Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن رد موضع گیری مداخله جویانه وزارت امور خارجه انگلیس در مورد توانمندی دفاعی کشورمان اظهار کرد : جمهوری اسلامی ایران درچارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و مطابق نیازهای دفاعی خود عمل می‌کند و لذا نه تنها اینگونه موضع‌گیری‌ها و اظهارات، مداخله در امور داخلی ایران به حساب می‌آید بلکه حاکی از ادامه سیاست یک بام و دو هوای لندن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : این کشور در حالی که در یک رقابت بی‌پایان برای فروش مخرب‌ترین سلاح‌ها به منطقه غرب آسیا و دیگر مناطق بحران زده جهان است و بدون توجه به مقررات عدم‌اشاعه پیمان‌های نظامی مانند اوکاس را منعقد می‌کند، در همان حال در مورد تمرین‌های نظامی معمول ایران اظهار نگرانی می‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به گواه هزاران ساعت بازرسی و گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی تماما صلح آمیز بوده  و ایران هیچ برنامه ای برای مصارف نظامی انرژی هسته ای نداشته و ندارد که بخواهد برنامه موشکی خود را برای آن طراحی کند. انگلیسی ها بهتر از هرطرف دیگری می‌دانند که برنامه موشکی ایران است به هیچ وجه با قطعنامه ۲۳۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و مفاد آن ارتباطی ندارد. وی افزود، این بریتانیا است که با تفسیر به رای قطعنامه ۲۲۳۱ عملا مفاد آنرا نقض می کند.

خطیب زاده با محکوم کردن تلاش مقامات بریتانیایی برای القای تهدید ایران در منطقه گفت آنچه به بی ثباتی و ناامنی در منطقه دامن زده و از جمله فاجعه انسانی در یمن را بوجود آورده، اشتهای سیری ناپذیر بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی به فروش حجیم تسلیحات پیشرفته به برخی کشورهای منطقه، آنهم با آگاهی کامل از نقض حقوق بین‌الملل بویژه حقوق بشر دوستانه در کاربرد این تسلیحات، است. لذا آنها هستند که در پیشگاه مردم مظلوم منطقه و جامعه بین المللی بایستی در قبال افزایش بی ثباتی و ناامنی در منطقه پاسخگو و مسئول باشند.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای برنامه دفاعی خود نه از کسی اجازه می‌گیرد و نه در مورد آن مذاکره می کند.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انگلیس ایران حقوق کشورهای منطقه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وزارت امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد بلیغ الرحمان استاندار ایالت پنجاب ضمن استقبال از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه در کاخ نخست وزیری از حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران،  محمد جمشیدی معاون سیاسی رئیس جمهور،  محمد صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه،  رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان و مهران موحد فر سرکنسول ایران در لاهور حضور یافتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، سفیر این کشور در پاکستان و برخی از مسئولان دولت ایالت پنجاب نیز از دیگر شرکت‌کنندگان این نشست بودند.

پیش از این، خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب و رئیس دولت این استان پرجمعیت پاکستان نیز به دیدار رئیس جمهور رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران