Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ معلولیت در این استان کمی بالای ۱۰درصد بوده و بعلت ازدواج‌های فامیلی زیاد، بالاتر از نرخ میانگین کشوری است.

«سیدعباس تقی زاده» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: تاکنون حدود ۲۳ هزار نفر معلول خفیف، متوسط و شدید در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اما چون ممکن است تعدادی به ما مراجعه نکرده باشند آمار واقعی بالاتر از این میزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: عوامل معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد را مشکلات ژنتیکی، مادرزادی تصادفات، اتفاقات و حوادث و سایر بیماری‌های منجر به معلولیت عنوان کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشتر معلولیت استان کهگیلویه و بویراحمد جسمی و حرکتی و از نوع متوسط است.

تقی زاده تصریح کرد: در خصوص پیشگیری از معلولیت در استان خاطرنشان کرد: فرهنگسازی و اطلاع رسانی، انجام آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج، تقویت زیرساخت‌ها و راهها، ارتقاء سطح کیفی خودروها، بالا بردن فرهنگ رانندگی، ارتقاء سطح بهداشت در جهت کاهش بیماریها می تواند در پیشگیری از معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد موثر باشند.

وی ادامه داد: مناطق محروم و دورافتاده استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین معلولیت را دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی توان تامین نیازهای معلولان را ندارد و نیازمند کمک نیکوکاران و خیرین و افراد دارای بضاعت مالی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد بهزيستي معلولیت استان کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گفت: جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در سفری دو روزه با هدف بازدید از توانمندی ها و پایگاههای اورژانس استان و بررسی مسائل و مشکلات و برنامه های آتی این مرکز به این استان سفر خواهد کرد. محمدامین نیکویی نژاد، افزود: دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، دیدار با احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دیدار با مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران به منظور راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی، کلنگ زنی سه پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان، بازدید از پروژه ساختمان ستاد مرکزی و همچنین نقلیه اورژانس ۱۱۵ استان، کنفرانس خبری و مطبوعاتی با رسانه ها، دیدار با پرسنل و کارشناسان اورژانس استان، برگزاری نشست با رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه است.
گفتنی است در این سفر دو روزه محمد سرور، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور، رئیس‌سازمان اورژانس کشور  را همراهی می کند.

دیگر خبرها

  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون