Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در مسکو شرکت گوگل را ۹۸ میلیون دلار و پلتفرم های متا (فیس‌بوک و اینستاگرام) را ۲۷٫۱۵ میلیون دلار به اتهام عدم حذف محتوای غیرقانونی در روسیه جریمه کرد. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دادگاهی در مسکو در روز جمعه اعلام کرد شرکت گوگل را 7٫2 میلیارد روبل ( 98 میلیون دلار) به خاطر تکرار اشتباه خود در عدم حذف محتوای غیرقانونی در روسیه جریمه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسکو در سال جاری میلادی فشار خود بر شرکت‌های بزرگ فناوری را افزایش داده است. مقامات روسیه تلاش می‌کنند کنترل بیشتری بر اینترنت داشته باشند و منتقدان عقیده دارند این اقدامات آزادی فردی و آزادی شرکت‌ها را تهدید می‌کند.
این دادگاه در روز جمعه پلتفرم های متا را هم 2 میلیارد روبل (27٫15 میلیون دلار) با اتهام مشابه جریمه کرد. روسیه ادعا می‌کند فیس‌بوک و اینستاگرام دو هزار محتوای مخالف قوانین روسیه را حذف نکرده‌اند و گوگل هم 2600 محتوای غیرقانونی را نگه‌داشته است.

دادگاه روسیه گوگل را باز هم جریمه کردایتالیا شرکت‌های آمریکایی گوگل و اپل را 20 میلیون یورو جریمه کرد

روسیه طی سال جاری میلادی جریمه‌های کوچک متعددی علیه شرکت‌های فناوری خارجی اعمال کرده بود، اما جریمه‌های اعمال‌شده در روز جمعه برای اولین‌بار بر درصدی از درآمد این شرکت‌ها در روسیه اعمال شده‌اند که به‌شدت رقم این جریمه‌ها را افزایش داده است.
روسیه به این شرکت‌ها دستور داده بود محتوای تشویق کننده مصرف مواد مخدر و سرگرمی‌های خطرناک و اطلاعات مربوط به سلاح‌ها و مواد منفجره دست‌ساز خانگی را حذف کنند.
گوگل که بیش‌از 32 میلیون روبل جریمه در سال جاری میلادی به‌خاطر تخلف خود در انتشار محتوای غیرقانونی در روسیه پرداخت کرده، در بسیاری از موارد با مسکو اختلاف‌نظر دارند.
مسکو همچنین تقاضا کرده 13 شرکت فناوری خارجی مخصوصاً شرکت‌های آمریکایی که شامل گوگل و پلتفرم‌های متا هم می‌شوند، از اول ژانویه رسماً در خاک روسیه نمایندگی داشته باشند، در غیر این صورت با محدودیت‌های سختی مواجه می‌شوند.
انتهای پیام/58

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محتوای غیرقانونی پلتفرم های متا میلیون دلار شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه