Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا ترقی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ در ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم به تعبیر رهبر انقلاب، مجلسی انقلابی نام گرفت و ایشان از مجلس یازدهم انتظار دارند تا مجلس بتواند هم در ریل گذاری صحیح دولت با کیفیت و جدیت عمل کند و هم در در رابطه با باز شدن گره‌های مختلف اقتصادی در کشور و خصوصاً توجه به مشکلات معیشتی مردم، گام‌های درست و دقیق بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او معتقد است که مجلس یازدهم باید بتواند موانع مختلف را در راستای تحقق سیاست‌های کلان نظام برطرف کند و با هدایت دولت در جهت تحقق رضایتمندی عام مردم قدم‌های لازم را بردارد.

رهبر انقلاب در دیدار تصویری با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیان چند توصیه به نمایندگان منتخب ملت در مجلس گفتند: توصیه اصلی، انقلابی ماندن و حفظ ویژگی‌هایی نظیر «تحرک و تلاش بی‌وقفه» است، عملکرد مجلس تاکنون خوب بوده اما ریل‌گذاری برای اصلاح امور کشور، کارهای فراتر و فراوان‌تری می‌طلبد و نیازمند وجود آرامش عقلانی و پرهیز از کارهای هیجانی و احساسی است.

ترقی بر این باور است که مجلس باید از هماهنگی بین سه قوه در مسیر اقتصادی، سیاسی، سیایت خارجی، سیاست داخلی و اصلاح ساختار‌ها و ایجاد تحولاتی که باید عررصه‌های اقتصادی و اجتماعی در کشور پدید بیاید گام‌های لازم را بردارد؛ همچنین نباید به مسائل حاشیه‌ای بپردازد و نمایندگان شأن مجلس را، از شأن انقلابی‌گری پایین‌تر بیاورد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که هر مجلسی نسبت به مجلس قبل باید کاملتر، کارشناس‌تر، توانمندتر برای رسیدن به تمدن اسلامی باشد و مجلس است که می‌تواند ما را چند گام به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک کند.

« از مجلس انتظار می‌رود که در زمینه اصلاح نظام بودجه ریزی کشور گام‌های جدی بردارد.» این جمله را عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفته است.

ترقی با اعتقاد بر اینکه اکنون مجلس در حال تغییر در ساختار بودجه ریزی کشور است گفت: مسائل بسیار زیادی در بحث بودجه و سرمایه‌های کشور وجود دارد که رهبر انقلاب بار‌ها به غفلت از سرمایه‌های موجود در کشور در بیانیه گام دوم اشاره و تاکید کردند که شناسایی این ظرفیت‌ها برای مجلس لازم است.

تحلیلگر مسائل سیاسی درباره اقدامات حزب متبوع خود برای انتخابات آتی هم گفت که از همین الان نسبت به شناسایی افراد مناسب برای این مسئولیت اقدام خواهیم کرد و برای آن‌ها دوره‌های آموزشی در زمینه شناخت دقیق قانون اساسی، شناخت سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی و آینده پژوهی نسبت به انقلاب اسلامی را خواهیم داشت تا آن‌ها با آمادگی و اشراف بیشتر نسبت به مسائل کشور بتوانند پس از رای آوردن ایفای وظیفه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم بودجه ۱۴۰۱ مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد