Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@11:55:12 GMT

کاهش سفرهای مردم در آخرین روزهای پاییز

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۸۴۳۵

کاهش سفرهای مردم در آخرین روزهای پاییز

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته روند کاهشی پیدا کرد و به غیر از تعداد معدودی، اکثر استان‌های کشور با کاهش ترددهای جاده‌ای مواجه شدند.

به گزارش ایسنا، بر اساس جدید آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۲۶ آذر ماه تا دوم دی ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۲۶۳ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن کاهش شش درصدی داشت اما همچنان در قیاس با هفته مشابه سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردد روزانه بین استانی از جمعه ۲۶ آذر ماه تا پنج شنبه دوم دی ماه

در همین ایام در سال گذشته ممنوعیت‌ تردد بین شهری در کشور اعمال شده بود و این اعداد و ارقام عجیب و غریب از افزایش سفرهای جاده‌ای نسبت به پارسال تا حدود زیادی به همین موضوع بر می‌گردد. البته اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان نیز نشان می‌دهد که ۱۰ میلیون و ۸۳ هزار پلاک خودرو در هفته گذشته در جاده‌های کشور مشاهده شدند که حدود ۳۰۰ هزار دستگاه کمتر از هفته قبل از این گزارش بوده است.

در این بین خودروهای شخصی با پلاک تهران و البرز سهمی حدود ۲۵ درصد داشته و در صدر سفرهای جاده‌ای قرار گرفته‌اند و پس از آن، خودروهایی با پلاک‌های فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین سفر را انجام دادند.

از سوی دیگر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته روند متفاوتی نسبت به هفته قبل از این آمار پیدا کرده است. چرا که ترددها در بازه زمانی ۲۶ آذر ماه تا دوم دی ماه تنها در پنج استان سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، خراسان شمالی و فارس به ترتیب ۱۱ درصد، هشت درصد، شش درصد، پنج درصد و دو درصد افزایش را تجربه کردند. ترددهای جاده‌ای استان همدان با صفر درصد تغییر مانند هفته گذشته بود و استان‌های زنجان، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان به ترتیب با منفی ۱۶ درصد، منفی ۱۴ درصد و منفی ۱۱ درصد افت بیشترین کاهش ترددهای بین‌ استانی را داشته‌اند.

جالبتر اینکه نه تنها بقیه استان‌های کشور نیز در هفته گذشته با کاهش سفرهای جاده‌ای مواجه شدند بلکه سفر به استان‌های شمالی مانند گیلان و مازندران نیز در آخرین روزهای پاییز با منفی پنج و منفی دو درصد کاهش مواجه شده است.

تغییرات تردد بین استانی ۲۶ آذر ماه تا دوم دی ماه

البته این آمارها در حالی به ثبت رسید که همین اعداد و ارقام در قیاس با آمارهای هفته مشابه در سال گذشته در همه استان‌های کشور به غیر از سیستان و بلوچستان (با کاهش دو درصدی) روند افزایشی داشت. استان‌های مازندران، گیلان، خراسان شمالی، قزوین و اردبیل به ترتیب با ۸۴ درصد، ۷۴ درصد، ۶۹ درصد و ۶۸ درصد افزایش بیشترین جهش را در میان استان‌های دیگر تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفرهای جاده ای ترددهای بین استانی پاييز سفرهای جاده ای هفته گذشته ۲۶ آذر ماه دوم دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگوهای مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان ‌می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که  ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۸۰ درصد کاهش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۹۹ درصد کاهش

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵