوتبال شهرستان یزد گفت: برای موفقیت داوران در امر قضاوت مسابقه داخلی و خارج از استان به وجود امکانات و زیرساخت مناسب نیاز است.

علیرضا جدیدی در این آیین افزود: ظرفیت‌های خوبی در بین داوران برای قضاوت لیگ‌ها و مسابقه معتبر وجود دارد که هدف اصلی این کمیته کمک به آنها و ارتقای سطح علمی است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از جوانان علاقه‌مند برای ورود به این عرصه در کنار فعالیت‌های فرهنگی و پیگیری نیازهای آنها در اولویت است که با همکاری بخش‌خصوصی اقدام می‌شود.

همچنین محمدصادق شاکری ریس هیات فوتبال شهرستان یزد از همراهی و حمایت فرماندار و مسئولان اجرایی و ورزشی استان برای تقویت این رشته قدردانی کرد و تداوم آن را خواستار شد.

وی گفت: برای توسعه فوتبال در شهر ۷۰۰ هزار نفری یزد به همکاری و همیاری تمامی بخش‌های فرهنگی و ورزشی نیاز است و امیدواریم جایگاه آن در سطح کشور روز به روز ارتقا یابد.      

یزد ۱۵۰ داور فوتبال دارد که از این تعداد ۳۵ نفر به صورت فعال در قضاوت لیگ‌های کشور حضور دارند.  

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت،۴۸ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و در حال حاضر ۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری در رده سنی پایه حضور دارد.

برچسب‌ها مهریز فوتبال ویروس کرونا قلیان یزد سیگار اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز فوتبال ویروس کرونا مهریز فوتبال ویروس کرونا قلیان یزد سیگار اقامتگاه بوم گردی هیات فوتبال شهرستان یزد بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم

محمد افتخاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: طی گشت بازرسی همکاران این مدیریت از واحد‌های نانوایی سطح شهر، این واحد نانوایی به دلیل فعالیت، بدون اخذ مجوز از کارگروه آردو نان و اتحادیه اصناف شهرستان متخلف شناخته شد.

وی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف واحد‌های صنفی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری