Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش، قابل اعتمادترین نهاد در ایالات متحده محسوب می‌شد، اما اکنون ۵۵ درصد مردم آمریکا به ارتش اعتماد ندارند و احساس خیانت می‌کنند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، این خبر را پایگاه تحلیلی «ریسپانسیبل اسنیت کرفت» وابسته به‌اندیشکده آمریکایی کوئینسی» منتشر کرده و نوشت: نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط یک سازمان مطرح محافظه‌کار از حزب جمهوری‌خواه صورت گرفته، نشان می‌دهد که اعتماد آمریکایی‌ها به آنچه که پیشتر قابل اعتمادترین نهاد به‌شمار می‌رفت، یعنی ارتش، به شدت کاهش یافته و به کمتر از 50 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق نتایج نظرسنجی بنیاد و موسسه ریاست جمهوری رونالد ریگان، تنها 45 درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی «اعتماد زیادی» به ارتش دارند و این در حالی است که این رقم دو سال پیش 70 درصد و 9 ماه پیش در ماه مارس 56 درصد بود.

ریچارد زاخیم، مدیر اجرایی این بنیاد، با اشاره به اینکه نتایج نظرسنجی به دلایل کاهش اعتماد آمریکایی‌ها به ارتش در این روز‌ها اشاره‌ای ندارد، گفت اتفاقاتی مانند رویداد‌های پس از قتل جورج فلوید توسط نیرو‌های پلیس و اعزام نیرو‌های گارد ملی به شهر‌های آمریکا در سرکوب اعتراض‌ها، به‌ویژه در واشنگتن دی سی، در این کاهش اعتماد عمومی موثر بوده‌اند. او به وال استریت ژورنال گفت: «این حس منفی عمومی به ارتش و نیرو‌های نظامی بیشتر از رهبری سیاسی ناشی می‌شود.

اگرچه همان‌طور که زاخیم اشاره کرد، استفاده از نیرو‌های ارتش در داخل ایالات متحده و در مقابله با تظاهرات احتمالا در کاهش اعتماد عمومی به نیرو‌های نظامی نقش داشته، اما مسائل دیگری نیز بر این مسئله تاثیر داشته است. بار‌ها درباره احساس فزاینده مورد خیانت قرار گرفتن و واکنش‌های منفی و نارضایتی به فرماندهان نظامی در طی 20 سال گذشته و از زمان شروع جنگ‌های بی‌پایان آمریکا پس از 11 سپتامبر 2001 مطلب نوشته شده است؛ نارضایتی و احساسات منفی که با خروج ناگهانی نیرو‌ها از افغانستان و هرج و مرج متعاقب آن در این کشور و قدرت گرفتن دوباره طالبان به اوج خود رسید. شکست این جنگ‌ها (نظرسنجی‌های متعددی نشان دادند که آمریکایی‌ها این جنگ‌ها را یک شکست تمام عیار برای کشور خود می‌دانند)، به علاوه مسئله سیاسی شدن روزافزون ارتش به ویژه در سال‌های اخیر، اعتماد مردم به نهاد نظامی را تا‌اندازه زیادی از بین برده است. تنها 40 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی موسسه ریگان گفتند که به فرماندهی ارتش و ریاست جمهوری اعتماد دارند که به شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای، و نه سیاسی، عمل می‌کند.

نتایج نظرسنجی بنیاد ریگان همچنین نشان داد که 59 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند جنگ اساسا «یک شکست» بوده که نمی‌تواند یک نتیجه تصادفی باشد. در ماه فوریه گذشته 50 درصد مردم جنگ را شکست می‌دانستند. به رغم این مسئله، جالب است که 49 درصد شرکت کنندگان رئیس‌جمهوری جو بایدن را به دلیل مدیریت و اجرای بد خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان مقصر می‌دانند و شماتت می‌کنند. 20 درصد هم معتقدند که این خروج نتیجه برنامه‌ریزی ضعیف نظامی بوده است. 13 نیروی آمریکایی در جریان خروج از افغانستان کشته شدند.

در همین حال که بسیاری از مردم آمریکا اعتماد خود را به ارتش از دست داده‌اند، 40 درصد از شرکت کنندگان گفتند باور دارند ایالات متحده باید نیرو‌های خود را به تایوان بفرستد و از آن در برابر حمله چین دفاع کند. این، به این دلیل است که اکثریت 52 درصدی شرکت کنندگان در نظرسنجی چین را بزرگ‌ترین تهدید امنیت ملی حال حاضر برای ایالات متحده می‌دانند. چهار سال پیش تنها 21 درصد از آمریکایی‌ها به چین به چشم یک تهدید می‌نگریستند.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش آمریکا ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن شرکت کنندگان ایالات متحده آمریکایی ها نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق

تعداد بازدید : 1 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، عملیات وعده صادق دلیلی بود تا پیمان نصیری قهرمان و مدال‌آور دومیدانی پارالمپیک نشان طلای خود را به سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیم کند.

سردار امیرعلی حاجی زاده در دیداری که به بهانه اهدای مدال قهرمانی پیمان نصیری تدارک دیده شد بود، صحبت‌های جدیدی از عملیات وعده صادق بیان کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: این عملیات، تنها بخشی از یک نیرو بود، ما از مجموع امکاناتی که تدارک دیده بودیم برای اقدام، ۲۰ درصد از آن را برای این تنبیه به کار گرفتیم.

وی تصریح کرد: برای همین ۲۰ درصد، صف آرایی خیلی عجیب و غریبی شد به‌گونه‌ای که آمریکایی‌ها که گفته بودن دخالت نمی‌کنیم، دخالت کردند و در کنار رژیم صهیونسیتی ایستادند.

سردار حاجی زاده بیان کرد: بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به کمک رژیم صهیونیستی آمدند و آمریکایی‌ها علاوه بر هواپیما، رزم ناوهای خودشان را هم آوردند و آن شب ۲۰ درصد توان یک نیرو در مقابل تمام این‌ها قرار گرفت ولی با این حال این پیروزی بزرگ به برکت خون شهدا، تدبیر رهبر انقلاب و دعا و اراده مردم حاصل شد.

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم