Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:10:04 GMT

یادواره سرداران و ۳۱۳ شهید مهریز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۸۹۱۱

یادواره سرداران و ۳۱۳ شهید مهریز برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم به دلیل شیوع تداوم شیوع ویروس کرونا که منشای بیماری کووید -۱۹ است با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد یکی از رزمندگان جبهه مقاومت با ذکر خاطره ای به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت اشاره کرد.

سرهنگ محمد علی میرحسینی گفت: برگزاری یادمان‌ها و یادواره شهیدان برای تبیین اهداف شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار در کشور به خصوص در بین جوانان امری حیاتی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: باید متولیان فرهنگی و آموزشی با فعالیت مناسب بیش از گذشته دانش آموزان و دانشجویان را در جریان اهداف شهیدان و فرهنگ ایثار و شجاعت قرار دهند.

این یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: اگر فرهنگ شهادت و مقاومت در جامعه گسترش یابد هیچ دشمنی در هیچ بخشی به اهداف خود نمی‌رسد. 

در این مراسم علاوه بر مداحی، مسابقه فرهنگی هم برگزار شد و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۳۱۳ شهید تقدیم انقلاب‌اسلامی کرد و مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر واقع است.

چهارم آذرماه گذشته مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که با حضور سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور  برگزار شد

گفت: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سرلوحه فعالیت های اداره های استان قرار دارد و یزد  چهار هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم  انقلاب کرد ،سالانه ۴۰۰ یادواره شهید در استان برگزار می شود، در حالی که این تعداد در سایر استان بیشتر  از ۸۰ یادواره نیست و این امر نشانه احترام مردم دارالعباده یزد به فرهنگ ایثار و شهادت است.

استاندار یزد اظهارکرد: بسیاری از اقشار مختلف مردم به مصداق عمل صالح در راستای خدمت به شهید و شهادت نسبت به برگزاری یادمان شهدا و همچنین یادواره ها اقدام می کنند و این موضوع قابل تجلیل است.

همچنین ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ یادواره سرداران و ۵۶ شهید دانش‌آموز مهریزبا حضور تعدادی از خانواده های معزز شهدا ، مردم و مسئولان در مدرسه شهید چمران این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، یکی از رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس با ذکر خاطره به اهمیت ترویج فرهنگ شهادت در جامعه و بین دانش‌آموزان پرداخت.

بمانعلی زارع خورمیزی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهیدان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه دارد، گفت: باید نسل جوان را با اهداف و وصیت شهدا آشنا کرد.

برچسب‌ها دفاع مقدس شهید یزد شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید یزد دفاع مقدس شهید یزد شهدا ترویج فرهنگ ایثار برگزار شد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید

حجت الااسلام فتحی نیا، امام جمعه گتوند گفت: اگر آرامش، لذت و خوشحالی حقیقی را بخواهیم باید مسیری را برویم که شهدا رفتند، برگزاری یادواره شهدا نیاز ماست و ما نیاز داریم به زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا 

سردار حاجتی مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: ابرقدرت‌های دنیا به خاک ما حمله کردند، و فرزندان این آب و خاک در عملیات‌های مختلف مثل والفجر ۸ آنها را زمین زدند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک این سرزمین را جدا کنند.

در ۳۱ شهریور سال ۵۹ ارتش بعث عراق آمده بود که سه ساعته خرمشهر را تصرف کند و گفته بودند آمده‌ایم که بمانیم، سه روزه خوزستان را تصرف خواهیم کرد و ۷ روزه جمهوری اسلامی را ساقط، ولی کاری از پیش نبردند، چون خدا خواست که این کشور و انقلاب بماند.

یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز شهرستان گتوند شامگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، با حضور سردار حاجتی مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی خوزستان، امام جمعه و فرماندار شهرستان گتوند، بخشدار مرکزی و بخشدار بخش عقیلی مسئولان ادارات، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور شهرستان گتوند در محل ناحیه مقاومت گتوند برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد