Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به کثیرالتردّد بودن مدیرعامل بانک آینده به انگلیس و سکونت خانواده وی در لندن گفت: متأسفانه خانواده برخی از مدیران ارشد کشور در خارج زندگی کرده و در آنجا سکونت دارند، این در حالی است که این اقدام آنها از لحاظ امنیتی به صلاح نیست و بی‌احترامی به ملت ایران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پذیرفتنی نیست که خانواده یک فرد که مدیرعامل بانک باشد در کشوری متخاصم به نام انگلیس زندگی کند و در طول سه سال اخیر چندین بار به لندن سفر کند؛ خباثت انگلیسی‌ها بارها علیه جمهوری اسلامی تکرار شده است و نباید فردی که مدیرعامل یک بانک خصوصی است و پیشتر هم رئیس سازمان بورس بوده، به این میزان به یک کشور متخاصم تردد داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: دستگاه‌های امنیتی نظیر سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات نباید اجازه دهند افرادی که سفرهای متعددی به انگلیس داشته و خانواده آنها در آنجا سکونت دارند به عنوان مدیرعامل یک بانک منصوب شود. این در حالی است که خانواده این فرد قطعا به قانون اساسی انگلیس متعهد است و انبوهی از اطلاعات و مسائل پولی کشور را به عنوان مدیرعامل بانک در اختیار دارد.

آصفری گفت: هیچ ضمانتی وجود ندارد که او در رفت و آمدها، اطلاعات خاص کشور را با خود نبرده باشد؛ لذا به صلاح نیست که چنین فردی مدیرعامل یک بانک باشد و توقع آن است که سریعا بانک مرکزی ورود کرده و دستگاه‌های امنیتی هم این پرونده را به صورت ویژه بررسی کند، این در حالی است که یک فرد ممکن است به خاطر یک مسأله کوچک با استعلام منفی جهت تصدی در مسئولیت خاص مواجه شود، ولی فردی که مسئولیت پولی مهمی دارد و اسرار مالی زیادی هم در اختیار دارد نباید با تاییدیه استعلام مواجه شود.

وی افزود: دولت باید نسبت به نظارت بر انتصابات خود به ویژه در حوزه‌های حساس کشور دقت نظر داشته باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان افزود: مسئولان امنیتی گذشته باید پاسخگو باشند چه کسی پاسخ مثبت به استعلام مدیرعامل شدن این فرد در بانک آینده صادر کرده است؟ در حالی که خانواده او ساکن انگلیس است و به هیچ وجه استمرار این رویه به صلاح کشور نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مدیرعامل بانک آینده متخاصم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی گذرگاه رفح را مدیریت می‌کند

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت که پس از پایان عملیات نظامی اشغالگران در رفح در جنوب نوار غزه، یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی مدیریت گذرگاه مرزی رفح با مصر را بر عهده می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، این روزنامه گزارش داد که تل‌آویو برای محدود کردن عملیات خود در رفح به ایالات متحده و مصر قول داده است؛ عملیاتی که از روز دوشنبه به بهانه سلب کنترل حماس بر گذرگاه مرزی غزه به مصر و تمرکز بر ضلع شرقی شهر آغاز شد.

در این بیانیه آمده است که اسرائیل متعهد شده به تأسیسات گذرگاه آسیب نرساند تا ادامه فعالیتش تضمین شود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که از موافقت اسرائیل برای واگذاری کنترل گذرگاه بی‌اطلاع است.

به زعم این روزنامه عبری زبان، رژیم صهیونیستی تصور می‌کند که از دست دادن کنترل حماس بر گذرگاه رفح، شکست بزرگی برای این جنبش خواهد بود و نمی‌تواند مالیات‌های تحمیلی بر کامیون‌ها و کالاها را دریافت کند و دیگر نمی‌تواند اسلحه و سایر مواد ممنوعه را وارد غزه کند.

این روزنامه در ادامه نوشت که به عنوان بخشی از تلاش‌های اسرائیل برای دستیابی به توافق در مورد عملیات رفح، مذاکرات با یک شرکت خصوصی در ایالات متحده در حال انجام است که متخصص کمک به ارتش‌ها و دولت‌های سراسر جهان درگیرِ درگیری‌های نظامی است.

هاآرتص اشاره کرد که این شرکت در بسیاری از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه کار کرده، به طوریکه از مکان‌های استراتژیک مانند میادین نفتی، فرودگاه‌ها، پایگاه‌های ارتش و گذرگاه‌های مرزی حساس محافظت می‌کرده و کهنه سربازان واحدهای نخبه ارتش ایالات متحده را به خدمت می‌گرفته است.

بر اساس تفاهم بین سه دولت، زمانی که رژیم صهیونیستی عملیات محدود خود را در منطقه گذرگاه مرزی کامل کند، شرکت آمریکایی مسؤولیت فعال سازی این تاسیسات را بر عهده خواهد گرفت.

به نوشته این روزنامه، این توافق شامل نظارت بر کالاهایی است که از مصر به نوار غزه می‌رود و از کنترل مجدد حماس بر این گذرگاه جلوگیری می‌کند.

این توافق همچنین تصریح می‌کند که رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در صورت لزوم به این شرکت کمک خواهند کرد.

اوایل امروز، یک منبع بلندپایه مصری آنچه در رسانه‌های عبری زبان مبنی بر بر عهده گرفتن مسؤولیت‌های امنیتی مصر در نوار غزه منتشر شد را تکذیب کرد.

این منبع در بیانیه‌ای به کانال خبری قاهره گفت: آنچه در رسانه‌های اسرائیل منتشر شد مبنی بر اینکه مصر هر گونه مسؤولیت امنیتی در نوار غزه را بر عهده گرفته است، عاری از صحت است.

این منبع تاکید کرد که مصر با طرف‌های مختلف تلاش‌های فشرده‌ای برای مهار اوضاع در نوار غزه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه ۶ مه، عملیات نظامی خود را در شهر رفح آغاز کرد و روز سه شنبه اعلام کرد که کنترل بخش فلسطینی گذرگاه رفح را به دست گرفته و جاده بین گذرگاه و صلاح الدین را بسته است.

ارتش همچنین از اتمام عملیات نظامی خود در منطقه مجاور مرز مصر با نوار غزه خبر داد و مدعی شد در عملیات شبانه سه تونل پیدا کرده است.

عملیات نظامی در رفح ساعاتی پس از موافقت جنبش حماس با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس در نوار غزه اعلام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم
  • آیین‌نامه اجرایی قانون «نحوه انتصاب افراد در مشاغل حساس» ابلاغ شد
  • انگلیس سفیر مسکو را احضار کرد
  • اتهام لندن علیه مسکو درباره آتش‌افروزی درملک اوکراینی احمقانه است
  • هاآرتص: شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی گذرگاه رفح را مدیریت می‌کند
  • فریاد «نه به نسل‌کشی در رفح» قلب لندن را لرزه درآورد
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان