Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هرچند به گفته مسوولان هیچ موردی از نوع جدید ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون در استان ایلام مشاهده نشده اما مسوولان دانشگاه علوم پزشکی از روند افزایشی بستری ها ناشی از این ویروس خبر دادند.

یکی از مهمترین دغدغه ها و هشدارهای مسوولان دانشگاه علوم پزشکی درگیری کودکان زیر ۱۲ سال استان به وبروس کرونا است که در طی ۱۰ روز گذشته موارد متعددی از ابتلای کودکان به ویروس کرونا گزارش شده است و بنابرین تمام اعضای خانواده ها باید شیوه نامه های بهداشتی را به طور جدی رعایت و از شرکت در دورهمی ها پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرز مهران نیز هرچند هنوز موردی از ابتلا به اُمیکرون شناسایی و گزارش نشده است اما پایگاه مراقبت مرزی در مرز مهران فعال است و موضوع واکسیناسیون، وضعیت بیماری و تست پی‌سی‌آر مسافران نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و از همه اتباع عراقی و زائرانی که از مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شده‌اند، آزمایش کرونا و اومیکرون گرفته می‌شود.

با اتمام عملیات گازرسانی به منطقه پهله بخش زرین آباد شهرستان دهلران تمام مناطق شهری استان ایلام از نعمت گاز برخودار شده اند و هم اکنون تمام ۲۷ منطقه شهری استان ایلام دارای گازکشی است.

باتوجه به کاهش محسوس بارندگی ها از منابع آبی ذخیره پشت سدها نیز ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه آن کاسته شده و حجم کنونی سد ایلام ۳۴.۵ میلیون مترمکعب، سد دویرج دهلران ۱۲۲ میلیون مترمکعب و سد کنگیر ایوان ۹.۰۸ میلیون مترمکعب است.

با توجه به اینکه بر اساس سند آمایش ملی، در بخش های کریدور ترانزیتی کشور و جغرافیای صنعت نفت نامی از ایلام نیستنامی از استان در سند آمایش ملی، در بخش های کریدور ترانزیتی کشور و جغرافیای صنعت نفت نیست در صورتیکه بخش قابل توجهی از منابع نفت و گاز کشور در این استان است و مرز مهران شرایط بارگیری خودروهای ترانزیتی و ارسال به بندر لاذقیه سوریه را دارد، حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست شورای برنامه ریزی استان از حذف ایلام به عنوان یک استان نفت خیز در سند آمایش انتقاد کرد و خواستار گنجانده شدن نام این استان در بین مناطق ۱۰ گانه کریدورهای ترانزیتی کشور شد. 

بهرام نیا استاندار ایلام در دیدار با وزیر راه و شهرسازی از موافقت وزارت راه و شهرسازی برای تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار هشت پروژه حوزه راه و شهرسازی این استان خبر داد و تخصیص ۱۰۰ درصدی هشت پروژه راهسازی، چهار خطه کردن مسیر ایوان به قلاجه، اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر، تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان برای آماده سازی زمین طرح اقدام ملی مسکن و رفع مشکلات طرح ۱۶۵ واحدی تعاونی مسکن کارکنان استانداری  از جمله موارد این موافقت نامه برای استان ایلام است.

استاندار ایلام در دیدار با وزیر نفت نیز خواستار اصلاح سند آمایش ملی در حوزه انرژی و پرداختن به نام ایلام، بعنوان استان دارای رتبه دوم و سوم منابع عظیم گاز و نفت کشور شد و خواسته ها و مطالبات مردمی به ویژه مصوبات سفر رییس جمهور به استان در بخش انرژی و نفت و گاز را پیگیری کرد.

بهرام نیا استاندار جدید ایلام اولین نشست خبری خود با خبرنگاران را برگزار کرد و در این جلسه به مصوبه های سفر رییس جمهور و پیگیری تخصیص آنها توسط مسوولان استان، ارزیابی عملکرد مدیران و پیگیری مصوبات، دریافت اعتبارات و پیشرفت فیزیکی این مصوبات از سوی مدیران و توسعه راهبردی درحوزه خارجی با توجه با مرزی بودن ایلام از جمله مباحثی بود که در این نشست خبری از سوی استاندار ایلام مطرح شد.

هفته گذشته آیین تودیع و معارفه مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با حضور معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد و بنا به گفته محمود پاکدل مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اولین مدیر است که از طریق سامانه شمسا (سامانه شایسته گزینی مدیران سرآمد آینده) انتخاب و منصوب شده است و در این مراسم جمال اسد به جای اسدالله تولیده منصوب شد.

شکرالله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام وجود اشتغال ناقص و شاغلین غیررسمی را دلیل اصلی اختلاف نرخ بیکاری با بیکاری واقعی در استان دانست و گفت: بیکاران واقعی استان بر اساس اعلام مرکز آمار کشور ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر بوده در حالیکه آمار واقعی آنان به گفته این دستگاه ۲۲ هزار و اعلام استاندار ۲۴ هزار نفر هستند و  شاغلان غیررسمی و اشتغال ناقص در استان زیاد بوده و همین مسأله موجب تناقض آمار شده زیرا شاخص مرکز آمار در تعریف شغل داشتن یک ساعت کار در هفته است.

هفته گذشته شکل گیری توده گرد و غبار در کانون های بیابانی عراق و نفوذ آن به استان ایلام موجب شد تا هوای شهرستان مهران پنج برابر حد مجاز آلوده و کاهش دید در این متطقه به ۲ کیلو متر برسد و نیز برخی نقاط دیگر ازجمله ایلام، سرابله و ایوان ۲ تا سه برابر حد مجاز آلوده شدند و همجنین فعالیت سامانه بارشی در استان موجب شد تا پرواز تهران - ایلام قادر به فرود در فرودگاه شهدای ایلام نشود و مسافران این پرواز در کرمانشاه پیاده شدند.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا نفت ایلام ویروس کرونا نفت استاندار ایلام استان ایلام سند آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت به مردم ادامه راه شهدا است

استاندار ایلام گفت: خدمت‌ به مردم و اعتلای نظام و انقلاب گامی در راستای اهداف والای شهدا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده «محمدشفیع فیضی‌زاده» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهدا موجب برکت هر جامعه‌ای هستند، اظهار کرد: عزت، افتخار، سربلندی و امنیت کشور مرهون جانفشانی شهدا است.

وی با اشاره به آیه (۱۶۹) سوره آل عمران
«وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ، هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندار، بلکه زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند» گفت: در قرآن کریم به جایگاه والا و بلندمرتبه شهدا اشاره شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه آرمان و اهداف شهدا اعتلای قرآن، دین اسلام و اعتلای نظام اسلامی و توجه به اصول دینی است، گفت: شهدا جان خود را برای اعتلای نظام اسلامی و پاسداری از خاک این کشور فدا کردند بنابراین وظیفه پاسداری از خون شهدا داریم.

بهرام‌نیا ضمن قدردانی از استقبال باشکوه مردم در تشییع پیکر این شهید بزرگوار، گفت: مردم و مسئولان استان از این شهید استقبال باشکوهی داشتند، شهدا بر گردن ما حق دارند و باید با خدمت به مردم و اعتلای نظام و انقلاب بتوانیم گامی در راستای اهداف والای آن‌ها برداریم.

به گزارش ایمنا، شهید محمدشفیع فیضی‌زاده سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر سه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پس از ۴۱ سال گمنامی در منطقه عملیاتی زرباطیه عراق در آن سوی مرز مهران تفحص شد.

کد خبر 750213

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • خدمت به مردم ادامه راه شهدا است
  • امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس