Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شینهوا، گزارشی را با عنوان «آمریکا، مسئول شیوع جهانی کووید-۱۹» منتشر کرده و به نقش کلیدی آمریکا در شیوع ویروس کرونا پرداخته است.

به گزارش برنا، خبرگزاری دولتی چین گزارشی منتشر کرده است که طبق آن، داده‌های جمع‌آوری شده از منابع مختلف نشان می‌دهد که به احتمال قوی، کووید-۱۹ از آمریکا سر برآورده است و این کشور، مسئول شیوع سریع آن در سطح جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، سیاسی کردن مسأله پاندمی توسط آمریکا تلاش‌های جهانی برای مقابله با این همه‌گیری را دچار مشکل کرده است.

این گزارش توسط اندیشکده «اطلاعات و اتحاد» و موسسه «تائیهه» منتشر شده است.

طبق این گزارش، اطلاعات جدیدی پدیدار شده که تایید می‌کند کووید-۱۹ از آمریکا سرچشمه گرفته است؛ برای مثال، مکررا شواهدی پیدا شده که نشان می‌دهد تاریخ شیوع کرونا در آمریکا، به قبل‌تر از تاریخی بازمی‌گردد که تا پیش از این اعلام شده بود، رد پای ارتش آمریکا در پیدایش و شیوع این ویروس مشهود بوده و نخستین مبتلایان به کرونا در بسیاری از کشورها، به نحوی به آمریکا مرتبط بوده‌اند.

این گزارش آمریکا را «نیروی اصلی گسترش جهانی کووی-۱۹» خطاب کرده و می‌گوید، این کشور نتوانست در زمان مناسب، جلوی گسترش همه‌گیری را درمراحل اولیه‌ بگیرد. «سیاست‌ درهای باز» واشنگتن، گسترش جهانی ویروس را تشدید کرده و اقدام غیرمسئولانه‌اش در فرستادن مهاجران به کشورهای مبدا خود، بیماری را در سراسر جهان پخش کرد.

سربازان آمریکایی مستقر در خارج از خاک این کشور، مکررا پروتکل‌های مقابله با کرونا را زیر پا گذاشته و موجب تسریع انتقال آن شده‌اند.

این گزارش می‌گوید، ناتوانی آمریکا در مهار کرونا در رویدادهای بین‌المللی نیز موجب گسترش بسیار شدید این ویروس شده و تحریم‌های یکجانبه‌اش بحرانی انسانی را در پی داشته است.

این گزارش در ادامه به دخالت‌های سیاسی آمریکا و شانه خالی کردن این کشور از بار مسئولیت مقابله با همه‌گیری اشاره کرده و آن را چالشی بر سر راه تلاش‌های جهانی در مبارزه با شیوع کرونا دانسته است.

به گفته این گزارش، آمریکا شیفته منافع شخصی سیاسی خود بوده و وظیفه‌اش را انجام نداده است. این گزارش همچنین دودستگی سیاسی را عاملی آسیب زننده به آمریکا و جهان دانسته است.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چین جهان ویروس خاک جهان چین خاک واشنگتن ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • حریفان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان