Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:42:06 GMT

۲۳۳ قلاده سگ بلاصاحب در بوشهر جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۹۱۵۹

۲۳۳ قلاده سگ بلاصاحب در بوشهر جمع‌آوری شد

به گزارش خبرنگار مهر، خاتون هلال بحر صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در شهر بوشهر یکی از موضوعاتی است که شهروندان همواره به دنبال حل آن هستند.

وی با بیان اینکه سگ‌های بلاصاحب سلامت و امنیت شهروندان را به خطر انداخته است خاطرنشان کرد: در مقابل عده‌ای هم معترض اقدامات انجام شده در بحث زنده گیری سگ‌های سرگردان در سطح شهر شده و موانعی برای انجام کار پیمانکار ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: به دلیل قدرت زاد و ولد زیاد سگ‌ها اگر کنترل نشوند شاهد مشکلات زیادی خواهیم بود که اغلب شهرهای کشور درگیر این موضوع هستند و در همین رابطه وزارت کشور دستورالعمل یکسانی برای همه شهرها تدوین کرده که این سگ‌ها ساماندهی شود.

وی افزود: این موضوع از ابتدای کار شورای ششم در دستور کار بود و جلسات متعددی با دستگاه‌های متولی گرفته شد و با انتخاب پیمانکار، از اول آذر کار جمع آوری سگ‌های بلاصاحب آغاز و مقرر شد در شش ماه دو هزار و ۵۰۰ قلاده سگ جمع آوری شود که تا کنون ۲۳۳ قلاده سگ جمع‌آوری شده است.

هلال بحر در پاسخ به انتقاداتی که در مورد هزینه ۶۰۰ میلیونی جهت جمع آوری سگ‌های بلاصاحب شده بیان کرد: هزینه ناشی از درمان فرد مبتلا به حیوان گزیدگی برای هر فرد به طور متوسط ۳۰ میلیون ریال است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۳۴۴ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان داشتیم که تعداد ۱۵۲ مورد توسط سگ‌های ولگرد گزش داشتیم، و تعداد ۱۶۸ مورد توسط سگ‌های اهلی (خانگی یا نگهبان) گزش در شهرستان بوشهر داشتیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: با توجه به تعداد موارد فوق به طور متوسط یک میلیارد و ۳۲ میلیون تومان هزینه درمان ناشی از موارد گزیدگی از ابتدای سال جاری تا کنون بوده است.

وی از برگزاری نشست با نمایندگان انجمن حامیان حیوانات که توسط محیط زیست معرفی شده بودند خبر داد و گفت: برخی حامی نماها سنگ اندازی، کارشکنی و ایجاد تنش در فضای مجازی می‌کنند، اما اقدامات انجام شده طبق دستورالعمل مصوب و با توجه به مطالبه مردمی بر سر قول خود به همشهریان خواهیم بود. طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب با رعایت حقوق حیوانات و همکاری حامیان حیوانات دنبال خواهد شد.

کد خبر 5383281

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر شورای شهر بوشهر ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا شب یلدا کرمانشاه گرگان آتش سوزی قاسم سلیمانی بارش باران واکسن کرونا عکس استانها تبریز سگ های بلاصاحب جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، محمدرضا برزگر در رابطه با میزان تولید زباله در شهر یزد، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید روزانه پسماند خانگی در شهر یزد ۳۰۰ الی ۳۳۰ تن است.

وی گفت: سرانه هر شهروند یزدی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ گرم نفر در روز است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در مورد میزان زباله‌های استان یزد به تفکیک نوع آن‌ها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، پسماند تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

برزگر با اشاره به اینکه پسماندها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

وی تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

برزگر عنوان کرد: در حدود ۳ درصد از پسماند خشک در طرح تفکیک از مبدأ جمع‌آوری صورت می‌پذیرد.

خبرنگار: مبین خوزان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228254 برچسب‌ها پسماند پسماندسـوزی استان یزد

دیگر خبرها

  • حمله سگ بلاصاحب به پسر ۱۲ ساله در کرج
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس