Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا شامگاه جمعه به وقت محلی اعلام کرد که بلینکن در این گفت و گوی تلفنی از دولت و دانشمندان آفریقای جنوبی برای شفافیت و تخصص آنها قدردانی و بر اهمیت همکاری دیرینه میان آمریکا و آفریقای جنوبی برای مقابله با اثرات ویروس کرونا تاکید کرد.

پیش از این، " کوین موندوز"  دستیار سخنگوی کاخ سفید در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در 31 دسامبر،  دولت آمریکا محدودیت‌های مسافرتی موقت برای کشورهای آفریقای جنوبی را لغو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، دستیار سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: این تصمیم به توصیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا گرفته شد. محدودیت‌ها به ما زمان داد تا  سویه اومیکرون را درک کنیم و  اکنون می‌دانیم که واکسن‌های موجود ما علیه این سویه  موثر هستند.

آمریکا در 29 نوامبر ورود تقریباً همه شهروندان غیرآمریکایی را که اخیراً  آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک و مالاوی سفر کرده بودند را ممنوع کرد.

آمریکا اعلام کرد دلیل این تصمیم  اتخاذ "احتیاط فراوان" نسبت به سویه شناسایی شده در آفریقای جنوبی بوده است.

اما این تمهیدات نتوانست از گسترش سویه اومیکرون در آمریکا جلوگیری کند.

در حالیکه کمتر از سه هفته از شناسایی نخستین مورد مبتلا به سویه اومیکرون در آمریکا می گذرد، این نوع جدید اکنون در تمامی ۵۰ ایالت این کشور تائید و به عنوان سویه غالب از نوع دلتا پیشی گرفته است.

در پی شناسایی سویه اومیکرون در آمریکا، چندین ایالت از جمله نیویورک، مین و واشنگتن رکورد میانگین هفت روزه ابتلا به کووید-۱۹ را در این هفته ثبت کرده اند.

با افزایش سویه اومیکرون ویروس کرونا در آمریکا، جو بایدن رییس جمهوری این کشور وعده داده است با اختصاص ۵۰۰ میلیون آزمایش رایگان کرونا، افزایش حمایت از بیمارستان ها و گسترش طرح های واکسناسیون، به مقابله با این سویه در زمستان سخت آمریکایی ها برود.

بایدن مجبور شده است به دلیل شیوع سریع سویه اومیکرون در آمریکا تغییرات عمده ای در طرح مقابله با ویروس کرونا در فصل زمستان بدهد.

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به ارائه طرح بایدن با هدف مقابله با گسترش سویه اومیکرون در آمریکا، نوشت: دانشمندان و مقامات بهداشتی هشدار دادند به رغم این طرح اومیکرون افزایش خواهد یافت و طرح بایدن برای مهار آن کافی نیست.

هشدار کارشناسان و مقامات بهداشتی آمریکا در حالی است که دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز روز گذشته در یک نشست خبری با اشاره به نتایج یک پژوهش جدید در خصوص اومیکرون نسبت به گسترش سریع آن هشدار داد و تاکید کرد که حتی واکیسنه شدگان و افرادی که به تازگی از کووید-۱۹ بهبود یافته اند هم ممکن است به اومیکرون مبتلا شوند.

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) سویه اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.

https://twitter.com/KMunoz46/status/1474373042000195587

برچسب‌ها اومیکرون آفریقای جنوبی ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون آفریقای جنوبی ایالات متحده آمریکا اومیکرون آفریقای جنوبی ایالات متحده آمریکا سویه اومیکرون در آمریکا آفریقای جنوبی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت