Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@22:48:14 GMT

خانه موسیقی و قحط‌ الرجال مدیریتی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۷۶۲۳

خانه موسیقی و قحط‌ الرجال مدیریتی

خانه موسیقی با رد نامزدهای مختلف برای تصدی مدیرعاملی، برای چندمین بار متوالی حمیدرضا نوربخش را به عنوان گزینه مدیرعامل «اصلح» برگزید.

به گزارش مشرق،  سجاد محمدیان در ایکنا نوشت : ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰ سایت «خانه موسیقی ایران» در خبری با این متن که «هیئت مدیره خانه موسیقی پس از پنج جلسه بحث و بررسی در خصوص گزینش مدیرعامل اصلح، حمیدرضا نوربخش را برای تصدی این سمت برگزید»، مدیر عامل جدید را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبری که شاید برای خیلی‌ها من‌جمله نگارنده این متن، تعجب برانگیز و برای بعضی دیگر بدیهی بود. این خبر از این وجه تعجب‌برانگیز بود که حمیدرضا نوربخش چندین دوره مدیرعامل این خانه بوده‌ و کارنامه او در مقابل همگان قرار دارد. اگر قرار بر این بود که دوباره او را برگزینند چه نیازی به برگزاری ۵ جلسه دیگر بود تا به همان نتیجه‌ای برسیم که چندین سال است حاصل آن مشخص است.

این انتخاب مجدد چندین باره، سوالاتی را به وجود می‌آورد که نیازمند تأمل و پاسخ از سوی هیئت انتخاب است؛ اول آنکه ما در عرصه موسیقی ایران آنقدر خالی از افراد باصلاحیت هستیم که ناچاریم به همان نتیجه‌ای برسیم که چندین دوره است به آن دست یافته ایم؟

با اینکه موسیقی در این کشور در دانشگاه‌های دولتی، آزاد تدریس می‌شود و در گرایش‌های مختلف هر ساله بسیاری از دانشجویان وارد و عده‌ای‌ دیگر ‌التحصیل می‌شوند؛ آیا طی این سال‌ها نتوانستیم افرادی را تربیت کنیم که توان اداره و مدیریت این نهاد را داشته باشند؟

قطعاً همه ما به ریشه‌دار بودن این هنر واقفیم و نیاز تکرار به مکررات نیست و درست است که گاهی طلایه‌داران و سرآمدان جمعند گاهی پراکنده اما هیچگاه موسیقی از هنرمندان و دغدغه‌مندان خالی نبوده و نیست؛ پس چگونه است که اعضای خانه موسیقی بعد از پنج جلسه به این نتیجه رسیدند که قحط‌الرجال است و این در باید بر همان پاشنه‌ بگردد؟ چرا سخنان و گلایه‌های منتقدان را کسی پاسخی نمی‌دهد و ابهامات را رفع نمی‌کند؟

در این دوره ما شاهد افرادی بودیم که خود را نامزد مدیرعاملی خانه موسیقی معرفی کردند و برنامه خود را در صفحات مجازی منتشر کردند ولی چگونه است که علی‌رغم اینکه آقای نوربخش هیچ برنامه‌ای را قابل ندانستند به صورت عمومی منتشر کنند، دوباره ایشان انتخاب می‌شوند؟

خانه موسیقی همانطور که از نامش پیداست خانه همه موسیقدان‌های این سرزمین است و مختص به یک فکر و اندیشه نیست تا همیشه و به صورت دائمی بر مسند کرسی‌های آن باشند و اجازه ورود افراد غیر را ندهند.

این نهاد که همه اعضا و تصمیم‌گیران آن از هنرمندان هستند باید عملکردی داشته باشد که قابل دفاع باشد. هنرمندان همیشه خود را پیشروهای یک جامعه می‌دانند و نسبت به بی‌عدالتی‌ها و ضعف‌های یک جامعه زبان انتقاد آنان صریح و شفاف است. حال چگونه است که وقتی در جایی قدرتی را در دست دارند هیچ یک از انتقادات به‌حق را نمی‌شنوند و نسبت به آن پاسخگو نیستند؟

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت خانه موسیقی موسیقی حمیدرضا نوربخش نوربخش خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خانه موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال تراکتور که در دیدار برگشت لیگ برتر شکست سنگین 4 بر یک را در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل ذوب‌آهن متحمل شد، به دلیل تخلف هوادارانش در این بازی باید جریمه سنگینی را پرداخت کند.

فدراسیون فوتبال در این باره نوشته است: «دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب آهن اصفهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال کشور برگزار شد که کمیته انضباطی رای خود را به این شرح صادر کرد: باشگاه تراکتور به دلیل فحاشی و پرتاب اشیا توسط تماشاگران منتسب در چندین نوبت و نقض اصول کلی رفتار و مستند به مواد 51 و 86 با جریمه 200 میلیون تومانی مواجه شده که این رای قابل تجدید نظر در کمیته استیناف است.»

باشگاه تراکتور در این فصل و به ویژه دور برگشت چندین مقطع اقدام به رایگان کردن مسابقات خانگی خود کرد که فدراسیون فوتبال در این باره هم به سرخ پوشان تبریزی هشدار داده است.

در پایان رای انضباطی برای باشگاه تراکتور عنوان شده: «به باشگاه اخطار می‌گردد چنانچه بلیت فروشی مطابق مقررات انجام نشود، با تنبیهات شدیدتری مواجه خواهند شد.»

دیگر خبرها

  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • تمام ظرفیت‌ها وتجارب مدیریتی برای حل مشکلات مردم بهره‌گیری می شود
  • آیا نکونام فصل بعد هم سرمربی استقلال خواهد بود؟
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • ۲۶۷ میلیون دلار از کمک‌های آنروا کم شد
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد