Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر احسان شمسی کوشکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علم و آموزش ایرنا افزود: این واکسن تکنولوژی مشابه واکسن فایزر دارد و احتمالا در چند هفته آینده کارآزمایی بالینی آن آغاز می شود.

وی ادامه داد: ساخت واکسن «mRNA» کرونا در کشور توسط یک شرکت دانش بنیان در حال انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه مطلوب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود تعداد زیادی از تولیدکنندگان واکسن کرونا لزومی برای ساخت واکسن جدید وجود دارد، گفت: توسعه این پلتفرم در کشور به لحاظ بهره مندی از فناوری های نوین، کاملا منطقی و ضروری است. به همین منظور باید در این زمینه نیز تحقیقات صورت گیرد.

شمسی کوشکی اظهار داشت: از این پلتفرم می توان برای ساخت سایر واکسن ها و مقابله با سویه های جدید کرونا نیز استفاده کرد.

دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی افزود: واکسن «mRNA» کرونا یک تکنولوژی پیشرفته است که توسعه آن در کشور خیلی مهم است و برای تحول در صنعت واکسن سازی به ما کمک اساسی می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولیدکنندگان جدید هم می توانند وارد این عرصه شوند، گفت: با توجه به اینکه اطمینانی از وضعیت آینده بیماری کرونا نداریم، اگر تولیدکنندگان جدید واکسن کرونا تمایل به ورود به این عرصه داشته باشند، با طی کردن مسیر استاندارد می توانند اقدام به ساخت این واکسن کنند.

شمسی کوشکی توضیح داد: سازمان غذا و دارو استدلال های تولیدکنندگان را می شنود و در صورت پذیرش استدلال ها، آنها می توانند وارد این عرصه شوند.

وی افزود: از بهره گیری از فناوری های پیشرفته برای ساخت واکسن استقبال می کنیم. در واقع عرصه ساخت واکسن بر روی ایده های نوین و پیشرفته، بسته نیست.

دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی یادآور شد: استفاده از تکنولوژی های جدید مانند این محصول فناورانه در کشور یک افتخار است و تولیدکنندگان ما در این مسیر قرار گرفته اند.

واکسن mRNA ساختارهای ژنتیکی را به سلول های بدن تحویل می‌ دهد تا خودشان پروتئین های ویروسی یا باکتریایی بسازند. سیستم ایمنی بدن به اینها پاسخ می‌ دهد و ایمنی ایجاد می‌ کند.

واکسن های mRNA خواص ایمونولوژی مورد نظر را با وضعیت امنیتی عالی و انعطاف پذیری دیده نشده از واکسن های ژنتیکی ترکیب می‌کند. بر اساس بیان پروتئین در مکان خود، واکسن mRNA قادر به گنجاندن یک پاسخ ایمنی متعادل شامل هر دو ایمنی سلولی و مزاجی هستند.

RNA ذاتا حاملی ایمن است چون به صورت حداقلی و فقط حامل اطلاعاتی است که با ژنوم تداخل ندارد. از آنجا که هر پروتئین را می‌توان بدون نیاز به تنظیم فرایند تولید بیان کرد، واکسن mRNA نیز حداکثر انعطاف پذیری را با توجه به توسعه دارد.

برچسب‌ها سازمان غذا و دارو واکسن کرونا پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو واکسن کرونا سازمان غذا و دارو واکسن کرونا واکسن کرونا ساخت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع حوزه شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

سخنرانی و دیدار با وزاری دفاع عضو شانگهای از برنامه های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر دوروزه خواهد بود.

سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است