Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حلوای زعفرانی یکی از دسرهای پرطرفدار ایرانی است که به مرور زمان بیشتر در مراسم‌ مذهبی از جمله ماه محرم به عنوان نذری و در ماه رمضان به عنوان افطاری و همچنین مراسم‌های ختم و سوگواری استفاده می‌شود. در این بخش قصد داریم به طرز تهیه این حلوای خوشمزه و محبوب به همراه فوت و فن‌های پخت آن بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای تهیه حلوای زعفرانی

آرد سفید    ۲ لیوان
روغن مایع    ۱/۲ لیوان
آب    ۲.۵ لیوان
شکر    ۱.۵ لیوان
گلاب    ۱/۴ لیوان
زعفران دم کرده به میزان لازم

طرز تهیه حلوا زعفرانی

۱- پس از اینکه مود اولیه را برای پخت این دسر خوشمزه آماده کردیم، لازم است در ابتدا شربت حلوا را درست کنیم. برای این کار لازم است آب و شکر را دخل ظرفی مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهیم تا شکر آن حل شود و شربت شفافی شروع به جوشیدن کند.

۲- زعفران و گلاب را به شربتی که در مرحله اول آماده کرده بودیم، اضافه کرده و حرارت را خاموش می‌کنیم. لازم به ذکر است که نیازی نیست تا شربت بجوشد بنابراین در حد اینکه شکر حل شود و محلول شفاف باشد، کافی است.

۳- آرد الک شده را داخل تابه ریخته و با حرارت ملایم تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. باید توجه کنید که نباید با حرارت زیاد این کار را انجام دهیم زیرا موجب سوختن آرد می‌شود و طعم آن را تغییر می‌دهد.

برای مشاهده ادامه مراحل پخت حلوای زعفرانی به همراه نکات طلایی برای طعم بهتر می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

طرز تهیه حلوای زعفرانی | نکات کلیدی پخت پرطرفدارترین دسر سنتی ایرانی

منبع: اکالا

کد خبر 645352 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن آشپزی - دستور پخت دسر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آشپزی دستور پخت دسر حلوای زعفرانی طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲ روش خلاقانه و جالب برای تعمیر نشتی لوله آب (فیلم) نحوه اتصال راحت و سریع شلنگ به شیر آب (فیلم) یک روش هوشمندانه برای اتصال ۵ لوله پی وی سی آب به یکدیگر (فیلم)

دیگر خبرها

  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)