Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@07:57:34 GMT

خطرات نشستن درازمدت

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۷۴۰۲

خطرات نشستن درازمدت

بی‌حرکتی ناشی از نشستن درازمدت خطر دچار شدن شما به چاقی، دیابت، بیماری قلبی-عروقی، لخته شدن خون در وریدهای عمقی و نشانگان متابولیک را بالا می‌برد.

پژوهشگران هنوز نمی‌دانند چرا نشستن درازمدت باعث این پیامدهای زیانبار برای سلامت می‌شود. یک توضیح احتمالی این است که نشستن درازمدت باعث شل شدن بزرگترین عضلات بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که این عضلات شل می‌شوند، مقدار بسیار اندکی قند از خون برداشت می‌کنند و به این ترتیب خطر دچار شدن شما به دیابت نوع ۲ را بالا می‌برند.

نشستن می‌تواند احتمال درد مفاصل را هم افزایش دهد. حتی اگر شما به طور کلی آدم فعالی باشید، نشستن برای ساعات‌های طولانی- چه برای خواندن یک کتاب، کار کردن با کامپیوتر یا تماشای تلویزیون- عضلات خم‌کننده مفصل لگن و عضلات همسترینگ پشت ران را در حال منقبض و خود مفاصل را هم سفت نگه می‌دارد. این انقباض و سفتی عضلات خم‌کننده لگن مفصل لگن و همسترینگ بر توانایی شما در حفظ تعادل و قامت بدن تاثیر می‌گذارد و انجام فعالیت‌هایی مانند راه رفتن را مشکل‌تر می‌کند و حتی شما را در معرض خطر افتادن قرار می‌دهد. همچنین این انقباض و سفتی عضلات خم‌کننده لگن و همسترینگ‌ ممکن است در ایجاد کمردرد و سفتی مفصل زانو نقش داشته باشد که بسیاری از افراد روزانه دچار آن هستند.

بنابراین بهترین کار آن است که با بلند شدن از جایتان به طور مرتب فعالیت جسمی روزانه‌تان را افزایش دهید. از یک زمان‌سنج مثلا اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند برای بلند شدن از جایتان و مدتی راه رفتن استفاده کنید. به تلفن‌هایتان در حالت ایستاده پاسخ دهید. از میزهای کار ایستاده با قابلیت تنظیم ارتفاع برای کامپیوترتان استفاده کنید. به جای نشستن روی مبل هنگام تماشای تلویزیون روی یک توپ تعادلی بنشینید که باعث می‌شود برای ایستاده نگهداشتن قامت‌تان روی آن عضلات‌تان را فعال کنید.

بالاخره اینکه ورزش روزانه را فراموش نکنید.

کد خبر 645322 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجله نکته بهداشتی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

به گزارش خبرگزاری مهر، راضیه کشاورز، در تشریح خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه، گفت: هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه در فضای مجازی، عدم اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی آنها، از دلایل مؤثر در مصرف بالای داروهایی است که بدون نسخه هم بفروش می‌رسد.

وی افزود: این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده تأثیر بیشتر و بهبودی سریع‌تر است، یک باور غلط است و هیچوقت نباید داروهای OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوزهای بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده استفاده کرد.

کشاورز ادامه داد: اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه، داروهای OTC ادامه پیدا کند حتماً عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت، همچنین توجه به فرهنگ سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه شده و بدون توجه به هشدارها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این داروها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این باره آموزش‌های دقیق و فرهنگ‌سازی داشته باشیم. مردم نباید تصور کنند که این داروها خطرات و عوارض کمی دارند و مهم نحوه مصرف آنها است که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو بر اساس دستورالعمل‌های روی برچسب است که طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروساز که در داروخانه حضور دارند.

کد خبر 6088899 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد